جدال میان Adsl و dial_up
با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی درخواست بشر برای دریافت سرعت بالا برای اتصال به اینترنت هر روز افزایش می یابد، که خود منجر به پدید آمدن سرویس های اینترنتی پرسرعت همچون Adsl شده است.
بابایی، کارشناس فن آوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در ایران متداول ترین روش برای اتصال به اینترنت سرویس Dial-up است اما سرویس های پر سرعت نیز هم اکنون در مناطقی از کشور در حال سرویس دهی هستند.
وی گفت: از مهمترین تفاوت های سرویس dial-up و Adsl را می توان در قسمت سرعت بررسی کرد که هم اکنون بالاترین سرعت از طریق سرویس dial-up برای اتصال با اینترنت 56kb/s است در صورتی که با استفاده از سرویس ADSL می توان در ایران تا سرعتی در حدود 40 برابر سرعت Dial-up دست یافت.
وی ادامه داد: در سرویس dial_up تکنولوژی به کار رفته به صورتی است که به موجب آن نمی توان همزمان از یک خط تلفن برای اتصال با اینترنت و تماس تلفنی استفاده کرد اما سرویس Adsl این امکان را می دهد که به آسانی همزمان از اینترنت و تماس تلفنی استفاده کرد.
وی تاکید کرد: در سرویس dial-up بنابر مدت زمان استفاده از اینترنت مبلغی را باید بر روی قبض تلفن پرداخت اما در سرویس ADSL فقط مبلغی به عنوان عوارض و آبونمان پرداخت می شود و نیاز به پرداخت هیچ هزینه اضافی بر روی قبض تلفن نیست. 
وی تاکید کرد: فرهنگ سازی نامناسب، پایین بودن سرعت برای کاربران خانگی، پشتیبانی نشدن اکثر مناطق مخابراتی و هزینه های بالا از موانع اصلی هستند که با کاهش استقبال عمومی برای استفاده از سرویس Adsl روبرو می شوند.