آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

گسترش فعالیت‌های مجازی و اینترنتی به منظور کاهش ترددهای شهروندان

به گزارش ایسنا، دبیرخانه‌ شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: براساس مصوبه‌ هیات وزیران، کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بازرگانی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک مرکزی، ‌استانداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران موظف شدند موضوع کاهش ترددهای درون شهری را از طریق توسعه خدمات و فعالیت‌های مجازی که منجر به کاهش حضور فیزیکی ارباب رجوع در مراکز دولتی شود، مورد بررسی قرار داده و تا پایان سال جاری نتیجه آن را به هیات وزیران ارائه کنند.

براساس این گزارش، اجرای این تصمیم که 28 آبان‌ ماه ابلاغ شده است، بر عهده‌ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده و بر اساس نتایج بررسی‌ها، راه‌کارهایی که براساس آنها، مراکز دولتی می‌توانند خدمات خود را از طریق سیستم‌های الکترونیکی، تلفنی و اینترنتی به مردم ارایه کنند تا از میزان ترددهای غیرضروری شهروندان تهرانی کاسته شود، مشخص می‌شود.

براساس برآوردهای کارشناسان، بیشترین میزان ترددهای درون شهری به منظور انجام کارهای روزمره نظیر امور بانکی، دریافت مجوزهای مختلف و دریافت خدمات اداری صورت می‌گیرد.

آغاز ثبت نام دوره کاردانی پیوسته بدون کنکور

ثبت نام از داوطلبان کاردانی پیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلا‌می از فردا در مراکز پستی سراسر کشور آغاز می شود و تا 11 آذر ادامه خواهد داشت .

ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون این دانشگاه با اعلا‌م این مطلب گفت: دارندگان مدرک دیپلم شاخه‌ای فنی و حرفه‌ای یا کار دانش نظام جدید متوسطه و یا دارندگان دیپلم کامل هنرستان نظام قدیم متوسطه می توانند متقاضی ورود به دوره های کاردانی پیوسته بدون آزمون باشند.

وی درباره نحوه گزینش دانشجو در دوره‌های کاردانی پیوسته افزود: پذیرش دانشجو در این دوره ها براساس معدل کل داوطلب انجام خواهد شد و از این رو کسانی که کارورزی خود را سپری نکرده باشند نمی توانند متقاضی ورود به دوره های کاردانی پیوسته بدون آزمون باشند.

اقبالی اضافه کرد: معدل هایی که در دفترچه راهنمای ورود به دوره های کاردانی پیوسته بدون آزمون درج شده است فقط جنبه راهنمایی دارد و حدود معدل پذیرفته شدگان دوره های قبل را نشان می دهد.

وی درباره چگونگی انتخاب رشته داوطلبان گفت: رشته انتخابی داوطلب باید متجانس با مدرک دیپلم متوسطه داوطلب باشد و رشته های متجانس با مدرک دیپلم در دفترچه ثبت نام درج شده است و پذیرش داوطلبان با اولویت بومی انجام خواهد شد.

اقبالی تاکید کرد: دیپلمه‌های فنی و حرفه ای , کار دانش و هنرستان نظام قدیم می توانند بدون توجه به دیپلم خود فقط در رشته تربیت بدنی شرکت کنند و در صورتی که دیپلم آنها تربیت بدنی نباشد ملزم به گذراندن دروس پیش نیاز هستند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلا‌می گفت : همه پذیرفته شدگان در دوره‌های کاردانی پیوسته ازمعافیت تحصیلی خدمت وظیفه عمومی برخوردار و از بهمن امسال نیز مشغول به تحصیل خواهند شد.

رئیس مرکز آزمون درباره تعداد رشته‌ها و ظرفیت پذیرش افزود: پذیرش در این دوره ها برای 26 رشته در 1734 رشته - شهر انجام خواهد شد.

داوطلبان برای اطلا‌ع از آزمون‌های دانشگاه آزاد اسلامی می توانند به پایگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون به نشانی  www.azmoon.net  مراجعه کنند .

برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات موجود در تامین منابع علمی الکترونیکی

هفتمین نشست عمومی نمایندگان تأمین منابع اطلاعات علمی دانشگاه‌ها و واحدهای پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر سید امید فاطمی، رییس شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تامین منابع علمی وزارت علوم در سخنانی در این گردهمایی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید بتوانند به نحو احسن از خرید کتاب‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا حرکت به سمت شوراهای سیاستگذاری امری ضروری است تصریح کرد: همفکری برای کسب اطلاعات فراوان محقق نمی‌شود مگر با اتحاد، رویه همدلی و همکاری در قالب شورای سیاستگذاری.

دکتر فاطمی، مدیریت راهبردی، انتخاب منابع متناسب با نیازهای محققان، کسب مجوزها و قراردادهای آموزش و فرهنگ سازی، مانیتور کردن بهبود نحوه استفاده از منابع را از وظایف اصلی شورا در منابع الکترونیکی عنوان کرد.

رییس شورای سیاستگذاری تامین منابع علمی وزارت علوم، دانایی محوری را از ملزومات پژوهش دانست و افزود: سیستم مدیریت اطلاعات پژوهش و فن‌آوری، ‌نظام اطلاع رسانی دانشگاهی، شورای سیاستگذاری تامین منابع علمی و شبکه‌های واحد پژوهشی کشور از ارکان دانایی محوری است.

وی با اشاره به منابع علمی الکترونیکی در سال 2007 گفت: مشکلاتی در راستای تامین منابع علمی در سال 2007 وجود دارد که باید برای حل آن برنامه ریزی شود.

مدیرکل دفتر پشتیبانی و خدمات پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: عدم تصمیم گیری به موقع، مشخص نبودن نحوه کمک متمرکز وزارتخانه، تاخیر در تامین مالی و بدهی‌های دراز مدت، ‌کمبود هماهنگی بین استادان و معاونان پژوهشی با مسئولان کتابخانه،‌ عدم اطلاع کامل مسئول کتابخانه از منابع دیجیتالی، کمبود تامین کنندگان، کارگزاران داخلی و ماهیت نوظهور اشتراک و خرید منابع دیجیتالی برای بانک، بیمه، سازمان بازرسی وزارت بازرگانی از جمله مشکلات تامین منابع علمی الکترونیکی در سال 2007 است.

وی دسترسی به منابع علمی مورد نیاز، دسترسی در زمان مناسب با پوشش کامل و بهینه از نیازهای محققان و قیمت مناسب برای خرید منابع علمی را از دورنماهای مطلوب این حوزه بیان کرد.

رییس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی تامین منابع علمی وزارت علوم با بیان اینکه استادان و محققان به عنوان کاربران نهایی در دانشگاه‌ها و معاونت پژوهشی به عنوان خریدار از گروه‌های دخیل در تامین منابع علمی سال 2007 میلادی هستند اظهار کرد: نقش مسئولان کتابخانه به عنوان تقاضا دهنده و شورای سیاستگذاری ناظر علمی و هماهنگ کننده ناشران به عنوان تهیه کننده مهم است.

دکتر فاطمی در ادامه برگزاری جلسات متناوب از اول تیرماه، تشکیل کارگروه روش‌های تامین منابع، تشکیل کارگروه حقوقی برای انعقاد قراردادها و محتوای آن،‌تهیه نیازهای اولیه دانشگاه‌ها را از اقدام شورای سیاستگذاری عنوان کرد.