آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

گردهمایی وبلاگ نویسان به مناسبت شب یلدا

خبرگزاری سلام-گردهمایی وبلاگ نویسان به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) و شب یلدا برگزار می گردد.
به گزارش روابط عمومی باشگاه وبلاگ نویسان تهران ، شاهنامه خوانی ، مسابقه ، دعوت از مهمانان ویژه از جمله برنامه های این شب محسوب می شود.
این گزارش حاکی است: کلیه وبلاگ نویسان می توانند در این مراسم حضور داشته باشند.
گفتنی است: این مراسم در تاریخ پنجشنبه سی ام آذرماه از ساعت 16:30 الی 19 در محل باشگاه وبلاگ نویسان تهران واقع در بزرگراه جلال آل احمد ،روبروی بزرگراه کردستان ، پارک گلها برگزار می گردد.
علاقه مندان برای حضور در این مراسم می توانند با شماره 88003936 تماس حاصل فرمایند.

سند مدرسه‌ی هوشمند تا پایان امسال تهیه می‌شود

قائم‌مقام و مشاور وزیر آموزش و پرورش، از تهیه‌ی سند مدرسه‌ی هوشمند تا پایان سال جاری بر اساس تجارب کسب شده توسط آموزش و پرورش خبر داد.
ذبیح‌الله فیض‌آبادی، ایده‌ی راه‌اندازی مدارس هوشمند را مربوط به قبل از ظهور و توسعه‌ی IT دانست و اظهار داشت: با توسعه‌ی تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات، امروزه پیاده‌سازی این ایده به واقعیت نزدیک‌تر شده است .
وی گفت: آموزش و پرورش شهر تهران از چند سال پیش پروژه‌ی پایلوت مدارس هوشمند را تعریف کرده و تاکنون با استفاده از تجارب جهانی و مطالعات داخلی، سه مدرسه در تهران به عنوان پایلوت مدارس هوشمند انتخاب شده است.
وی در خصوص عملیات اجرایی مدارس هوشمند گفت: عملیات اجرایی مدارس هوشمند در ابتدا از آموزش کادر مدرسه و مسئولان و دانش‌آموزان و تجهیز مدارس شروع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح مدارس هوشمند طبعا یک تجربه‌ی جدید در آموزش و پرورش است، به همین منظور تلاش می‌کنیم انجام پروژه به صورت مرحله‌ای بوده و از شتاب‌زدگی پرهیز شود.
فیض‌آبادی گفت: بر اساس تدابیر سال‌های گذشته و مطالعات میدانی و تطبیقی، مدارسی که از آمادگی بیشتری برخوردار باشند، جهت اجرای پروژه انتخاب خواهند شد.
وی در پاسخ به این سوال که مدارس هوشمند در ایران مطابق با مدارس چه کشورهایی همسان خواهد بود، گفت: تاکنون در این زمینه مطالعات گسترده‌ای در کشورهای اروپایی، شرق آسیا و مالزی صورت گرفته است، با این حال مدارس هوشمند ما به دلیل ویژگی‌های مشترک ایران و مالزی به این کشور نزدیک‌تر است، ضمن آنکه ایران از هیچ کشوری در این زمینه الگوبرداری صد در صدی نکرده است.
وی در ادامه گفت: مدرسه هوشمند نه تنها با فرهنگ ایرانی و اسلامی تضاد ندارد، بلکه اثرات کاملا مطلوبی به همراه خواهد داشت؛ چراکه در مدرسه هوشمند مطالب آموزشی متناسب با ویژگی‌های فردی دانش‌آموزان ارائه می‌شود. همچنین فناوری اطلاعات در این مدارس این امکان را ایجاد می‌کند تا دانش‌آموزان بر اساس ویژگی‌های مشترک دسته‌بندی شوند و مطالب آموزشی متناسب با ویژگی‌های خاص گروه‌ها ارائه شود.
فیض ابادی با تاکید بر وظیفه معلمان گفت: نه تنها نقش معلمان در این راستا کمرنگ نمی‌شود، بلکه موثرتر از گذشته ایفای نقش خواهند کرد، زیرا معلم در واقع تسهیل‌کننده امر آموزش خواهد بود، ضمن آن‌که نقش تربیتی معلمان غیر قابل انکار بوده و هیچ فناوری نمی‌تواند جایگزین آن باشد.
وی تصریح کرد: شیوه‌های الکترونیکی هرگز به صورت صد در صد جایگزین مدرسه و معلم نخواهند شد.
وی با اشاره به این که لازم است معلمان ابتدا در این فضا قرار گیرند، گفت: در این راستا نقش معلمان از انتقال‌دهنده صرف مطالب آموزشی به تسهیل کننده و هدایت‌کننده دانش‌آموزان در امر فراگیری تبدیل خواهد شد و به دانش‌آموزان کمک خواهد کرد که چگونه بیاموزند تا در آینده پژوهنده،کارافرین و خلاق باشند .
وی در خصوص تجهیز و پوشش دهی مدارس هوشمند گفت: نزدیک به 130 هزار واحد آموزشی، شامل 70 هزار واحد فیزیکی به عنوان ساختمان مدرسه بوده و تنها تجهیز سخت‌افزاری هر مدرسه با حداقل امکانات نیازمند 10 میلیون تومان سرانه است.
فیض‌آبادی افزود: بنابراین آهنگ توسعه مدارس هوشمند بستگی به این امر خواهد داشت که آموزش و پرورش چه میزان اعتبار را جذب کند.
قائم‌مقام و مشاور وزیر آموزش و پرورش، در پایان گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که در مدت زمان معقولی کلیه مدارس کشور به فناوری‌های جدید مجهز شوند، در غیر این صورت با توجه به سرعت شتابان تغییرات در حوزه فناوری اطلاعات، امکان استفاده مطلوب از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده وجود نخواهد داشت.

هموطن سلام

به طریق بازی‌های ویدئویی به جوانان دانش نانو آموزش داده می‌شود

استودیو بازی‌های پیشرفته کامپیوتری پلی‌جن (‪ (PlayGen‬در طرحی مشترک با دفتر مشاوره جهانی فناوری‌نانو (ساینتیفیکا) دست به توسعه بازی آموزنده، جذاب و سه بعدی در زمینه علوم و فناوری نانو زده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی نانو، این بازی به نام جنگ‌های نانو (‪wars‬ ‪ (Nano‬که برای سنین ‪ ۱۲‬تا ‪ ۱۸‬ساله طراحی شده، تجربه آموزشی جذابی است که مفاهیم اساسی فناوری‌نانو را به صورت کاربردهای عملی آن از میکروالکترونیک گرفته تا دارورسانی در دنیای واقعی آموزش می‌دهد.

این بازی از ژوئن ‪ ۲۰۰۷‬در کامپیوترهای شخصی خانگی قابل استفاده خواهد بود.

کمپانی یاد شده به منظور کسب اطمینان از مباحث علمی این بازی از دانشمندانی مثل پروفسور "مارک ولاند", رئیس مرکز نانو علم دانشگاه کمبریج و پروفسور "ریچارد جونز مولف" از دانشگاه شفیلد کمک گرفته است.

در این بازی کسی که در حال بازی است در محیطی مجازی که به او اجازه یادگیری موضوعاتی مثل نحوه عملکرد نانوالکترونیک، ساخت و عامل‌دار کردن مولکول‌ها، تصویربرداری در مقیاس نانو، خودآرایی پایین به بالا و نانوداروها را می‌دهد، درگیر می‌شود.

در این بازی، شخص که در حال بازی کردن است ضمن آنکه سعی می‌کند دنیا را از ویران شدن به دست دکتر "نویل" و ارتش نانو ماشینی و نانو موادی‌اش حفظ کند، مطالب زیادی درباره نانو در دنیای واقعی می‌آموزد.

قهرمان بازی که توسط شخصیت‌هایی خیالی حمایت می‌شود، از تصویربرداری نانو، تولید نانوماشین‌ها، توسعه نانومواد و کوچک ساختن ماشین‌ها برای کوچک کردن قهرمان بازی تا ابعاد نانو کمک می‌گیرد تا بتواند دکتر "نویل" را متوقف کرده و دنیا را نجات دهد.

"کام ممارزیا" مدیر کمپانی پلی‌گن گفت: ما بازی‌های هیجان‌آور مبتنی بر علم را توسعه می‌دهیم زیرا معتقدیم که بازی‌های امروزی تا حد زیادی از قوانین موجود در جامعه و همچنین از توجه به یادگیری و درک محیط اطراف ما بسیار دورند.

"تیم هارپر" مدیراجرایی ساینتیفیکا نیز اضافه کرد: همکاری‌ها و درگیرهای بیشتر ما در فناوری با تعداد زیادی از دانش آموختگان فیزیک، شیمی و مهندسی، ما را هر چه بیشتر به فعالیت در این زمینه (بازی نانو) سوق داد.

هاپر افزود که آنها از طریق همکاری با پلی‌جن امیدوارند تا بتواند فناوری‌نانو را هم به عنوان یک فناوری و هم یک سرگرمی معرفی کنند.

فناوری نانو واژه‌ای است کلی که به تمام فناوری‌های پیشرفته در عرصه کار با مقیاس نانو اطلاق می‌شود. معمولا منظور از مقیاس نانوابعادی در حدود یک تا یکصد نانو متر است که هر نانومتر برابر یک میلیاردم متر است.

اولین جرقه فناوری نانو (البته در آن زمان هنوز به این نام شناخته نشده بود) در سال ‪ ۱۹۵۹‬زده شد.

در این سال "ریچارد فاینمن" طی یک سخنرانی برای نخستین بار این نظریه را ارائه داد که در آینده‌ای نزدیک انسان خواهد توانست مولکول‌ها و اتم‌ها را به صورت مستقیم دستکاری کند.

اما عبارت "فناوری نانو" نخستین بار در سال ‪ ۱۹۷۴‬بر زبان نوریو تاینگوچی استاد دانشگاه علوم توکیو جاری شد. او این واژه را برای توصیف ساخت مواد ( وسایل) دقیقی که دامنه فعالیت آن در ابعاد نانومتر است به کار برد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی