آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

وبلاگ نویسی از صحرای منا: منبرنت هم حاجی شد

متن زیر به مناسبت عید قربان٬ از وبلاگ حاج احمد نجمی ۲۷ ساله انتخاب شده است. حجکم مقبول و سعیکم مشکور!

ساعت ۹ شب از عرفات به سوی مشعر حرکت کردیم و نیمی از مسیر ۱۰ کیلومتری را در ۶ ساعت پیمودیم.در نیمه راه حرکت ماشین ها قفل شد و بسیاری از حجاج حتی زنها و پیرمردها پیاده به سوی مشعر حرکت کردند. دقایقی قبل از اذان صبح به مشعر رسیدیم و بر اساس اعمال حج ، از اذان صبح در مشعر وقوف کردیم.خیل جمعیت به سوی مشعر سرازیر بود و اگر چه خستگی طاقت همه را بریده بود ، اما اضطراب به جا آوردن اعمال نمی گذاشت که خستگی را احساس کنی. مرحله بعدی ، حرکت از مشعر به سوی منی است.مسیر چهار کیلومتری را طی کردیم و به محل استقرار چادرهای ایرانی رسیدیم.کمی صبحانه و دقایقی استراحت و حرکت به سوی رمی جمرات. در حال حرکت به سوی رمی جمرات ، مسیرهای مختلف سفید پوش ، آنگونه که در تعریف قیامت آمده است..

خوشبختانه امسال نظم حاکم بر این مسیر خیلی بهتر از سال گذشته بود و علت آن اعتراضات فراوان به دولت سعودی در پی فاجعه سال گذشته است . بعد از رمی جمرات نوبت قربانی کردن است و دیگر امکان حضور تک تک افراد در قربانگاه نیست . به همین علت یک مکانیزم دقیقی اندیشیده شده است.بلافاصله بعد از رمی جمرات اسامی افراد بوسیله مدیر کاروان به افراد مشخصی در قربانگاه توسط موبایل و یا پیک موتوری و دوچرخه ای اعلام می شود .تا حاجی به محل استقرار خود برسد ، قربانی توسط نائبان و وکلا انجام می شود و پس از آن نوبت حلق است. حلق را هم به وسیله یکی از دوستان زبردست انجام دادیم و به قول معروف حاجی شدیم.

ان شاء الله در پست بعدی مطالبی بهتر و دقیقتر در این باره می نویسم.وبلاگ نویسی از صحرای منا بهتر از این نمی شود!! 

نظرات 1 + ارسال نظر
نجمی یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1385 ساعت 06:47 ب.ظ http://menbar.persianblog.com

سلام علیکم و بسیار سپاسگزارم از نظر لطفتان و اینکه متن بنده را قابل دانستید و در اینجا آوردید..اما اینکه چکونه از منا وبلاگ نوشتم این است که بنده در ایام حج امسال کار پایگاه اطلاع رسانی حج را انجام می دادم .در صحرای عرقات که هیچ امکاناتی نیست دو خط تلفن بود که دایل آپ وصل شدیم..در منا که اوضاع بهتره همین کار را انجا می دادیم..این هم یک گزارش تصویری از کارهایمان در عرفات...باز هم ممنون از لطفتانhttp://hajj.ir/HadjWebUI/News/wfShowOpinion.aspx?id=24439&searchStr=

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد