آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

قرار گفتگوی اینترنتی برای همکاری با سایت آبانگاه

ایمیل هایی که تا کنون با مدیر سایت آبانگاه مبادله شده است٬ زمینه هایی برای همکاری فراهم کرده است. اکنون قرار است یکشنبه ۱۷ تیر٬ بعد از ساعت ۵ بعدازظهر٬ با آقای محمد جواد سمیعی به صورت برخط و از طریق اینترنت صحبت کنم. موضوع صحبت هم همکاری هفته نامه IEHT با آن سایت است. دوستان می توانند در این مذاکره شرکت کنند یا چنانچه توصیه و نظر خاصی دارند٬ آن را عنوان بفرمایند تا در مذاکره با آقای سمیعی مطرح شود. به ویژه از استادان و متخصصان گروه آب، و مخصوصاً عزیزان همکار در مجتمع عالی خراسان تقاضا می کنم ضمن مراجعه به سایت دانشجویی مهندسی آب و بررسی اخبار و گزارشات آن،  چنانچه در مورد همکاری با آن عزیزان در عرصه های آب و آبفا نظری دارند، بنده را راهنمایی بفرمایند.

ضمناً متن آخرین نامه دریافتی از جناب آقای سمیعی تقدیم می شود:

 

جناب آقای قراباغی عزیز

ضمن آرزوی موفقیت برای حضرت عالی و فعالیت هایتان در عرصه اینترنت و نشریه دیجیتال، در رابطه با متنی که هفته گذشته برای همکاری بیشتر فرستاده بودم که آن را در نشریه هم منعکس کرده بودید و پاسخی که داده بودید به نظرم رسید که چند نکته قابل ذکر است  تا برخی ابهامها برطرف شود :

1.در رابطه با تیتر مطلب " پیشنهاد همکاری با یک نشریه دانشجویی در خراسان" ، گرچه پایگاه کاری ما در آبانگاه در مشهد متمرکز شده است، اما هدف گروه یک هدف ملی است. ما قبلا که بصورت نشریه کتبی " موج حیات " فعالیت می کردیم این مطلب درست بود که دایره بسیار محدودتری را پوشش می دادیم. اما اینترنت و فعالیت های دیجیتالی این خاصیت را دارند که مرزهای مکانی و حتی زمانی را به سرعت در می نوردند. هدف آبانگاه ایجاد منبع الکترونیکی  جامع اطلاعاتی و امکاناتی در زمینه مهندسی آب به عنوان یک ضرورت برای امروز و فردای جامعه علمی ایران است.

صفت دانشجویی که در مقابل نام وب سایت آبانگاه و یا نشریه ما آمده است، صرفا  به این معنا نیست که گروه پشتیبان آن گروهی دانشجو می باشند. مراد از این قید، این است که پایگاه ایجاد شده، با اهداف غیرانتفاعی و با دید دانشجویی و جستجوی دانش پیش می رود. مراد رساندن عدم هر گونه وابستگی به موسسات دولتی یا خصوصی در زمینه آب می باشد.

2 در رابطه با پیشنهادی که داده بودم همانگونه که اشاره کرده بودید مقصود من نوشتن توافق نامه یا تهیه دستورالعمل در راستای همکای دو جانبه نیست. مقصود من بررسی زمینه ها و پیشنهادات و راه های همکاری بود. مثلا فرض بفرمایید در بخش فناوری ها ما در آبانگاه برخی از فناوری ها را برای نخستین بار از منابع معتبر خارجی   به فارسی برمی گردانیم و با توجه به اهداف مشترکی که با شما داریم، می توانیم این مطالب را در اختیار شما هم قرار بدهیم. هدف من از ارائه آن پیشنهاد، بررسی زمینه های مشترک و یافتن راه حل هایی بود که خیلی اوقات در یک ارتباط زنده و دو طرفه جرقه اش می خورد و یا روشن تر می شود.

گرچه فرموده بودید کلیت همکاری مشخص می باشد، ولی من گمان می کنم گفتگو در زمینه ها و جزئیات می تواند خیلی مفید باشد.

در همین راستا پیشنهادی که برای برگزاری جلسه مشترک در روز یکشنبه ارائه دادید را با کمال میل قبول می کنم و امیدوارم که این جلسه مقدمه و فتح بابی برای همکاری دو جانبه باشد.

3. در رابطه با استقلال نشریات و فعالیت ها کاملا موافقم چون ادغام زمانی معنا دارد که اهداف کاملا بر هم منطبق باشد. هرچند، این استقلال نباید باعث شود که کارها به صورت موازی انجام گیرد. اگر اهداف و زمینه های فعالیت ها بررسی شود می توان کارهای یکدیگر را تکمیل نمود. بعنوان مثال ممکن است شما به منابعی برای فناوری ها دسترسی داشته باشید  و ما امکان برگرداندن آنها را به زبان فارسی داشته باشیم و قس علی هذا.

 

                                                           با آرزوی توفیق و سربلندی:

                                                                                                 محمد جواد سمیعی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد