آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

ساخت روبات سریع در ژاپن

واحد مرکزی خبر:
یک شرکت ژاپنی روبات جدیدی تولید کرد که می تواند , به سرعت به دستورهای یک فرد واکنش نشان دهد و دست و پای خود را به حرکت در آورد .
این روبات که سه متر ارتفاع دارد , روبات رقاص نامیده شده است , زیرا به نحوی دست و پاهایش را حرکت می دهد که گویا در حال رقصیدن است.

واکنش دیگر انواع روباتهای انسان نما با قابلیت کنترل از راه دور , به فرمانها چندان سریع نیست , اما روبات جدید صرفا پس از یک ثانیه واکنش نشان می دهد .

مشکل توسعه جامعه مجازی ایران، عدم آگاهی مردم است

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت مشکل عمده توسعه جامعه مجازی ایران به دلیل عدم آگاهی مردم از این موضوع است.

به گزارش روز سه‌شنبه همایش جامعه مجازی ایران، "حمید عبداللهیان" افزود هنوز آگاهی کامل از فواید اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توسعه جامعه مجازی در سطح جامعه و حتی در برنامه‌ریزی‌های کشور وجود ندارد که لازم است در این خصوص اطلاع‌رسانی و آموزش کافی انجام شود.

وی با بیان اینکه کشور ‪ ۲۰‬سال عقب ماندگی ارتباطی دارد، تصریح کرد این امر اثرهای مخربی بر زندگی مردم بر جای می‌گذارد، در حالی که آگاهی کامل مردم از جامعه مجازی، سبب کاهش هزینه‌های بسیاردر بخش‌های مختلف نظیر صنعت، ارتباطات شهری و غیره می‌شود.

وی نقش دانشگاه‌ها در توسعه جامعه مجازی را ضروری دانست و افزود اتصال بین دانشگاه‌ها، مردم و نهادهای اجتماعی سبب می‌شود تا دانش جامعه مجازی به صورت سیاستگذاری، پیاده و اجرا شود.

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه تهران، مهمترین مانع عدم تحقق کامل جامعه مجازی در ایران را سهم بیش از حد دولت در تصمیم‌گیری‌های حوزه فناوری‌های اطلاعاتی عنوان کرد.

وی افزود در مقایسه با کشورهای پیشرفته که توسعه سرمایه‌داری خصوصی از الزامات توسعه جامعه اطلاعاتی است در کشور ما مشکل ساختارهای کلان دولتی و بزرگ بودن بیش از اندازه حوزه عمل دولت در مباحث تکنولوژیکی، مشکل ساز شده است.

تماشای ویدیو از اینترنت به نسبت تماشای تلویزیون رو به افزایش است

یک نظرسنجی درانگلیس نشان می‌دهد که تماشای ویدیو از اینترنت، در ساعات فراغت شامگاهی، به نسبت تماشای تلویزیون رو به افزایش است.

به گزارش روز سه‌شنبه شبکه خبری بی.بی.سی، در این نظرسنجی که از دو هزار و ‪ ۷۰‬نفر به عمل آمد، ‪ ۴۳‬درصد شرکت‌کنندگان گفتند که حداقل هفته‌ای یک بار به تماشای ویدیو از طریق اینترنت یا تلفن همراه می‌پردازند و در نتیجه کمتر به تماشای تلویزیون می‌پردازند.

سه چهارم پاسخگویان گفتند که این روزها به نسبت سال گذشته، بیشتر ویدیو را ازطریق اینترنت یا تلفن همراه نگاه می‌کنند.

ولی بینندگان دایمی ویدیوهای آن لاین هنوز دراقلیت هستند، زیرا تنها ‪۹‬ درصد پاسخگویان گفتند که به طور مرتب ازاین طریق به تماشای ویدیو مشغول هستند.

‪ ۱۳‬درصد دیگر نیز گفتند که گاهی اوقات از این طریق ویدیو می‌بینند، در حالی که ‪ ۱۰‬درصد دیگر گفتند که در سال آینده به این کار می‌پردازند.

در همین حال دو سوم پاسخگویان دراین نظرسنجی گفتند که هنوز از طریق اینترنت ویدیو ندیده‌اند.

همچنین ‪ ۲۳‬درصد دیگر گفتند که تماشای تلویزیون آنها به دلیل تماشای ویدیو از طریق اینترنت، کمی کاهش یافته است.

در حالی که بیش از نیمی از آنها گفتند که این امر در میزان تماشای تلویزیون آنها تغییری نداشته، سه درصد نیز گفتند که تماشای تلویزیون آنها افزایش یافته است.

تماشای ویدیو از اینترنت یا تلفن همراه در میان جوانان محبوبیت بیشتری دارد، زیرا ‪ ۲۸‬درصد کسانی که بین ‪ ۱۶‬تا ‪ ۲۴‬سال دارند گفتند که در طول هفته بیش از یک ویدیو از این طریق تماشا می‌کنند.

به طور متوسط ‪ ۱۰‬درصد از این مخاطبان بین ‪ ۲۵‬تا ‪۴۴‬سال دارند، در حالی که تنها چهار درصد بالای ‪ ۴۵‬سال دارند.

در اوایل سال جاری میلادی، سازمان نظارت بر رسانه‌ها در انگلیس اعلام‌کرد که میانگین تماشای تلویزیون توسط مخاطبان ‪ ۱۴‬تا ‪ ۱۶‬ساله در فاصله سال‌های ‪ ۲۰۰۳‬تا ‪ ۲۰۰۵‬به میزان ‪ ۲/۹‬درصد کاهش یافته است.