آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

ثبت الکترونیکی پایگاه ها از روز ۱۱ دی توسط وزارت ارشاد

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی درباره‌ی ساماندهی پایگاه‌های اطلاع رسانی بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ با ارسال نمابری که نسخه‌ای از آن در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، اعلام کرد:‌ در اجرای آیین‌نامه‌ی ساماندهی پایگاه‌های اطلاع رسانی مصوب 5 آذر ماه 85 هیات وزیران به اطلاع کلیه دارندگان پایگاه‌های اطلاع رسانی وب سایت‌ها وبلاگ‌ها می‌رساند که از روز دوشنبه 11 دی 1385 با مراجعه به نشانی‌های اینترنتی www.samandehi.ir و www.Samandehi.com می‌توانند نسبت به ثبت الکترونیکی پایگاه خود اقدام کنند.

توضیح: در حال حاضر ورود به سایت های فوق٬ به کد عبور نیاز دارد.

اختصاص ‪ ۲۰‬میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای آموزش الکترونیکی

مدیرعامل موسسه توسعه سرزمین هوشمند با اشاره به اختصاص ‪ ۲۰‬میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در خصوص آموزش الکترونیکی و اینترنتی در ایران، گفت:
ضعف نظام اداری و سازمانی کشوردر کاربرد آموزش الکترونیک و عدم توجه به محتوا و صرفا سرمایه‌گذاری بر روی سیستم مدیریت آموزش اینترنتی (‪,(LMS‬ منجر به نتایج نه چندان مطلوبی شده است.

به گزارش ایرنا٬ مهندس "امیر فتوحی" روز جمعه در همایش ‪ ۵۰۰‬نفره از متخصصان و مدیران فناوری اطلاعات در محل کتابخانه ملی با تاکید بر اهمیت آموزش اینترنتی به عنوان عامل رقابتی در سازمان‌های هوشمند فناوری اطلاعات و نقش آن در کاهش چشمگیر هزینه‌های آموزشی ، افزود:به‌علت هزینه‌های بسیار زیاد، عمده‌سازمان‌ها نمی‌توانند بر روی طراحی، تدوین و پیاده‌سازی محتوای الکترونیکی در آموزش الکترونیکی سرمایه‌گذاری کنند و برنامه‌های آنان در حیطه آموزش الکترونیکی عمدتا در بسترسازی بدون نتیجه رها شده است.

وی در ادامه به این نکته اشاره کردکه گلوگاه توسعه آموزش‌های اینترنتی و الکترونیکی (‪ (e-learning‬در ایران، محتوا (‪ ( Content‬است و این در حالی است که از سوی مسوولان امسال سال تولید محتوا اعلام شده است.

فتوحی، گفت : در عصر اطلاعات قوانین بازی تغییر یافته است و در این عصر تنها راه بقا، یادگیری مستمر است و امروز این مهم تنها با آموزش‌های رسمی مقطعی محقق نمی‌شود و آموزش مادام‌العمر، یک باید است.

"فناوری اطلاعات امکانات بالقوه‌ای را برای افزایش مهارت‌های شغلی پدید آورده است که عدم استفاده مناسب از این امکانات، شکاف دیجیتالی ایران را با کشورهای پیشرفته بیشتر می‌کند."
وی افزود: در این فرآیند، مدیرانی موفق خواهند بود که با کسب مهارت‌های نوین، قابلیت‌های تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی خود را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت توسعه سرزمین هوشمند همچنین در این همایش با اشاره به اعطای تسهیلات ‪ ۲۲‬میلیون دلاری برای خرید دوره‌های آموزش اینترنتی گفت: شرکت توسعه سرزمین هوشمند با اخذ نمایندگی انحصاری از شرکت ‪ HumanSoft‬کویت، ‪۲۰‬میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای خرید دوره‌های آموزشی به سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی اختصاص داده است.

وی افزود: این اعتبار در قالب ‪ ۵۰‬درصد مبلغ خرید دوره‌های اینترنتی از اتحادیه ‪ Thomson‬می‌باشد و تا سقف ‪ ۱۰۰‬میلیون تومان برای یکبار در اختیار سازمان‌ها و نهادهای دولتی قرار می‌گیردو هر سازمان می‌بایستی تا ‪۵۰‬درصد مبلغ دوره‌های آموزشی خود را تامین کند و مابقی از طریق این اعتبار به اتحادیه ‪ Thomson‬پرداخت می‌گردد.

فتوحی محدوده زمانی این اعتبار را تا پایان سال ‪۱۳۸۵‬ذکر کرد.

شرکت توسعه سرزمین هوشمند و با اخذ نمایندگی انحصاری از شرکت ‪HumanSoft‬ بیش از ‪ ۱۵۰۰۰‬ساعت آموزش مدیریت و مهارت‌های حرفه‌ای و قریب به ‪ ۲۵۰۰۰‬ساعت آموزش ‪ IT‬و ‪ Desktop‬بزرگترین اتحادیه آموزشی در دنیا را در ایران ارائه می‌کند.

اتحادیه ‪ , Thomson/NETg‬رتبه اول را در ارایه دوره‌های ‪ e-Learning‬در دنیا دارد و متشکل از ‪ ۸۰‬شرکت و دانشگاه بنام در دنیا است .

اماکن آموزشی به صورت رایگان به هم متصل می شوند

گردهمایی اتصال مدارس به شبکه ملی اینترنت باحضور معاونان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد. قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این گردهمایی گفت: هدف گردهمایی اجرایی کردن این پروژه ملی است.
به گزارش ایتنا٬ سید ذبیح‌الله فیض‌آبادی افزود: بر اساس برنامه چهارم توسعه، وزارت ارتباطات موظف است اماکن آموزشی را به صورت رایگان به هم متصل کند لذا این پروژه یکی از برنامه‌های تعریف شده وزارتخانه است. وی گفت: درهمین راستا وزارت آموزش و پرورش نیز موظف است با تجهیز مدارس بر اساس اعتبارات تعریف شده، سالانه مبلغی را به این موضوع اختصاص دهد.
او افزود: هیچ تبعیضی بین استان‌ها قایل نمی‌شویم اما با توجه به نوع سرمایه‌گذاری استان‌ها در زیرساخت‌ها و نیز کمک‌های مردمی شاید تحقق این امر در برخی مناطق از جمله خراسان رضوی زودتر صورت گیرد. وی گفت: هسته اولیه این طرح با ‪ ۸۵۰۰‬مدرسه که تاکنون آموزش و پرورش آنها را به آزمایشگاه رایانه تجهیز کرده آغاز شده و تا پایان امسال با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرایی می‌شود.
او افزود: در نشست امروز که با مشارکت مدیران مخابرات استانهای و کلانشهرها و نیز رؤسای سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد حاضران با تشریک مساعی و هم‌اندیشی، راهکارهای اجرایی کردن آن را بررسی می‌کنند تا پس از رفتن به استان‌های خود طبق تصمیمات اتخاذ شده آن را اجرا کنند.

وی گفت: اتصال به شبکه ملی اینترنت به این معنا نیست که دانش‌آموزان می‌توانند از شبکه جهانی اینترنت استفاده کنند بلکه این طرح در حکم یک شبکه تعاملی بین مدارس است تا ضمن مبادله علوم مختلف، خودشان در افزایش محتوای علمی آموزشی شبکه نقش داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت: امروز نظم نوین جهانی بر محور توسعه ‪ IT‬استوار است. عبدالمجید ریاضی افزود: تحقق کامل این مهم در ایران نیز می‌تواند بخش اعظم وقت مردم و نیز هزینه‌های دولت را کاهش دهد. وی گفت: البته هنوز بحث علاقه‌مندی مردم به برنامه‌های دولت در حوزه ‪ICT‬ آنطور که باید و شاید مورد استقبال عمومی قرار نگرفته و تنها دانش‌آموزان و دانشجویان هستند که بیشترین مخاطبان این حوزه می‌باشند.

او افزود: برنامه‌های ما در حوزه فناوری اطلاعات حول سه محور تشخیص، تحلیل و تدبیر است و بر همین اساس باید سه مولفه کاربرها، کاربردها و نیز زیرساخت‌ها را دنبال نماییم. ریاضی تاکید کرد: اگر هر کدام از این مولفه‌ها را جداگانه بررسی کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد