آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

کشورها بدون اینترنت در تجارت موفق نخواهند بود

مدیر کل دفتر نمایندگی تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در سازمان تجارت جهانی (‪، (WTO‬ گفت : کشورهای جهان دیگر بدون اینترنت در زمینه تجارت و توسعه موفق نخواهند بود.
به گزارش روزپنجشنبه خبرنگار ایرنا، "اسفندیار امیدبخش" در سمینار "نقش جامعه مجازی در بازرگانی و تجارت بین‌الملل با موضوع اقتصاد، جهانی شدن و جامعه مجازی"، افزود: حدود یک دهه از بی‌استفاده شدن تجارت سنتی می‌گذرد و اکنون با بکارگیری روش‌های سنتی نمی‌توان در عرصه جهانی حضور یافت.

وی، گفت : فناوری اطلاعات و ارتباطات (‪ (ICT‬یک جهش است و نیاز به این نیست که ابتدا از مسیر صنعتی شدن عبور کرده و به این حوزه رسید. در دنیای کنونی یک روستایی بدون اینکه صنعتی شود، به فناوری دیجیتالی دست می‌یابد.

مدیر کل دفتر نمایندگی تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران درسازمان تجارت جهانی ،اظهارداشت: اطلاعات، عامل اصلی تولید ثروت است و نقش اطلاعات در توسعه مهم بوده و سبب تولید سریع و بهره‌برداری از ثروت می‌شود.

امیدبخش، افزود: جامعه‌ای که در آن بیشترین اطلاعات تولید شده و آزادانه توزیع و به بهترین وجه مورد بهره‌برداری قرار گیرد، آن جامعه توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات و تجارت جهانی ارتباط مستقیم با یکدیگر دارد، اظهار داشت: حضور فعال در شبکه‌های اطلاعاتی و اینترنت عامل اصلی رقابت جهانی است.

به گفته وی، دولتی در امر توسعه و تجارت موفق خواهد بود که بتواند فضای رقابتی را هر چه بیشتر به وجود آورد.

مدیر کل دفتر نمایندگی تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران درسازمان تجارت جهانی (‪ (WTO‬با اشاره به اینکه ‪ ۲۴‬کشور بر اساس سند چشم‌انداز توسعه، رقیب ایران هستند، تصریح کرد:مهمترین رقیب صنعتی کشورما، ترکیه است.

به گفته وی ، عربستان، مصر و پاکستان نیز از رقبای ایران به شمار می‌روند.

سمینار "نقش جامعه مجازی در بازرگانی و تجارت بین‌الملل با موضوع اقتصاد، جهانی شدن و جامعه مجازی" عصر دیروز(چهارشنبه) در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

روابط عمومی ها به وبلاگ نویسی روی آورده اند.

وبلاگ ها دیگر تنها بیان درددل ها و نظرات شخصی افراد نیستند. بسیاری از نهادها و تشکل ها نیز برای برقراری ارتباط از این امکان ساده و کم هزینه استفاده می کنند. اما وقتی نشریات و روابط عمومی ها به عرصه وبلاگ نویسی روی می آورند٬ باید پذیرفت که لااقل در شرایط و زمینه های خاصی٬ این پدیده امکاناتی فراتر از رسانه های سنتی دارد.

همچنین اگر در نظر بگیریم که هر فرد با دراختیار داشتن تلفن همراه و رایانه شخصی و آدرس ایمیل و ... به یک سازمان اجتماعی (شرکت)  تبدیل شده است٬ می توان گفت که هر وبلاگ شخصی نیز می تواند نقش روابط عمومی آن سازمان را برعهده بگیرد.

سازمان ها و شرکت های کم تحرک که علاقه ندارند عادتهای خود را عوض کنند٬ همچنان با بدبینی و عدم اعتماد به وبلاگ ها می نگرند. فراموش نمی کنم که وقتی رایانه های شخصی با ورود میکرو کامپیوترهای لاله و رایانه های کمودور ۶۴ در کشور ما ظاهر شد٬ عده ای با همین دیدگاه بدبینانه در مورد آن قضاوت می کردند. حتی بعضی از برنامه نویسان ماهری که هنگام کار با Mainframe ٬ هارد دیسک اطلاعات را بغل می کردند تا جابجا کنند٬ با دیدن فلاپی لرزان می خندیدند و PC را بیشتر اسباب بازی به حساب می آوردند. اما این اسباب بازیها به تدریج به همه ادارات و منازل راه پیدا کرد.

گویی وبلاگها هم همین سرنوشت را دارند. نمونه های زیر که وبلاگ روابط عمومی ها و رسانه های مکتوب هستند٬‌شاهد این مدعا است:

وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس

وبلاگ فصلنامه  تحلیلی و پژوهشی فرهنگ رسانه

روزنامه نگاری حرفه ای

اخبار روابط عمومی

روابط عمومی اداره کل راه وترابری مازندران

روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش مازندران

واحد هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

پیاده سازی مشخصات شبکه‌برق فارس وبوشهر در GIS

شرکت برق منطقه‌ای فارس اعلام کرد:اطلاعات مربوط به‌ایستگاه ها و دکل‌های برق شبکه انتقال و فوق توزیع استان‌های فارس و بوشهر در سیستم رایانه‌ای اطلاعات جغرافیایی (‪ (GIS‬پیاده شد.
به گزارش دریافتی روز سه‌شنبه، این طرح با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ‪ ۸۵۰‬میلیون ریال اجرا شده است.
اطلاعات مکانی و توصیفی پست‌های برق رسانی و دکل‌های شبکه در سیستم مذکور با همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی سیستم‌های قدرت دانشگاه تربیت مدرس پیاده شد.
نقشه جغرافیایی دو استان فارس و بوشهردرمقیاس یک در ‪ ۲۵‬هزارم با جزئیات کامل در سیستم رایانه‌ای اطلاعات جغرافیایی قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش،کارشناس مطالعات سیستم در برق منطقه‌ای فارس گفت: در اجرای این طرح علاوه براطلاعات مکانی، مشخصات توصیفی تجهیزات نیز با جزئیات کامل ارایه شده است.
علی کازرونی افزود: برای راحتی بیشتر کاربران فارسی‌زبان، نسبت به طراحی و نصب نرم‌افزارهای جدید با محیط فارسی اقدام شده است.