آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

کشورها بدون اینترنت در تجارت موفق نخواهند بود

مدیر کل دفتر نمایندگی تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در سازمان تجارت جهانی (‪، (WTO‬ گفت : کشورهای جهان دیگر بدون اینترنت در زمینه تجارت و توسعه موفق نخواهند بود.
به گزارش روزپنجشنبه خبرنگار ایرنا، "اسفندیار امیدبخش" در سمینار "نقش جامعه مجازی در بازرگانی و تجارت بین‌الملل با موضوع اقتصاد، جهانی شدن و جامعه مجازی"، افزود: حدود یک دهه از بی‌استفاده شدن تجارت سنتی می‌گذرد و اکنون با بکارگیری روش‌های سنتی نمی‌توان در عرصه جهانی حضور یافت.

وی، گفت : فناوری اطلاعات و ارتباطات (‪ (ICT‬یک جهش است و نیاز به این نیست که ابتدا از مسیر صنعتی شدن عبور کرده و به این حوزه رسید. در دنیای کنونی یک روستایی بدون اینکه صنعتی شود، به فناوری دیجیتالی دست می‌یابد.

مدیر کل دفتر نمایندگی تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران درسازمان تجارت جهانی ،اظهارداشت: اطلاعات، عامل اصلی تولید ثروت است و نقش اطلاعات در توسعه مهم بوده و سبب تولید سریع و بهره‌برداری از ثروت می‌شود.

امیدبخش، افزود: جامعه‌ای که در آن بیشترین اطلاعات تولید شده و آزادانه توزیع و به بهترین وجه مورد بهره‌برداری قرار گیرد، آن جامعه توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات و تجارت جهانی ارتباط مستقیم با یکدیگر دارد، اظهار داشت: حضور فعال در شبکه‌های اطلاعاتی و اینترنت عامل اصلی رقابت جهانی است.

به گفته وی، دولتی در امر توسعه و تجارت موفق خواهد بود که بتواند فضای رقابتی را هر چه بیشتر به وجود آورد.

مدیر کل دفتر نمایندگی تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران درسازمان تجارت جهانی (‪ (WTO‬با اشاره به اینکه ‪ ۲۴‬کشور بر اساس سند چشم‌انداز توسعه، رقیب ایران هستند، تصریح کرد:مهمترین رقیب صنعتی کشورما، ترکیه است.

به گفته وی ، عربستان، مصر و پاکستان نیز از رقبای ایران به شمار می‌روند.

سمینار "نقش جامعه مجازی در بازرگانی و تجارت بین‌الملل با موضوع اقتصاد، جهانی شدن و جامعه مجازی" عصر دیروز(چهارشنبه) در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد