آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

سطح کیفی نامناسب آموزش‌های مجازی در ایران

روزنامه هموطن سلام ٬‌ نوشته ای از فرنود حسنی درج کرده است که قسمتی از آن چنین است:

بازار داغ آموزش‌های عالی شرایط را به گونه‌ای رقم زد که دانشگاه‌های دولتی نمی‌توانستند از درآمد موجود دراین بازار چشم‌پوشی کنند و در ابتدا سعی کردند با افزایش ظرفیت دوره‌های شبانه درآمدزایی کنند که این کار اعتراض‌های زیادی را از سوی دانشجویان روزانه به همراه داشت و در نتیجه دانشگاه‌های دولتی که نمی‌توانستند از دوره‌های روزانه درآمدی کسب کنند درصدد توسعه آموزش‌های مجازی و بر خط افتادند و درنتیجه شاهد بودیم که در سال‌های گذشته دانشگاه‌های علم و صنعت، امیرکبیر و خواجه نصیر به عنوان دانشگاه‌های پیشرو در این زمینه اقدام به راه‌اندازی شعبات مجازی و جذب دانشجو در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس با شهریه‌هایی بالغ بر 5 تا 8 میلیون تومان کردند.
البته این مساله با شعار اصلی‌شان که کاهش هزینه‌ها با توسعه آموزش بر خط به وجود آمده بود، کاملا در تضاد است. گو اینکه بعد از یکی دو سال نتیجه گرفته شد که آموزشی‌های این‌چنینی از سطح کیفی مناسبی هم برخوردار نیستند.

تولید محتوا در اینترنت به جامعه‌شناسی وب نیاز دارد

ایسنا: مدرس دانشگاه صنعتی شریف معتقد است: محتوای اینترنت باید بر حسب نیاز هر یک از گروه‌های سنی کاربران تولید شود.
دکتر محمد قدسی درباره‌ی اهمیت تولید محتوا در اینترنت اظهار کرد: کاربران اینترنت تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و هر یک نیازهای خاصی را در فضای وب جست‌وجو می‌کنند، بنابراین اگر فضای وب ایرانی بخواهد محتوا تولید کند، باید به نیازها و ویژگی‌های هر یک از مخاطبان خود توجه کند.
او افزود: این نیازها و خواسته‌ها را باید مورد شناسایی قرار داد و براساس یک کار مطالعاتی و پژوهشی به تولید محتوای فارسی در این عرصه پرداخت.
به عقیده‌ی وی توجه به این امر سبب می‌شود نوجوانان و جوانان ما تمایل بیشتری برای استفاده‌ از محتوای تولید شده داشته باشند، چراکه اگر نوجوان آنچه را می‌خواهد در محتوای هدفمند فارسی پیدا کند، دیگر نیازی برای جست‌وجوی بیهوده در فضای وب ندارد.
قدسی با اشاره به این که اینترنت را نمی‌توان از بالا به پایین مدیریت کرد، تصریح کرد: اینترنت فضای خودجوشی دارد و از این رو تولید محتوا نباید از سوی نهادهای دولتی انجام گیرد، زیرا محتوا بر اساس نیاز خودجوش کاربران شکل می‌گیرد؛ به عنوان نمونه رشد روز‌افزون وبلاگ‌نویسی در ایران نشان‌دهنده‌ی این امر است.
او ادامه داد: جوانان و نوجوانان ما علاقمند هستند که عقاید و نظرات دغدغه‌های درونی خود را برای دیگران بازگو کنند، بنابراین برای هدفمند کردن این جریان تنها باید به یک جامعه‌شناسی وب پرداخت تا نیازها و خواسته‌های کاربران را شناخت و بر مبنای آن علاقه‌مندان این فضا را هدایت کرد.
قدسی در پایان خاطر نشان کرد: تولید محتوا در فضای وب ایرانی بیشتر به وبلاگ‌ها برمی‌گردد، بنابراین علاوه بر تقویت این امر، باید در کنار آن محتوای علمی و آموزشی محتوای فارسی را نیز تقویت کرد.

شبکه‌ی اینترنت وایرلس برای ‌٢/٢ میلیون نفر

شهر منچستر به بزرگ‌ترین نقطه‌ی تمرکز اینترنت وایرلس رایگان در اروپا تبدیل می‌شود.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، راه‌اندازی شبکه‌ی اینترنت وایرلس که پروژه‌ی مشترک میان سان‌فرانسیسکو و آمستردام است، بیش از ‌٩٠ درصد شهر منچستر و در حدود ‌٢/٢ میلیون نفر را پوشش می‌دهد.

بر اساس این گزارش راه‌اندازی اینترنت وایرلس در تاریخ ‌١٥ دسامبر در منچستر با بودجه‌ی سه میلیون پوندی، انگلستان را به سمت دنیای دیجیتالی سوق داده و منچستر را به قطب دیجیتالی انگلستان تبدیل می‌کند.