رییس جمهوری : نظام آموزشی در کشور باید تغییر کند

دکتر "محمود احمدی نژاد "رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این نظام آموزشی به ما تحمیل شده است ، گفت : نظام آموزشی ما یک نظام پرهزینه و کم بازده است و باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رییس جمهوری که عصر سه شنبه در آستانه هفته مهارت، در جمع مربیان نمونه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور و روسای نمونه مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای در محل نهاد ریاست جمهوری سخن می‌گفت،افزود :
نظام‌آموزشی کشور بایدتغییر کند و ما بدنبال تغییر این نظام آموزشی هستیم.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد : در زمان حاضر آموزش و پرورش تلاش دارد تا فردی را تربیت کند که در کنکور قبول شود و دانشگاه نیز سعی دارد تا فردی را تربیت کند که لیسانس یا فوق لیسانس داشته باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه مشکل امروز ما مدرک و کاغذ نیست ، تصریح کرد : نظام آموزشی ما باید بسیار مفید و درست درنقطه هدف باشد و برای این کار باید مهارت و آموزش همراه شود.

احمدی نژاد اظهارداشت : امروز ارتباط خوبی میان مربیان فنی و حرفه ای در کشور برقرار شده است و باید بیش از پیش تجربیات مربیان به دانش آموزان و دانشجویان منتقل شود.

رییس جمهوری از اینکه امروز گرایش پرداختن به تئوری محض در کشور رشد رشد کرده است، انتقاد کرد و گفت : این مساله نیز باید اصلاح شود و یکی از راه‌های اصلاح آن افزایش بیش از پیش ارتباط میان نظام آموزشی و مراکز فنی و حرفه‌ای است.

احمدی نژاد تاکید کرد : ما نباید نیاز به دیگران داشته باشیم و این ارتباط باید معکوس شود و کارها روی حساب ، عالمانه و دقیق باشد.

رییس جمهوری همچنین با بیان اینکه برای پیشرفت کشور یکی از مهمترین مسئولیت‌ها برعهده سازمان فنی و حرفه‌ای است ، افزود : کار شما بسیار خوب است و امروز ما شاهد یک جهش هستیم و ما این جهش را نیاز داریم تا بتوانیم از طریق آن نظام آموزشی کشور را از ریشه دگرگون کنیم.