وبلاگ مدرسه هوشمند ایرانی 10 ساله شد

 

وبلاگ مدرسه هوشمند ایرانی 10 ساله شد

 

در تاریخ 1385/5/8 اولین پست را در این وبلاگ نوشتم 

 

امروز اولین روز ایجاد است

من در مرحله اول در اینترنت جستجو می کنم و هرآنچه درباره مدرسه هوشمند است

با ذکر منبع نقل قول می کنم بعد هم مطالب بدسته آورده خودم را می نویسم

فقط با نظرات خود مرا تشویق کنید

---------------

خوشحال که در این مدت توانسته ام یادداشت های درباره

مدرسه هوشمند ایرانی بنویسم 

گرچه بعضی از افراد و نیز شرکت های مدعی و بزرگ در زمینه هوشمند سازی مدارس 

از مطالب و  حتی عناوین و دسته بندیهای این وبلاگ استفاده کزده اند 

که متاسفانه خیلی از این بزرگواران شهامت ذکر منبع نوشته ها خود

را نداشته اند 

 

موفقیت همه خوانندگان و متولیان هوشمند سازی مدارس را

از خداوند متعال خواستارم

 

مهمترین رکن در  مدرسه هوشمند

 

مهمترین رکن در  مدرسه هوشمند  تغییر در شیوه آموزش است 

علاقمندان به  هوشمند سازی مدارس باید توجه جدی به این رکن داشته باشند

مدرسه هوشمند واقعی مدرسه ای است که  آموزش در آن  هوشمند شده باشد -

  و نیاز کنونی جامعه آموزشی ما تغییر و حرکت به سوی هوشمند سازی آموزش و آموزش بر اساس نیازها و استعدادها است 


به یکدیگر  احترام بگذاریم


خوشبختانه موسسات زیادی   در   خصوص هوشمند سازی آغاز به کار کرده اند و حتی شرکتها در کنار وب سایت رسمی خود وبلاگهایی برای فرهنگ سازی و ارتباط بیشتر در حوزه هوشمند سازی مدارس راه اندازی کرده اند 

که حرکت خوبی است 

اما بعضی از دوستان فرصتی نداشته اند تا خود مطالبی بنویسند و به کمک پدیده   " کپی - پیس " 

با استفاده از مطالب دیگر سایتها و آن هم از نوع  "بدون ذکر منبع  "و بلاگ خود را کامل نمود ه اند

چه خوب است دوستان این شجاعت و صداقت را داشته باشند که در صورت استفاده از مطالب دیگران ، با شهامت کامل   منبع آن را نیز  ذکر کنند 


یک یادآوری مهم : در این وبلاگ از مطالب دیگر سایتها و  وبلاگها در زمینه هوشمندسازی آموزش استفاده شده است 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در این وبلاگ میخوانید :

مدرسه هوشمند - مدارس هوشمند - مدرسه مجازی - مدارس مجازی

کاربرد اینترنت در مدرسه - LMS _ LCMS  -ابزار و فناوری های آموزش مجازی - آموزش الکترونیکی -

آموزش مجازی  - مدرسه هوشمند ایرانی

نرم افزار تولید محتوای آموزشی (تما)

 

نرم افزار تولید محتوای آموزشی (تما)

نرم افزار تولید محتوای آموزشی برای مدارس هوشمند به معلمان و  مدیران محترم این امکان را می‌دهد تا در سریعترین زمان تکنولوژی روز دنیا را به مدرسه خود ببرند و دانش آموزان را با دنیای جدید آموزش آشنا کنند.

لازم به ذکر است این نرم افزار به صورت لوح فشرده بوده و به صورت offline عمل می کند.

این نرم‌افزار که بر روی سی دی ارائه می‌شود، بتازگی در «بيست‌وهشتمين اجلاس سراسري رؤساي آموزش و پرورش كشور» ارائه گردیده است و به معلمان و مدیران مدارس این امکان را می‌دهد تا محتوای موردنیاز خود را در سریع‌ترین زمان و بدون نیاز به اینترنت و هرگونه دانش فنی در قالب‌های الكترونيكي تولید نمایند.
محتواهای مورد نظر در ١٠ قالب جذاب و تعاملي (درست/نادرست - سوال/جواب - تصوير/كلمه - وصل كردني - دوتايي - جاي خالي - کلمه‌سازی - جمله‌سازی - چندگزينه‌اي - چندگزينه‌اي با توضيحات) قابل تولید هستند.
علاوه بر تخفیفی که برای مدارس درنظر گرفته شده است، هم اینک نرم‌افزار مذکور، بنا به توصیه و هماهنگی مسئولین مربوطه در وزارت آموزش و پرورش، در حجم انبوه و با قیمت نازل آماده عرضه به ادارات کل هر استان نیز می‌باشد.
 
ویژگی های نرم افزار:
 
  • ساخت انواع محتواهای آموزشی و آزمونی با امکان گرفتن خروجی فلش
  • امکان استفاده از محتواهای ساخته شده در اینترنت
  • امکان طراحی و تنظیم آزمون‌ها و قالب‌ها به دلخواه
  • امکان نمایش ارزشیابی کمی و کیفی نتایج
  • امکان بازی‌سازی با خروجی فلش

 

 

نمایتدگی فروش در استان اصفهان :     ۰۹۱۳۱۱۱۵۹۳۵ -  ۹۶۲ ۲۲ ۲۲-۰۳۱۱


معرفی  " کلاس درس "

" کلاس درس "  نام یک سایت آموزشی است


که هدف آن فراهم کردن آموزش رایگان و باکیفیت برای تمامی فارسی‌زبانان است و به کمک تکنولوژی و به خصوص تکنولوژی به اشتراک‌گذاری ویدیو، با از میان برداشتن تمامی مرزهای مالی و جغرافیایی، امکان یادگیری تمام یافته‌های دانش را برای همه‌ی فارسی‌زبانان مهیا می کند.

ویژگی اصلی ویدیوهای کلاس درس کوتاه بودن آنهاست. هر ویدیو شامل یک موضوع می‌باشد که به طور متوسط در ۱۲ دقیقه بیان می‌شود و به شما امکان آن را می‌دهد که نخست به روی موضوع مطرح شده تمرکز کنید و همچنین امکان این را داشته باشید که این ویدیوها را در زمان‌های کوچکی که در طول روز در اختیار دارید نگاه کنید.

بخش بزرگی از ویدیوهای ما پوشش‌دهنده‌ی درس‌های دوران دبیرستان، راهنمایی و دبستان است. در این ویدیوها معلم‌های کلاس درس سعی می‌کنند مطابق با برنامه‌ی درسی کتاب‌های درسی تمامی مباحث را پوشش بدهند تا تمامی دانش‌آموزان دسترسی یکسانی به بهترین آموزش ممکن داشته باشند. همچنین، معلم‌ها  تمرین‌های گوناگونی از امتحانات نهایی و کتاب درسی و … را به صورت ویدیوهای کوتاه حل می‌کنند تا کتابخانه‌ی کلاس درس تبدیل به یک مرجع کامل آموزشی برای همه‌ی دانش‌آموزان باشد. 

هدف  مهیا کردن مجموعه ویدیوهایی است که نیاز دانش‌آموزان به آموزش اولیه یا هرگونه کلاس‌های تقویتی را به طور کامل حل کند تا از این طریق نابرابری آموزشی کاهش یابد.    

http://kelasedars.org/

----------------------------------------

بازدید و استفاده از این سایت به دانش آموزان و معلمان علاقمند توصیه می شود 

7 روش استفاده از رسانه های احتماعی در کلاس درس - قسمت سوم

6- برگزاری کلاس مجازی با استفاده از Edmodo

Edmodo یک سرویس آنلاین است که به شما اجازه می‌دهد تا یک کلاس درسی را به طور کامل در محیط مجازی برگزار نمایید. برای مثال می‌توانید به ارزشیابی دانش‌آموزان بپردازید و یا عکس‌ و مطالب آموزشی را با آنان به اشتراک بگذارید.

این سرویس اکنون بیش از 17 میلیون کاربر دارد و از این حیث یکی از موفق ترین وب‌سایت‌های جهان محسوب می‌شود.

 

7- برگزاری کلاس به صورت مجازی از طریق Second Life

Second Life، همانطور که از نامش پیداست قصد دارد تا با ایجاد یک دنیای مجازی، دنیای دومی را در کنار این دنیا ایجاد کند و تا به اینجا نیز موفق بوده است. بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های جهان از این سرویس برای برگزاری کلاس‌های درسی خود به صورت مجازی استفاده می‌کنند.

برای مثال می‌توانید یک روز در هفته را به جای آن‌که کلاس درس را در مدرسه برگزار کنید. به دانش‌آموزان خود بگویید که در خانه بمانند و از طریق اینترنت شاهد برگزاری کلاس درس باشند. البته جای نگرانی نیست، زیرا شما نیز می‌توانید حضور آن‌ها را در کلاس درس و از راه دور کنترل کنید.


برگرفته از :http://www.zoomit.ir


7 روش استفاده از رسانه های احتماعی در کلاس درس - قسمت دوم

2 – استفاده از هش‌تگ در شبکه‌های اجتماعی برای منسجم نمودن فعالیت‌‌ها

به گزارش YPulse، بیش از 21 درصد از جمعیت تحصیل کرده جهان از شبکه اجتماعی توئیتر استفاده می‌کنند. استفاده از هش‌تگ در این شبکه اجتماعی امری رایج و عمومی است.

هش‌تگ همانند گذاشتن برچسب راهنما بر روی محصولات است. فرض کنیم یک دبیرستان (برای مثال دبیرستان البرز در شهر تهران) بخواهد تمامی کلاس‌های درسی خود را در شبکه اجتماعی نیز برگزار نماید. برای این کار کافیست در تمامی پست‌هایی که مثلا در توئیتر گذاشته می‌شوند، از این هش‌تگ در پست‌ها و جملات خود استفاده نماید:

ابتدا علامت # وسپس AlborzHighSchool البته لازم به ذکر است که تمامی این حروف باید بدون فاصله با علامت هش‌تگ نگارش شوند.

به این ترتیب کاربر با یک کلیک بر روی آن می‌تواند کلیه موارد مربوط به آن را مشاهده نمایند.


3- ترغیب دانش‌آموزان / دانشجویان به ایجاد یک وب‌لاگ

یکی از کارهایی که بسیاری از معلمین در آمریکا انجام می‌دهند، تشویق کردن دانش‌آموزان به مطالعه وبلا‌گ‌ها و مطالب مرتبط درسی آنلاین و ایجاد یک وبلاگ به صورت اختصاصی در زمینه درسی مرتبط است.

انجام این کار باعث می‌شود تا جوانان، نحوه به اشتراک گذاشتن مطالب و محتوای درسی به صورت دیجیتال را فراگیرند و در آینده نیز از این توانایی استفاده نمایند.

همچنین ایجاد وبلاگ توسط دانش‌اموزان باعث خواهد شد تا روند ارزشیابی آن‌ها توسط معلمین راحت‌تر از گذشته شود.


4- استفاده از LinkedIn برای ایجاد پروفایل کاربری تخصصی

وب‌سایت LinkedIn یک منبع ارزشمند برای دستیابی به اطلاعات کاری و حرفه‌ای در سراسر دنیاست. آشنا نمودن دانش‌آموزان با این منبع ارزشمند باعث خواهد شد تا آنان بتوانند رزومه‌های کاری و تخصصی خود را در این وب‌سایت با دیگران به اشتراک گذاشته و فرصت‌های شغلی بی نظیری بدست آورند.

 

7 روش استفاده از رسانه های احتماعی در کلاس درس - قسمت اول

7 روشی که معلمان می‌توانند با استفاده از آن‌ها از رسانه‌های اجتماعی در کلاس درس استفاده کنند

بی شک هزاره سوم، عصر ارتباطات و یکه تازی رسانه‌های اجتماعی است. معلمان، در بسیاری از جوامع پیشرفته امروز با ترغیب دانش‌آموزان به استفاده از رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای مبتنی بر آن‌ها، سعی می‌کنند تا محیط‌ها و اجتماعات مجازی خاصی را تدارک ببینند که ممکن است در زندگی واقعی وجود نداشته باشد. اما چگونه می‌توان از شبکه‌های اجتماعی در تدریس روزانه و در کلاس درس استفاده نمود؟  .

دنیایی که امروزه ما در آن زندگی می‌کنیم از لحاظ فناوری و در دسترس بودن گجت‌های هوشمند کوچک و قابل حمل، در حد بالایی از استاندارد قرار دارد. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از جوانان، به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان، به یکی از این ابزارهای هوشمند دسترسی دارند. همچنین بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های کشور به سرویس اینترنت مجهزند و امکان برقراری ارتباط از طریق این شبکه جهانی را برای کاربران مهیا می‌کنند.

در این مقاله سعی داریم روش‌های استفاده از رسانه‌های اجتماعی در کلاس درس را به شما عزیزان آموزش دهیم.

  

 

1-ایجاد علاقه در دانش‌آموزان / دانشجویان برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های درسی به صورت اجتماعی

«آنا دایوینسکی»، یک اپلیکیشن برای دستگاه‌های هوشمند ساخت اپل طراحی کرده که واحد درسی خاصی را که وی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا تدریس می‌کند را به طور رایگان برای تمام دانشجویان به اشتراک می‌گذارد. همچنین دانشجویانی که علاقه‌مند به شرکت در این کلاس درس از طریق همین اپلیکیشن هستند، تکالیف خود را از طریق توئیتر با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و در بسیاری از مواقع در حل مشکلات درسی به یکدیگر کمک می‌کنند. همچنین این استاد دانشگاه برای ترغیب دانشجویان به نظارت بر امور یکدیگر، شرایطی را فراهم نموده است تا هر دانشجو بر کار دانشجوی دیگر نظارت داشته باشد و به وی نمره دهد.

جالب است بدانید که اپلیکیشن خانم دایوینسکی اکنون بیش از 58,000 کاربر دارد. وی می‌گوید:

مشاهده این همه دانشجوی علاقه‌مند که از سراسر دنیا در این پروژه شرکت می‌کنند، شگفت انگیز است. همه آن‌ها با استفاده از بستر رایگان شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند و یک اجتماع مجازی گسترده را شکل داده‌اند.


برگرفته از :http://www.zoomit.ir

آموزش تنها با آیپد


افتتاح اولین مدارس استیو جابز در هلند؛ آموزش تنها با آیپد

بنیاد O4NT دیروز به قول خود برای گشایش ۷ مدرسه استیو جابز با کلاس های دیجیتال در هلند وفا کرد. ولی اینها مدرسه های عادی نیستند؛ تمام کارهای آموزشی توسط آیپد صورت می گیرد. 


این بنیاد هلندی که در ابتدای جولای قول گشایش مدارسی مجهز به آیپد را داده بود آنها را در ۶ شهر بر پا کرده اما استفاده از آیپد تمام ماجرا نیست.  دانش آموزان با استفاده از آیپد در یک کلاس دیجیتال مشغول درس خواندن می شوند و به محیطی کاملا سه بعدی دسترسی پیدا می کنند که به آنها امکان جا به جایی بین کلاس های درس را هم می دهد.

والدینی هم که همیشه نگران بودند فرزندان شان در مدرسه چه می کنند قادر خواهند شد فرآیند پیشرفت آنها را با استفاده از یک اپلیکیشن به نام iDesk دنبال کنند. دانش آموزان نیز ملزم هستند از طریق اپ sCoolTool که توسط TikTik ساخته شده روند پیشرفت و دستاوردهای خود را ثبت کنند.

O4NT معتقد است که با استفاده از سیستم آموزشی ۱ آیپد به ازای هر نفر می توان به خوبی به ۵۸ هدف اصلی مورد نظر وزارت آموزش دست یافت و حتی موارد بیشتری را نیز قابل تعریف و وصول می داند. بهبود پردازش اطلاعات، همکاری بهتر و افزایش مهارت های مورد نیاز برای حل مسائل پیچیده در این برنامه آموزشی، اضافه بر اهداف قبلی تعریف شده اند.

طبق گفته سخنگوی O4NT قرار نیست دیگر معلمین به عنوان انتقال دهنده آگاهی های مختلف برای گروهی از بچه ها عمل کنند. آنها به مرور تبدیل به مربیانی خواهند شد که بچه ها را به طور انفرادی و در قالب گروه ها، مربی گری می کنند. از آنجایی که اپ های آموزشی برای یادگیری مهارت های اصلی در دسترس هستند، فرآیند آموزش می تواند به طور کامل بر اساس سرعت و سبک یادگیری هر دانش آموز تعیین شود.

اپلیکیشن Symbaloo نیز در قالب این سیستم آموزشی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در درون مدرسه و یا با مدارس دیگر به کار گرفته می شود.

با تمام اینها، آموزش تنها مربوط به کلاس درس نیست. برای فراهم کردن تجربه یادگیری واقعی تر، این سیستم شامل امکاناتی نظیر زمین بازی sCoolSpace است که یک محیط مجهز به واقعیت افزوده به شمار می رود و در آن بچه ها می توانند بدون خطر در کنار هم حضور یابند.

این محیط های آموزشی به خاطر استفاده از آیپد به عنوان وسیله درسی اصلی شان است که مدارس استیو جابز نامیده شده اند


نقل خبر از  دیگر رسانه ها

ملاقات اپل و مقامات ترکیه در خصوص برنامه تبلت برای مدارس

ملاقات اپل و مقامات ترکیه در خصوص برنامه تبلت برای مدارس


شنیده ها حاکی از آن است که جان کوچ معاون اپل در زمینه آموزش با دولت ترکیه درباره برنامه آنها جهت تهیه تبلت برای ۱۵ میلیون دانش آموز این کشور دیدار داشته است. 

سایت ریاست جمهوری ترکیه عکس و ویدیویی منتشر کرده که گفته می شود متعلق به ملاقات کوچ با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه است. مک رومور بر اساس یک منبع محلی گزارش می دهد که این ملاقات مربوط به برنامه 4.5 میلیارد دلاری تبلت ترکیه است. 

این منبع می گوید: «اپل با علاقه به دنبال این قرارداد است. اما مذاکرات هنوز در دست انجام هستند.» همچنین گفته می شود بخشی از این مذاکرات در خصوص اضافه کردن صفحه کلید اختصاصی ترکی به ابزارهای مجهز به iOS از طرف اپل بوده است. 

منبع دیگری حدس می زند که این ملاقات، که اولین دیدار میان اپل و ترکیه در خصوص برنامه تبلت برای آموزش این کشور نیست، کاملا مثبت نبوده است. و مقامات ترکیه از رفتار همانند شهروند درجه دوم اپل ناراضی بوده اند. 

به طور اختصاصی، WorldBulletin.net گزارش می دهد که گُل، رئیس جمهور ترکیه از موضوع رسیدن دیر محصولات جدید اپل به ترکیه ناراحت بوده است و از این شرکت خواسته برای تسریع این روند یک اپل استور ویژه در ترکیه راه اندازی کنند. 

گزارش ها حاکی از آن است که کوچ از سپردن هر گونه تعهدی در حال حاضر سر باز زده است. اما گفته که به زودی در این خصوص با تیم کوک مدیرعامل اپل گفتگو خواهد کرد. 

ترکیه یکی از سریع ترین رشد اقتصادی در میان کشورهای دنیا را دارد و اکنون بیش از دو سال است که به دنبال تولید کننده خوب برای برنامه تبلت خود جهت اهداف آموزشی می گردد. 

اولین بار برنامه تبلت این کشور که وعده یک تبلت برای هر دانش آموز را می داد در نوامبر ۲۰۱۰ رسما اعلام شد. سپس دولت در سال گذشته به مذاکره با چند سازنده تبلت های ارزان قیمت اندرویدی پرداخت. در یک مرحله از مذاکرات هم DataWind، سازنده تبلت های ۳۵ دلاری آکاش هند پای میز مذاکرات با دولت ترکیه آمد. 

در اولین مرحله آزمایشی از این طرح، سال گذشته دولت ترکیه در همکاری با General Mobile و سامسونگ ۱۲هزار تبلت را در ۵۲ مدرسه توزیع کرد. این بخشی از پروژه ای بود که قرار است به عرضه تبلت در ۴۰هزار مدرسه ختم شود.


منبع :http://narenji.ir/7882-apple-turkey-tablets-education