آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

فاز مطالعاتی مرکز داده ملی آغاز شده و در حال انتخاب مشاور است.

ساسان جباری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که مرکز داده ملی باید تا پایان برنامه پنج ساله چهارم به مرحله اجرا درآید، اظهار کرد: در این مرحله مشاور پروژه را انتخاب خواهیم کرد و پس از آن نیز باید مکان‌یابی دقیقی انجام شود تا تمامی مسائل امنیتی در نگهداری اطلاعات بویژه حفظ آن در مواقع بحرانی مانند حوادث غیرمترقبه در نظر گرفته شود.

او با اشاره به این که بهره‌برداری از فاز اول مرکز داده ملی در برنامه امسال قرار دارد، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید بسیاری بر اجرای این پروژه دارد؛ چراکه یکی از موضوعات استراتژیک کشور است؛ همچنین سازمان‌ها و نهادهایی که به دلیل مسائل امنیتی تمایل ندارند از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند، می‌توانند از امکانات مرکز داده ملی بهره‌ بگیرند.

معاون گسترش IT شرکت فناوری اطلاعات پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پروژه ناتمام شارع دو و مشکلات آن گفته بود: این طرح، پروژه پایلوت مرکز داده است تا با مشکلات راه‌اندازی دیتاسنتر آشنا شویم و این دو مرکز با هم قابل مقایسه نیستند؛ شروع پروژه شارع دو در سال 79 بود و تغییرات بسیاری در آن ایجاد شد، همچنین تغییر سیاست‌های حاکمیتی نیز در ارایه خدمات این پروژه به صورت عمومی تاثیر گذاشته است.

او با بیان این که ایجاد دیتاسنتر ملی تکلیفی است که از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شرکت فن‌آوری اطلاعات داده شده است، اظهار کرده بود: طبق برنامه، این دیتاسنتر باید تا پایان برنامه‌ی پنج ساله‌ی چهارم راه‌اندازی شود.

چهار ثانیه حداکثر صبر خریداران برای باز شدن صفحات اینترنتی است

اگر مدت زمان باز شدن یک صفحه وب سایت بیشتر از چهار ثانیه طول بکشد خریداران آنلاین از مراجعه به آن وب سایت صرفنظر می‌کنند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، بررسیهای جدید شرکت ارتباطات اینترنتی "آکامای تکنولوژی" نشانگر آن است که صبر کاربران برای باز شدن صفحه سایتهای فروشگاههای اینترنتی کمتر شده و از ‪ ۸‬ثانیه به ‪۴‬ ثانیه کاهش یافته است.

بررسی ‪ ۱۰۵۸‬کاربر نشان داد ‪ ۷۵‬درصد افراد چنانچه باز شدن یک صفحه اینترنتی بیشتر از چهار ثانیه طول بکشد به آن وب سایت مراجعه نخواهند کرد.

مدت زمانی که طول می‌کشد یک سایت بر روی صفحه اینترنت ظاهر شود بعد از هزینه‌های ارسال و قیمت کالا دومین عامل در تصمیم‌گیری کاربران برای مراجعه به یک وب سایت است.

آکامی کسانی را که بطور مرتب برای پیدا کردن کالاهای مورد علاقه خود به سایت‌های خرده فروشی اینترنتی مراجعه می‌کنند بررسی کرده است. برای حدود نیمی از خریداران که به مدت بیش از دو سال خرید اینترنتی انجام داده‌اند مدت زمان باز شدن صفحه سایت اولویت دارد.

یک سوم افراد مورد بررسی به سراغ سایتهایی که صفحه آنها دیر بازمی‌شوند یا فرایند پرداخت وجه یا گردش در آنها دشوار است نمی‌روند.

آستانه چهار ثانیه نصف مدت زمان ‪ ۸‬ثانیه در تحقیقات قبلی است که در روزهای اول افزایش خرید اینترنتی انجام شد و نشان می‌داد خریداران آنقدر منتظر می‌مانند تا صفحه سایت باز شود.

این تحقیق همچنین نشان داد تجربه خریداران در یک سایت خرده فروشی بر کل دیدگاه آنها در مورد شرکت صاحب سایت تاثیر می‌گذارد.

حدود ‪ ۳۰‬درصد پاسخ‌دهندگان به خاطر نحوه چیدمان سایت نگرش منفی از یک شرکت پیدا کرده‌اند و این دیدگاه خود را به خانواده و دوستانشان نیز منتقل کرده‌اند.

تحقیقات تکمیلی نشان داد حدود نیمی از ‪ ۵۰۰‬فروشگاه اینترنتی مهم در اینترنت مدت زمان باز شدن صفحه سایت آنها بیشتر از چهار ثانیه طول می‌کشد.

این بررسی بر روی ‪ ۱۰۵۸‬خریدار اینترنتی طی شش ماه اول سال ‪۲۰۰۶‬ انجام شده است.

یونیسف بخش گفتگو در وب سایت ایران را راه‌اندازی کرد

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در ایران بخش " گفت و گو " را در وب سایت خود با نشانی ‪ http://www.unicef.org/iran/fa ‬ راه‌اندازی کرد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، یونیسف ایران به منظور راه اندازی مکانی برای ابراز نظر کودکان و بیان آنچه که دوست دارند بخش "گفت و گو" برای کودکان را راه اندازی کرده است.

بر این اساس ، به تازگی بخش جدیدی در قسمت فارسی سایت ایجاد شده که کودکان و نوجوانان در آن می‌توانند ایده‌های خود را در مورد مسایل گوناگونی که بر روی کودکان اثر می‌گذارند، ابراز کنند.

یونیسف اعلام کرده است که بخش "گفت و گو" از مطالب ارسال شده تمامی کودکان استقبال می‌کند .

موضوعات "اگر شمایک بزرگسال بودید، برای کودکان چه می‌کردید؟ " و "بهترین آرزوها برای کودک محروم " موضوعات فعلی مورد بحث در بخش گفت وگو است .