آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

دانشگاه تهران دانشجوی مجازی می‌پذیرد

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران، از آمادگی کامل برای پذیرش دانشجویان مجازی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در صورت صدور ابلاغیه‌ی رییس دانشگاه تهران، دانشجویان مجازی از ترم جاری یا آتی بر سر کلاس‌‌های مدیریت مالی، مدیریت دولتی، حقوق عمومی، علوم تربیتی و روانشناسی و ... احتمالا فنی خواهند نشست.
دکتر نادر حقانی با اشاره به تاریخچه‌ی شکل‌گیری دانشگاه مجازی دانشگاه تهران اظهار داشت: در اواخر سال 80 ایده‌ی ایجاد دانشگاه مجازی در شورای دانشگاه تهران مطرح و مطالعات اولیه‌ی آن آغاز و سیاست تاسیس رشته‌های مختلف و پذیرش دانشجو اتخاذ شد، اما به دلیل مشکلات پیش‌بینی نشده این طرح به پذیرش دانشجو منجر نشد.
وی افزود: در سال 82 با تغییر مدیریت، تمرکز بر پذیرش دانشجو و تاسیس رشته‌های مستقل از بین رفت و جهت‌گیری خاص در دروس عمومی و دروس پایه و تخصصی دارای مخاطبان عام صورت گرفت که در این دوره هم دانشجو پذیرش نشد و به دانشجویان دانشگاه سرویس مجازی ارائه شد.
حقانی، با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه 85 با تغییر مدیریت و ریاست این مرکز، تحول ساختاری محتوایی و پذیرش دانشجو در قالب جدیدی مطرح شد.
وی تصریح کرد: با جمع‌آوری اطلاعات، تشکیل حلقه‌های مختلف فنی و دروس، چیدمان دانشگاه مجددا تغییرکرده و فعالیت‌های جدی در حوزه آموزش‌های کاربردی به صورت مجازی و دوره‌های خاص درحوزه دروس دانشگاهی برنامه‌ریزی شده است.
حقانی، گفت: تاکنون بر روی مدل‌های مختلفی فعالیت شروع و تحقیقات آن انجام شده و آمادگی کامل برای پذیرش دانشجوی مجازی بوجود آمده است. این مدل‌ها به زودی جواب خواهد داد و با دانشکده‌های خاصی در رشته‌های خاص با توجه به میزان مخاطبشان در جامعه و مقبولیت رشته‌های مختلف در آینده‌ی نزدیک دانشجو خواهیم پذیرفت.
وی، مدیریت مالی، مدیریت دولتی، حقوق عمومی، علوم تربیتی در حوزه‌ی روانشناسی و رشته‌های فنی را از جمله رشته‌های مورد مطالعه برای ارائه در دانشگاه مجازی نام برد و اظهار داشت: البته تحقق این امر و پذیرش دانشجوی مجازی، مستلزم ابلاغیه‌ی شورای سیاست‌گذاری فناوری اطلاعات دانشگاه - زیر نظر مستقیم رییس دانشگاه تهران - است که به محض ابلاغ اعلام عمومی خواهد شد.
رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران، در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه تهران در ترم جدید پذیرش دانشجوی مجازی خواهد داشت یا خیر، گفت: آمادگی برای پذیرش دانشجوی مجازی وجود دارد، اما این امر مستلزم تعریف یک دوره به صورت کامل و برنامه‌ریزی برای کل دوره است و پس از آن می‌توان در ترم جاری یا آتی دانشجو پذیرفت.
وی، در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجوی مجازی در این دوره‌ها خاطرنشان کرد: این آموزش می‌تواند مرزها را بشکند، زیرا مرز فیزیکی وجود ندارد و در کلاس‌های مجازی تعداد زیادی دانشجو می‌توانند شرکت کنند، اما مباحثی همچون مشاوره و راهنمایی برای دانشجویان، پیگیری امور تحصیلی آن‌ها و جلسات پرسش و پاسخ وجود دارد که دانشگاه تعداد و میزان آن را با توجه به سیاست‌های خودش اتخاذ خواهد کرد.
حقانی، همچنین فرهنگ‌سازی را از ضروریات دیگر این عرصه برشمرد و گفت: این آموزش شیوه‌ی جدیدی است که باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران، افزود: با بررسی تمام جوانب در آموزش مجازی به زمانی خواهیم رسید که این آموزش به عنوان رقیب سرسخت آموزش حضوری وارد شود و یا با توافقات علمی مکمل یکدیگر شده و با تلفیق با هم به صورت آموزش نوینی ارائه شود.
حقانی، در پیش‌بینی خود از زمان رسوخ این نوع آموزش در نظام آموزشی کشورمان و استقبال دانشجویان ایرانی از این نوع آموزش گفت: بنا بر پیش‌بینی‌ها در یک دهه آینده صحنه‌ی آموزش تغییر خواهد کرد.

موافقت اصولی شورای گسترش آموزش عالی با دوره مجازی

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در مورد تازه‌ترین مصوبه‌های شورای گسترش آموزش عالی٬ مجوزهای جدیدی برای برگزاری چند دوره به صورت مجازی صادر شده است.

طبق این گزارش٬ در مقطع کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی برای رشته حسابداری (به صورت مجازی) و دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) برای رشته‌های مهندسی فناوری اطلاعات(بصورت مجازی) و مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار (به صورت مجازی) از شورا موافقت اصولی دریافت کردند.

۹ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۵/۵ عصر٬ وبینار بهره وری انرژی

بازار دستگاههای متوسط و کوچک مولد برق که معمولا با سیستم های بومی تولید حرارت پیوند خورده است٬ روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. ماشینهای معمول آسنکرون همراه با cage rotor ٬ ژنراتور خوبی برای این سیستم ها محسوب می شود. اما مولد القائی متصل به شبکه٬ نسبت به ژنراتورهای آسنکرون مزایایی دارد: ارزان تر است٬ مقاوم تر است و هزینه تعمیر و نگهداری ندارد. از آنجا که ماشین القائی اغلب به عنوان موتور به کار می رود٬ شرکت های سازنده نیز در کاتالوگهای آن به ذکر راندمان موتور اکتفا می کنند.

در این ارتباط٬ دکتر ویم دپرز قصد دارد در وبیناری که در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۰۷ برگزار می شود٬ این موضوع را مطرح کند که چون ماشین های القائی می توانند هم به صورت موتور و هم در حالت ژنراتور به کار روند٬ منحنی راندمان این دو حالت برمبنای IEEE 112-B الزاما یکی نیست. درنتیجه ماشین هایی که در آنها مقاومت روتور و استاتور پایین تر باشد و هسته اشباع نداشته باشند٬ خصوصیات راندمان بالا یا ماشینهای با قدرت زیاد را می توان در هر دو حالت ژنراتور و موتور مقایسه کرد.

این وبینار تحت عنوان <بهره وری انرژی در ماشین های القائی کوچک: مقایسه میان حالت های موتور و ژنراتور> روز نهم فروردین ماه از ساعت ۵/۵ بعدازظهر  به وقت ایران شروع می شود. مدت این وبینار یک ساعت است. شرکت در آن رایگان است اما به ثبت نام اولیه نیاز دارد.

در صورت ارسال ایمیل یا اظهار نظر در این وبلاگ٬ نحوه شرکت در این وبینار و سایر وبینارهای تخصصی صنعت برق تشریح خواهد شد.