ایشان در ادامه به تصویب سند راهبردی دانشگاه، نحوه تعیین روسای مراکز آموزشی و شفاف نمودن امور مالی مراکز اشاره نمودند و پیرامون محور اصلی جلسه که تصویب نهایی شاخصهای تهیه شده ارزیابی عوامل آموزش نظام آموزش های علمی – کاربردی بود، اظهار داشتند: « یک حرکت اصیل نظارتی را آغاز نموده ایم. تصمیم مدیریتی دانشگاه، تعیین اهداف دانشگاه در قالب عوامل، ملاک ها و نشانگرها و تشویق مراکز جهت داوطلب شدن در انجام ارزیابی عوامل آموزشی بوده است. ما نظارت را علائم الطریق می دانیم. ضریب های وزنی مشخص شده و ملاکها هدف گرا هستند و سالانه تغییر می یابند. این امر موجب می گردد مراکز هر سال بر روی موضوعات خاصی تمرکز نموده و مشکلات موجود را رفع نمایند و به استانداردهای مورد انتظار نظام آموزش علمی – کاربردی دست یابند. از این پس نیز این شاخصها بعنوان تعیین حداقل شرایط لازم برای تمدید دوره ها بکار گرفته می شوند.»
در این جلسه آقای دکتر عامری- مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه- ضمن تشکر از تلاشهای بعمل آمده جهت تهیه شاخصها و ملاکهای ارزیابی مراکز آموزش علمی – کاربردی، اظهار داشتند: « با این حرکت دانشگاه جامع در تضمین کیفیت در نظام آموزش عالی پیش قدم شد.»
ایشان در ادامه اعلام نمودند: « باید سیستماتیک با بحث ارزیابی برخورد کرد. ارزیابی یک بحث کاملاً علمی با روش های خاص خود است. در بحث ارزیابی چند رکن دیده شده که مهمترین آن بحث ارزیابی درونی است که باید دانشگاه پیگیر آن باشد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متولی بحث ارزیابی در نظام آموزش عالی در تمامی دانشگاههای کشور اعم از دولتی، آزاد، پیام نور و موسسات آموزش عالی می باشد. مجموعه تهیه شده در دانشگاه جامع به عنوان اولین گام در ارزیابی نظام علمی – کاربردی، کار بسیار ارزنده و قابل تقدیری است. با توجه اهداف و ساختار دانشگاه جامع لزوم توجه بیشتر به برخی ملاکها که موجب تمایز این دانشگاه از سایر دانشگاه های کشور شده است، مشاهده می شود.»
دکتر عامری در ارتباط با نظارت و ارزیابی اظهار داشتند: «خیلی از لحاظ فرهنگی به نظارت و ارزیابی بها داده نمی شود لذا باید در این زمینه فرهنگ سازی شود و دانشگاه جامع این مهم را آغاز نموده است.»
در این جلسه پس از اعمال نقطه نظرات نهایی اعضاء، عاملها، ملاکها و نشانگرهای ارزیابی به تصویب رسید و در سال 1385 قابل اجرا اعلام گردید. همچنین مقرر گردید این شاخصها با توجه به نظرات ارائه شده توسط اعضای شورای نظارت و ارزیابی به صورت مجموعه ای مدون در قالب کتابی منتشر و عرضه گردد.