آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات موجود در تامین منابع علمی الکترونیکی

هفتمین نشست عمومی نمایندگان تأمین منابع اطلاعات علمی دانشگاه‌ها و واحدهای پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر سید امید فاطمی، رییس شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تامین منابع علمی وزارت علوم در سخنانی در این گردهمایی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید بتوانند به نحو احسن از خرید کتاب‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا حرکت به سمت شوراهای سیاستگذاری امری ضروری است تصریح کرد: همفکری برای کسب اطلاعات فراوان محقق نمی‌شود مگر با اتحاد، رویه همدلی و همکاری در قالب شورای سیاستگذاری.

دکتر فاطمی، مدیریت راهبردی، انتخاب منابع متناسب با نیازهای محققان، کسب مجوزها و قراردادهای آموزش و فرهنگ سازی، مانیتور کردن بهبود نحوه استفاده از منابع را از وظایف اصلی شورا در منابع الکترونیکی عنوان کرد.

رییس شورای سیاستگذاری تامین منابع علمی وزارت علوم، دانایی محوری را از ملزومات پژوهش دانست و افزود: سیستم مدیریت اطلاعات پژوهش و فن‌آوری، ‌نظام اطلاع رسانی دانشگاهی، شورای سیاستگذاری تامین منابع علمی و شبکه‌های واحد پژوهشی کشور از ارکان دانایی محوری است.

وی با اشاره به منابع علمی الکترونیکی در سال 2007 گفت: مشکلاتی در راستای تامین منابع علمی در سال 2007 وجود دارد که باید برای حل آن برنامه ریزی شود.

مدیرکل دفتر پشتیبانی و خدمات پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: عدم تصمیم گیری به موقع، مشخص نبودن نحوه کمک متمرکز وزارتخانه، تاخیر در تامین مالی و بدهی‌های دراز مدت، ‌کمبود هماهنگی بین استادان و معاونان پژوهشی با مسئولان کتابخانه،‌ عدم اطلاع کامل مسئول کتابخانه از منابع دیجیتالی، کمبود تامین کنندگان، کارگزاران داخلی و ماهیت نوظهور اشتراک و خرید منابع دیجیتالی برای بانک، بیمه، سازمان بازرسی وزارت بازرگانی از جمله مشکلات تامین منابع علمی الکترونیکی در سال 2007 است.

وی دسترسی به منابع علمی مورد نیاز، دسترسی در زمان مناسب با پوشش کامل و بهینه از نیازهای محققان و قیمت مناسب برای خرید منابع علمی را از دورنماهای مطلوب این حوزه بیان کرد.

رییس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی تامین منابع علمی وزارت علوم با بیان اینکه استادان و محققان به عنوان کاربران نهایی در دانشگاه‌ها و معاونت پژوهشی به عنوان خریدار از گروه‌های دخیل در تامین منابع علمی سال 2007 میلادی هستند اظهار کرد: نقش مسئولان کتابخانه به عنوان تقاضا دهنده و شورای سیاستگذاری ناظر علمی و هماهنگ کننده ناشران به عنوان تهیه کننده مهم است.

دکتر فاطمی در ادامه برگزاری جلسات متناوب از اول تیرماه، تشکیل کارگروه روش‌های تامین منابع، تشکیل کارگروه حقوقی برای انعقاد قراردادها و محتوای آن،‌تهیه نیازهای اولیه دانشگاه‌ها را از اقدام شورای سیاستگذاری عنوان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد