آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

سطح رایانه ای٬ محصولی جدید از مایکروسافت

میزی را در نظر بگیرید که با لمس کردن آن٬ کشیدن انگشت بر سطح آن و یا با یک قلم نازک بدون رنگ٬ بتوانید روی آن نقاشی بکشید. این کاری است که مایکروسافت با surface computer خود٬ آن را امکانپذیر ساخته است.

در این هفته یک فایل ۶۵ مگابایتی که حاوی ۱۸ دقیقه و ۱۵ ثانیه مصاحبه تصویری است٬ از طریق آقای دکتر افضلیان معرفی شد که برخی از امکانات این محصول جدید را نشان می دهد. سطح رویی میزی که کمتر از یک مترمربع مساحت دارد٬ در واقع رایانه ای است که واقعیت مجازی دنیای آینده را در مقیاس کوچکی نشان می دهد.

کافی است تلفن همراه خود را روی این میز قرار دهید تا فایل های موجود در آن در اطرافش نمایش داده شود. هریک از این فایل ها را می توانید با انگشت بکشید و به دستگاه دیجیتال دیگری وارد کنید. یا برعکس٬ از یک دستگاه صوتی - تصویری دیجیتال٬ موزیک دلخواه خود را با دست بیرون بکشید و به داخل تلفن همراه سرازیر کنید. ویدیو ها را می توانید همانجا روی میز ببینید٬ انتخاب کنید و در دستگاه دیگری کپی کنید.

می توانید با دوربین دیجیتال عکس بگیرید٬‌دوربین را روی میز قرار دهید تا عکس ها به صورت دیجیتالی روی میز پخش شود٬ هر عکس دلخواه را بچرخانید یا با دستهای خود ابعاد آنها را بزرگ و کوچک کنید٬ از عکس یک کارت پستال تهیه کنید٬ آن را به صورت مجازی برگردانید٬‌ با انگشت یادداشتی در پشت کارت پستال برای دوست خود بنویسید٬ ایمیل دوست خود را انتخاب کنید٬ تمبر دیجیتال را بفشارید و کارت پستال را ارسال کنید!

می توانید ذرات گرد و غبار مجازی را با دست خود کنار بزنید. می توانید با لمس رنگهای مختلف در جعبه رنگ مجازی٬ نقاشی های مجازی خود را رنگ آمیزی کنید. می توانید سطح آب مجازی را با دست خود لمس کنید٬ آن را برهم بزنید و در آن موج ایجاد کنید.

با دیدن این پیشرفتها، گاه از خود می پرسیم واقعیت مجازی یا Virtual Reality جهان را به کجا خواهد برد؟ آیا زندگی را لطیف تر، ساده تر و لذت بخش تر می کند یا پناهگاهی برای فرار انسانها از تلخی واقعیت ایجاد خواهد کرد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد