آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

منطقه آزاد ارس به منطقه آزاد الکترونیکی تبدیل می‌شود

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس از اجرای طرح جامع شبکه‌های مخابراتی در بیش از ‪ ۱۱‬هزار هکتار از اراضی این منطقه ، خبر داد.
"علی جلیلی" روز دوشنبه با بیان آنکه این تفاهمنامه بین این سازمان و مرکز تحقیقات مخابرات ایران امضا شده است،افزود: مکالمات تلفنی، سرویس‌های فناوری اطلاعات (آی.تی) و مراکز سوئیچینگ براساس فناوریهای نوین جهانی از جمله موضوعهای مورد تاکید در این تفاهمنامه است.

وی ارس را به عنوان نزدیکترین منطقه آزاد کشور به اروپا و آسیای میانه، نقطه‌ای طلایی از لحاظ مزیتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات خواند و گفت: این منطقه در توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات (آی.تی) از نسل نوین سیستم‌های مخابراتی جهان مطابق با بالاترین استانداردهای اروپایی بهره خواهد برد.

جلیلی اضافه کرد: با اتصال ارس به حلقه‌های دیتای جهانی ضمن امکان کسب و کار الکترونیک و ارایه خدمات پشتیبانی به شرکتهای اروپایی، ایمنی شبکه فیبرنوری کشور که در زمان حاضر بیش از ‪ ۸۵‬درصد وابسته به ارتباط فیبر - نوری "جاسک" در جنوب ایران و "فجیره" در امارات متحده عربی است، افزایش خواهد یافت.

جلیلی از آغاز مذاکره با ایرانیان مقیم خارج از کشور که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی.سی. تی) هستند، خبر داد و گفت: در مدت ‪ ۲‬تا سه سال آینده با تکمیل زیرساختهای "آی.سی.تی" در ارس این منطقه به طور کامل به شکل "دولت الکترونیک" اداره خواهد شد.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس با اشاره به برنامه این سازمان برای آموزش جوانان بومی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تامین نیروی کار بومی و متخصص در این زمینه، ضمن دعوت از کارآفرینان حوزه(آی.سی.تی) برای حضور در ارس، گفت: به لحاظ " آی.سی.تی" تا چند سال آینده ارس موقعیتی مشابه کشور -های اروپایی خواهد داشت و زمینه تولید، اشتغال و بازرگانی بدون حضور فیزیکی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم خواهد بود.

وی میزان سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات را از شاخصهای توسعه یافتگی خواند و افزود: با ایجاد زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارس هر نوع سرمایه‌گذاری توجیه‌اقتصادی بیشتری خواهد داشت ودسترسی به‌سرویسهای ارتباطات سیار و دیتا با کیفیتی فراتر از سایر نقاط کشور فراهم خواهد شد.


منبع: ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد