آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

معرفی برترین‌های رسانه‌ای سال ۸۵

برترین‌های رسانه‌ای سال ۸۵ در نظرسنجی مجله هفت‌سنگ مشخص شدند. نظرسنجی «برترین‌های رسانه‌ای سال» در پایان هر سال توسط مجله اینترنتی هفت‌سنگ برگزار می‌شود و در آن برترین‌های حوزه‌های مختلف رسانه‌ای توسط هیئت تحریریه هفت‌سنگ و صاحب‌نظران و کارشناسان رسانه‌ای انتخاب می‌شوند. در نظرسنجی امسال برترین‌ها در هفت حوزه آلبوم موسیقی، مطبوعات، سایت‌های سرویس‌دهنده، سایت‌های اطلاع‌رسانی، رادیو، تلویزیون و وبلاگ انتخاب شدند. مرحله دوم انتخاب که نظرسنجی از کاربران اینترنتی است تا پایان ایام نوروز سال آینده ادامه خواهد داشت.

در نظرسنجی امسال در بخش مطبوعات، روزنامه اعتماد به عنوان برترین روزنامه سراسری، روزنامه گل به عنوان برترین نشریه ورزشی، مجله نسیم هراز به عنوان برترین نشریه جوانان، هفته نامه سلامت به عنوان برترین نشریه عامه‌پسند، هفته‌نامه عصرارتباط به عنوان برترین نشریه علمی، مجله بخارا به عنوان برترین نشریه فرهنگی و مجله زنان به عنوان برترین نشریه اجتماعی، سیاسی انتخاب شدند.

در بخش سایت‌های ‌اطلاع‌رسانی، خبرگزاری میراث فرهنگی به عنوان برترین سایت خبری، بالاترین برترین مجموعه لینک، هزارتو برترین مجله اینترنتی، همشهری‌آنلاین برترین روزنامه آنلاین، وین‌بتا برترین سایت علمی، ویکی‌پدیافارسی برترین سایت مرجع و گل‌آقا به عنوان برترین سایت فرهنگی انتخاب شدند.

در بخش سایت‌های ‌سرویس‌دهنده، بلاگفا به عنوان برترین سرویس‌دهنده وبلاگ، دو در دو به عنوان برترین خبرخوان‌اینترنتی، کلوب به عنوان برترین جامعه‌مجازی، پرشین‌استت به عنوان برترین ابزار اینترنتی، ایستگاه به عنوان برترین سایت تجارت اینترنتی، پرشین‌تولز به عنوان برترین انجمن اینترنتی و سایت تهران.آی‌آر به عنوان برترین سایت دولت اینترنتی برگزیده شدند.

برگزیدگان بخش وبلاگ‌ها، وبلاگ از زندگی به عنوان برترین وبلاگ روزنوشت، یک لیوان چای داغ برترین وبلاگ اجتماعی-سیاسی، وبلاگوار برترین وبلاگ حوزه رسانه، امیر مهدی حقیقت برترین وبلاگ فرهنگی، سیبستان برترین وبلاگ اندیشه، یک‌پزشک برترین وبلاگ علمی و عصیان برترین وبلاگ آی‌تی هستند.

در بخش برنامه‌های تلویزیونی، بیست‌وسی به عنوان برترین بخش خبری، باغ مظفر برترین مجموعه طنز، زیر تیغ برترین سریال تلویزیونی، نگاه یک برترین برنامه گفتگو، مردم ایران سلام برترین برنامه ترکیبی، سینماچهار برترین برنامه سینمایی و هزار راه نرفته به عنوان برترین مجموعه اجتماعی انتخاب شدند.

در بخش برنامه‌های رادیویی، بخش صبحگاهی رادیو پیام به عنوان برترین برنامه صبحگاهی، برنامه سوال از رادیو گفتگو برترین برنامه علمی، جمعه ایرانی از رادیو ایران برترین برنامه سرگرمی، ایستگاه ورزش از رادیو جوان برترین برنامه ورزشی، جوانی به وقت فردا از رادیو جوان برترین برنامه سیاسی-اجتماعی، گفت‌وگوی روز از رادیو گفتگو برترین برنامه چالشی و هفت‌اقلیم از رادیو فرهنگ به عنوان برترین برنامه فرهنگی سال مشخص شدند.

در بخش آلبوم موسیقی، آلبوم با ستاره‌ها به عنوان برترین آلبوم سنتی، نهان مکن برترین آلبوم پاپ، خانه‌ای روی آب برترین موسیقی فیلم، ابریشم طرب برترین آلبوم موسیقی نواحی، آلبوم تمرین تونال برترین موسیقی تلفیقی، ساز دستان برترین آلبوم موسیقی بدون‌کلام و تکنوازی پیانو به عنوان برترین آلبوم موسیقی تکنوازی انتخاب شدند.

اسامی کامل برگزیدگان به همراه آدرس پایگاه‌های اینترنتی آنها در وب‌سایت نظرسنجی برترین‌های رسانه‌ای سال به آدرس www.topmedia.ir قابل دسترسی است. ویژه‌نامه معرفی و نقد برگزیدگان رسانه‌ای و مرور فضای رسانه‌ای سال گذشته روز ۲۵ اسفند در مجله اینترنتی هفت‌سنگ منتشر می‌شود و از همان روز نظرسنجی از کاربران اینترنتی برای انتخاب برترین‌ها فعال خواهد شد. کاربران با مراجعه به این سایت می‌توانند در نظرسنجی شرکت کنند و برترین‌های خود را انتخاب کنند.

اولین قرارداد رومینگ WiMAX جهان به امضا رسید

تالیا نیوز- اعضای WiMAX Spectrum Owners Alliance - WiSOA اولین قرارداد رومینگ وایمکس را در سطح جهانی به امضا رساندند و با دو سرویس دهنده رومینگ موسوم به MACH و Trustive وارد همکاری شدند.
بر اساس این خبر ، توافقنامه و همکاری مذکور یک گام اساسی در خصوص ارائه سرویس رومینگ "GSM-like" و افزایش سازگاری با شبکه های جهانی WiFi و 3G ، محسوب می شود که در واقع راه اندازی سرویس های جهانی ویماکس را تسریع می کند.
بر اساس این خبر ، مهمترین هدف WiSOA که یک سازمان جهانی متشکل از دست اندرکاران WiMAX می باشد، این است که به روند پذیرش و اجرای شبکه های مخابراتی WiMAX سرعت بخشد.
یکی از اولین شرکت هایی که قرارداد مذکور را به امضا رساند شرکت Unwired Group Limited در استرالیا بود .
به گفته "دیوید اسپنس " مدیر اجرایی شرکت مذکور " توافقنامه فوق یک توافقنامه موفقیت آمیز محسوب می شود که مشترکان خدمات WiMAX را قادر می سازد تا در هرکجای جهان به شبکه متصل باشند."

پیش‌بینی ارسال روزانه100میلیون SMS در نوروز

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: تعرفه‌های مکالمات تلفن همراه افزایش نخواهد داشت و حتی پیگیریم که این هزینه‌ها را نیز کاهش دهیم؛ پیشنهاد کاهش تعرفه‌ی مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری و فلت شدن تعرفه‌ها آن در سطح استان را نیز به مسوولان امر اعلام کرده‌ایم.
وحید صدوقی در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد با ارایه‌ی گزارش عملکرد شرکت ارتباطات سیار در سال ‌٨٥ اظهار کرد: مهم ترین فعالیت‌های شرکت ارتباطات سیار واگذاری سیم‌کارت، توسعه‌ی ظرفیت شبکه، پروژه‌ی ارتقای کیفیت تهران بوده است و امسال با واگذاری در حدود هفت میلیون سیم‌کارت توانستیم بیش از تعهدات خود عمل کنیم و قیمت سیم‌کارت را در بازار بشکنیم.
او افزود: برخی معتقدند تنها ورود بخش خصوصی سبب پایین آمدن قیمت در بازار است در حالی که بزرگترین دلیل کاهش قیمت سیم‌کارت حجم واگذاری عمده‌ی شرکت ارتباطات سیار به ویژه در ماه‌های آبان آذر و دی‌ماه بود.
وی با اشاره به این که در حال حاضر شرکت ارتباطات سیار در حدود ‌١٥ میلیون و ‌١٥٤ هزار مشترک دارد گفت: تقریبا در هر سال توانسته‌ایم دو برابر سیم‌کارت واگذار کنیم.
وی درباره‌ی وضعیت GC‌ها اظهار کرد: GC‌ها تعهد کرده بودند در حدود چهار هزار و ‌٧٠٠ سایت آماده کنند اما نتوانستند این کار را بر اساس تعهدات خود انجام دهند اما آن چه مشخص است آن‌ها کار عمرانی سه هزار و ‌٢٥٧ سایت را به پایان رسانده‌اند؛ برای دو هزار و ‌٨٥٤ سایت BTS نصب کرده‌اند و در نهایت دو هزار و ‌٤١٦ سایت فعال شده و برای ‌١٩٠٦ سایت نیز QA صادر شده که به تدریج زیر بار خواهند رفت.
صدوقی با اشاره به این که در ‌٩ استان ضریب نفوذ، رشد ‌١٠٠ درصدی داشته است گفت: کمترین ضریب نفوذ برای تهران بوده که ‌٣٨ درصد رشد داشته است که در حال حاضر نزدیک به پنج میلیون مشترک یعنی یک‌سوم مشترکان، در تهران وجود دارد.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با اعلام این که دو میلیون و ‌٧٥٠ هزار مشترک متقاضی سیم‌کارت اعتباری هستند گفت: از این تعداد دو میلیون و ‌١١٦ هزار سیم‌کارت اعتباری و ‌٦٣٤ هزار سیم‌کارت دائمی ‌بوده است که در حال حاضر ‌٢٢ هزار و ‌٦٩٧ سیم‌کارت نیز از طریق اینترنت ثبت‌نام شده است که ‌٢١ هزار و ‌٨٠٠ مورد آن سیم‌کارت اعتباری و ‌٨٥٠ سیم‌کارت آن دایمی ‌بوده است.
او با بیان این که کسانی که سیم‌کارت دائمی ‌خود را از طریق اینترنت ثبت‌نام کرده‌اند در کمتر از یک هفته سیم‌کارت خود را تحویل گرفته‌اند، درباره‌ی عدم استقبال از سیم‌کارت‌های دایمی ‌گفت: با توجه به این که دنیا به سمت سیم‌کارت‌های اعتباری پیش می‌رود و بیش‌ترین استقبال نیز از این سیم‌کارت‌ها است و در واقع ظرفیتی برای سیم‌کارت دایمی ‌وجود ندارد.
او افزود: به عنوان نمونه در منطقه در حدود ‌١٢٠ میلیون سیم‌کارت توزیع شده که ‌٢٠ میلیون آن دایمی ‌بوده که از این تعداد نیز ‌٧٥ درصد مشترکان برای شرکت ارتباطات سیار است و بر این اساس پیش‌بینی می‌شد که سیم‌کارت‌های دایمی ‌در این دوره استقبال چندانی نداشته باشد.
او با بیان این که واگذاری سیم‌کارت دایمی ‌در هفت استان به اتمام رسیده است گفت: استان‌های تهران، زنجان، قزوین، سمنان، ایلام، اردبیل و آذربایجان غربی استان‌هایی است که واگذاری سیم‌کارت‌های دایمی ‌در آن‌ها پایان یافته است، همچنین فردا - ‌٢٣ اسفندماه - سیم کارت‌های دایمی ‌‌٩ استان دیگر به شرکت پست تحویل داده می‌شود.
او افزود: این ‌٩ استان شامل استان‌های همدان، لرستان‌، خراسان شمالی، خراسان جنوبی،‌ یزد، خوزستان، مرکزی، فارس، چهار محال و بختیاری و اصفهان است که تحویل سیم‌کارت درب منازل متقاضیان در روزهای آتی آغاز خواهد شد، البته در استان اصفهان واگذاری در چهار شهر شهررضا، نجف آباد، رضوان شهری، سمیرم در این دور انجام نمی‌شود و از این رو در مجموع ‌٤٠٠ هزار سیم‌کارت در این ‌١٦ استان واگذار خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار، با تاکید بر این که در تلاشیم تمام سیم‌کارت‌های دایمی ‌و اعتباری ارتباطات سیار را در بهار ‌٨٦ واگذار شود، خاطر نشان کرد: سیم کارت‌های اعتباری ثبت نام شده از سال آینده واگذار می‌شوند اما در بعضی از استان‌ها مانند تهران و هرمزگان به دلیل این که حجم ثبت نام بالا بود، قرعه کشی انجام خواهیم داد چرا که در تهران در حدود ‌٤٠٠ هزار سیم کارت‌های اعتباری و در هرمزگان ‌٣٠٠ هزار سیم‌کارت اعتباری ثبت نام شده است، همچنین متقاضیان برای دریافت این سیم کارت‌ها باید به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند.
صدوقی درباره‌ی راه‌اندازی سرویس‌های ارزش افزوده‌ی اپراتور اول مانند GPRS و MMS و edge گفت: این سرویس‌ها تا نیمه‌ی سال آینده راه‌اندازی خواهند شد و مشترکان می‌توانند از آن استفاده کنند.
او همچنین درباره‌ی کیفیت آنتن‌دهی شهر تهران گفت:‌ ارتقای کیفیت در شهر تهران امر مستمری است و ادامه خواهد داشت؛ در حال حاضر ‌٣٢ بزرگراه تهران اصلاح شده و مشکلات آنتن دهی ‌١٠٠ خیابان نیز رفع شده است.
صدوقی در باره‌ی تمهیدات اپراتور اول برای ایام نوروز گفت: توصیه ما این است که مشترکان در روزهای اول سال مکالمات کوتاه داشته باشند، چرا که نمی‌توان برای یک هفته ظرفیت کامل آن هم برای برخی از استان‌ها که به یکباره حجم مشترکان در آن افزایش پیدا می‌کند، ظرفیت کامل ایجاد کنیم.
او درباره‌ی وضعیت SMS ارتباطات سیار گفت:‌ در دیماه روزانه ‌٣٠ میلیون پیام کوتاه تبادل می‌شد که این آمار در حال حاضر در اسفندماه به روز ‌٥٠ میلیون SMS رسیده است که در واقع ‌٥/١ میلیارد SMS در یک ماه میان مشترکان تبادل شده است.
او افزود: در ایام نوروز نیز پیش‌بینی می‌کنیم در حدود ‌١٠٠ میلیون SMS در روز رد و بدل شود، همچنین به دنبال افزایش ارتقای ظرفیت مراکز SMS اپراتور اول هستیم که دو SMSC در مرکز دستغیب تهران و بابل به شبکه‌ اضافه خواهیم کرد که شش میلیون ظرفیت دارد، همچنین ظرفیت مرکز SMS شیراز از یک میلیون به سه میلیون خواهد رسید که در مجموع از ‌٥/١٣ میلیون ظرفیت مراکز به ‌٢١ میلیون می‌رسد.
او در پاسخ به پرسشی که اگر ‌١٦ درصد از تعرفه‌های تلفن ثابت افزایش پیدا کند، بر روی نرخ مکالمات تلفن همراه نیز تاثیر خواهد داشت گفت: هنوز این پیشنهاد تصویب نشده و باید منتظر ماند تکلیف چه خواهد شد.
وی درباره‌ی فراهم کردن زمینه‌ی پرداخت الکترونیکی قبوض مشترکان گفت: در حال حاضر کارهایی را در این زمینه انجام داده‌ایم و حتی در ماه پیش برخی از مشترکان از این طریق قبوض خود را پرداخت کرده‌اند.
او درباره‌ی این که چرا ارسال SMS به مشترکان مبنی بر قطع تلفن آن‌ها در صورت عدم پرداخت بدهی خود به تمام مشترکان ارسال شده است، گفت: این SMS‌ها تنها به مشترکانی ارسال می‌شود که هزینه‌ی تلفن خود را پرداخت نکرده‌اند، البته یک بار این SMS برای اطلاع‌رسانی به مشترکان ارسال شده است.
او با اشاره به این زمان استراداد فیش‌های ثبت نامی‌ بهمن سال ‌٨٥ تا پایان این هفته ادامه دارد گفت:‌ در حدود ‌١٠٠ نفر از متقاضیان اعلام انصراف کرده‌اند که وجه ثبت‌نام آن‌ها عودت داده شده است. بنابراین متقاضیانی که فرصت نکرده‌اند کار استرداد فیش خود را انجام دهند تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه فرصت دارند که برای استراداد فیش خود به دفاتر مربوطه مراجعه کنند؛ همچنین در ایام نوروز نیز برای مشترکانی که ممکن است سیم‌کارت آن‌ها مفقود شود و یا بسوزد پیش‌بینی کرده‌ایم که ‌٢٤ ساعته پاسخگوی آن‌ها باشیم