آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

e-Mentor

یکی از عزیزانی که در انگلستان تحصیل می کنند نوشته اند:

عضو انجمن مهندسان... هستم و یکی از خدمات ارزنده و مجانی این انجمن برای اعضا علاوه بر دسترسی به مقالات و شرکت مجازی در بحث و تبادل نظرهای فنی و تخصصی، امکان داشتن یک راهنمای مجازی (e-Mentor) هم هست. این راهنمای مجازی که میتواند در موارد مختلف مورد مشورت واقع شود٬ معمولاْ فردی با تجربه کار بالای ۱۵ سال است که هم در صنعت مرتبط با تخصص خود تجربه کار دارد و هم در محیط آکادمیک فعالیت کرده است. این راهنما داوطلبانه تقبل میکند که یک فرد تازه کار یا با تجربه کم یا حتی دانشجو را راهنمایی کند که فرضاْ چگونه مسیر شغلی خوب را انتخاب کند و یا اگر قصد تغییر نوع کار خود را دارد٬ چگونه اقدام کند یا اگر دانشجوست٬ با توجه به میزان تحصیلات یا علاقه چه شغلی را بهتر است دنبال کند. گاهی هم این راهنمای مجازی٬ اگر فرد را نابغه یا سخت کوش تشخیص دهد٬ او را برای مصاحبه کاری به شرکتها معرفی میکند. 

این هموطن گرامی سپس توضیح داده اند که چگونه برای تصمیم گیری در مورد شغل خود٬ با پر کردن فرم آنلاین ٬ آن را ایمیل کرده اند و از بین ۵ راهنمای مجازی٬ یکی را که به نظر خودشان بیشتر می توانسته کمک کند نام برده اند. در پاسخ٬ ایمیلی دریافت کرده اند که تا دو هفته دیگر به شما اطلاع خواهیم داد آیا شخص موردنظر این مشاوره رایگان را قبول کرده یا افراد دیگری این کار را برعهده خواهند گرفت.

سپس توضیح داده اند که چگونه آن مشاور تعیین شده و در قرار شخصی با ایشان٬ راهنمایی و توصیه های مفید و موثر خود را ارائه کرده است. راهنمای ایشان یک استاد دانشگاه ۴۸  ساله، با ۱۸ سال تجربه کاری٬  ۲ فرزند و در عین حال شاغل در یک شرکت هستند.

ایشان می گویند چنین انجمنی گویا با کمک چند تن از استادان محترم و مساعدت وزرات علوم در ایران هم تشکیل شده امااعضای جوان و خام آن به صورتی عمل کرده اند که مدتی فعالیت دفتر انجمن معلق شده، و نهایتاً آن را تعطیل کرده اند و حق عضویت اعضا را هم پس داده اند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد