اگر مدت زمان باز شدن یک صفحه وب سایت بیشتر از چهار ثانیه طول بکشد خریداران آنلاین از مراجعه به آن وب سایت صرفنظر میکنند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، بررسیهای جدید شرکت ارتباطات اینترنتی "آکامای تکنولوژی" نشانگر آن است که صبر کاربران برای باز شدن صفحه سایتهای فروشگاههای اینترنتی کمتر شده و از ۸ثانیه به ۴ ثانیه کاهش یافته است.
بررسی ۱۰۵۸کاربر نشان داد ۷۵درصد افراد چنانچه باز شدن یک صفحه اینترنتی بیشتر از چهار ثانیه طول بکشد به آن وب سایت مراجعه نخواهند کرد.
مدت زمانی که طول میکشد یک سایت بر روی صفحه اینترنت ظاهر شود بعد از هزینههای ارسال و قیمت کالا دومین عامل در تصمیمگیری کاربران برای مراجعه به یک وب سایت است.
آکامی کسانی را که بطور مرتب برای پیدا کردن کالاهای مورد علاقه خود به سایتهای خرده فروشی اینترنتی مراجعه میکنند بررسی کرده است. برای حدود نیمی از خریداران که به مدت بیش از دو سال خرید اینترنتی انجام دادهاند مدت زمان باز شدن صفحه سایت اولویت دارد.
یک سوم افراد مورد بررسی به سراغ سایتهایی که صفحه آنها دیر بازمیشوند یا فرایند پرداخت وجه یا گردش در آنها دشوار است نمیروند.
آستانه چهار ثانیه نصف مدت زمان ۸ثانیه در تحقیقات قبلی است که در روزهای اول افزایش خرید اینترنتی انجام شد و نشان میداد خریداران آنقدر منتظر میمانند تا صفحه سایت باز شود.
این تحقیق همچنین نشان داد تجربه خریداران در یک سایت خرده فروشی بر کل دیدگاه آنها در مورد شرکت صاحب سایت تاثیر میگذارد.
حدود ۳۰درصد پاسخدهندگان به خاطر نحوه چیدمان سایت نگرش منفی از یک شرکت پیدا کردهاند و این دیدگاه خود را به خانواده و دوستانشان نیز منتقل کردهاند.
تحقیقات تکمیلی نشان داد حدود نیمی از ۵۰۰فروشگاه اینترنتی مهم در اینترنت مدت زمان باز شدن صفحه سایت آنها بیشتر از چهار ثانیه طول میکشد.
این بررسی بر روی ۱۰۵۸خریدار اینترنتی طی شش ماه اول سال ۲۰۰۶ انجام شده است.