یک نظرسنجی درانگلیس نشان میدهد که تماشای ویدیو از اینترنت، در ساعات فراغت شامگاهی، به نسبت تماشای تلویزیون رو به افزایش است.
به گزارش روز سهشنبه شبکه خبری بی.بی.سی، در این نظرسنجی که از دو هزار و ۷۰نفر به عمل آمد، ۴۳درصد شرکتکنندگان گفتند که حداقل هفتهای یک بار به تماشای ویدیو از طریق اینترنت یا تلفن همراه میپردازند و در نتیجه کمتر به تماشای تلویزیون میپردازند.
سه چهارم پاسخگویان گفتند که این روزها به نسبت سال گذشته، بیشتر ویدیو را ازطریق اینترنت یا تلفن همراه نگاه میکنند.
ولی بینندگان دایمی ویدیوهای آن لاین هنوز دراقلیت هستند، زیرا تنها ۹ درصد پاسخگویان گفتند که به طور مرتب ازاین طریق به تماشای ویدیو مشغول هستند.
۱۳درصد دیگر نیز گفتند که گاهی اوقات از این طریق ویدیو میبینند، در حالی که ۱۰درصد دیگر گفتند که در سال آینده به این کار میپردازند.
در همین حال دو سوم پاسخگویان دراین نظرسنجی گفتند که هنوز از طریق اینترنت ویدیو ندیدهاند.
همچنین ۲۳درصد دیگر گفتند که تماشای تلویزیون آنها به دلیل تماشای ویدیو از طریق اینترنت، کمی کاهش یافته است.
در حالی که بیش از نیمی از آنها گفتند که این امر در میزان تماشای تلویزیون آنها تغییری نداشته، سه درصد نیز گفتند که تماشای تلویزیون آنها افزایش یافته است.
تماشای ویدیو از اینترنت یا تلفن همراه در میان جوانان محبوبیت بیشتری دارد، زیرا ۲۸درصد کسانی که بین ۱۶تا ۲۴سال دارند گفتند که در طول هفته بیش از یک ویدیو از این طریق تماشا میکنند.
به طور متوسط ۱۰درصد از این مخاطبان بین ۲۵تا ۴۴سال دارند، در حالی که تنها چهار درصد بالای ۴۵سال دارند.
در اوایل سال جاری میلادی، سازمان نظارت بر رسانهها در انگلیس اعلامکرد که میانگین تماشای تلویزیون توسط مخاطبان ۱۴تا ۱۶ساله در فاصله سالهای ۲۰۰۳تا ۲۰۰۵به میزان ۲/۹درصد کاهش یافته است.