آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

پروژه مشترک با دانشگاه MIT برای شروع فعالیت­های آموزش مجازی

معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شهید بهشتی به منظور ساماندهی به فعالیت‌های پژوهشی و علمی و نیز در راستای رسیدن به اهداف خود پیرامون فرهنگ­سازی لازم برای شروع فعالیت­های آموزش مجازی (E-Learning) ، طرحی را با عنوان "دوره­های آزاد رایانه­ای: پروژه مشترک دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه MIT"، در قالب ترجمه و تدوین مجموعه­ای منتخب از دروس مجازی مورد ارائه در دانشگاه MIT بر مبنای اولویت­های دانشگاه شهید بهشتی، ارائه نموده است.

این دوره ها به عنوان منابعی آموزشی و با هدف پیشبرد علم در قرن 21، توسط دانشگاه MIT امریکا (Massachusetts Institute of Technology) به صورت آزاد در اختیار تمامی اساتید، دانشجویان و خودآموزان در اقصی نقاط جهان قرار گرفته، و با در نظر گرفتن مراتب علمی و اعتباری آن دانشگاه در قالب طرح "دوره­های آزاد رایانه­ای: پروژه مشترک دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه MIT" به زبان فارسی در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

دانشگاه MIT با ارائه آزاد و وسیع دوره­ها و دروس آموزشی خود به صورت آنلاین در سایت  http://ocw.mit.edu  ، گامی اساسی را در زمینه آموزش مجازی و امکان دستیابی همگانی و یکسان به منابع و امکانات موجود برداشته است. در این ارتباط MIT OCW، تا کنون مجموعه­ای بالغ بر 1400 درس از ­34 گروه آموزشی MIT در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به صورت آنلاین و با استفاده از فایل­های متنی، تصویری، صوتی و آزمایشگاهی در معرض استفاده عموم قرار داده است. دانشگاه فوق، با هدف گسترش ودسترسی بیش از پیش به داده­های آموزشی خود، تا کنون 3 تفاهم­نامه بین­الملی همکاری و ترجمه با شناخته شده­ترین سازمان­های جهانی به امضا رسانده که به ترجمه دروسی منتخب از مجموعه دروس MIT به زبان­های چینی (چینی ساده و چینی سنتی)، اسپانیایی و پرتغالی انجامیده است.

با توجه به نکات مذکور و نیز علاقمندی دانشگاه MIT به ترجمه مطالب درسی خود به زبان فارسی، دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یکی از برترین دانشگاه­های کشور و پیشگام در زمینه­های مختلف آموزشی و پژوهشی، با شیوه­ای نوآورانه در کشور تفاهم­نامه همکاری را پیرامون ترجمه و ارائه آزاد و آنلاین 34 درس از مجموعه دروس MIT به زبان فارسی (به عنوان فاز نخست این پروژه مشترک)، بر مبنای اولویت­های دانشگاه شهید بهشتی، با دانشگاه MIT به انعقاد رسانده است.

ضمنا در قالب تفاهم­نامه همکاری منعقد با دانشگاه MIT، و به منظور سهولت دسترسی برای کاربران ایرانی، سایت بازتابی دانشگاه MIT در دانشگاه شهید بهشتی نصب و راه­اندازی شده و در آدرس http://mit-ocw.sbu.ac.ir/ برای تمامی علاقمندان در کشور قابل دستیابی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد