آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

ورود آی. بی. ام به دنیای مجازی

شرکت آی بی ام درصدد است تا با همکاری شرکت Circuit City  یک محیط مجازی سه بعدی برای تجارت جزئی و خرده فروشی  کالاها ایجاد نماید. آی بی ام به این منظور ، یک فروشگاه دیجیتال Circuit City  در یکی از جزایر مجازی خود در وب سایت Second Life ساخته است.

 

آی بی ام با این اقدام قصد دارد کاربرد محیط چندرسانه ایی متشکل از محصولات و خدمات خود را توسط مشتریان و کاربران مورد نظر ، مورد آزمایش قرار دهد.

 

در حدود یک هزار نفر از کارمندان آی بی ام بخشی از وقت خود را در Second Life می گذرانند. همچنین سه نفر از کارمندان این شرکت موظف هستند که صرفا ً بر روی پروژه آی بی ام در Second Life  فعالیت  کار کنند.

 

شایان ذکر است که آی بی ام تنها شرکت بزرگی نیست که در این جهان مجازی اقدام به تأسیس فروشگاه نموده است. شرکت های مهم دیگری چون Sun Microsystems  ، Dell  و Wells Fargo  از جمله دیگر شرکت ها هستند که در این جهان مجازی سرمایه گذاری نموده اند. با این وجود به نظر می رسد سرمایه گذاری آی بی ام در این فضا ، در مقایسه با دیگر شرکت ها گسترده تر خواهد بود.

 

در این فروشگاه مجازی ، اعضاء Second Life  در قالب شکلک ها (Avatars)  می توانند در راهرو های فروشگاه آی بی ام قدم بزنند و محصولات الکترونیکی مصرفی مورد نظر خود را به صورت مجازی و سه بعدی مشاهده نمایند. در این فروشگاه ، حتی مشتریان مایل به خرید تلویزیون ، قادر خواهند بود که با شبیه سازی اتاق واقعی خود در منزل یا دفتر کار ، کاناپه خود را عقب یا جلو بکشند تا بتوانند تشخیص دهند تلویزیون مورد نظر خود را در چه سایز و اندازه ای خریداری نمایند.

 

یکی از مقامات آی بی ام اعلام کرده است که اگرچه این شرکت قصد دارد در این پروژه سرمایه گذاری گسترده ای انجام دهد ، ولی هنوز مقدار بازگشت این سرمایه و سود حاصل از آن کاملا ً روشن نیست. انتظار می رود آی بی ام بیش از 100 میلیون دلار بر روی این پروژه که شامل 10 پروژه کوچکتر است ، سرمایه گذاری نماید.

NEWS.com
مترجم : همکاران سیستم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد