آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

زیارت مجازی در ژاپن

شمار فزاینده بازدیدهای اینترنتی از معابد "شینتو"ی ژاپن و فروش اینترنتی طلسم‌ها، در میان مردم ژاپن بحث و جدل‌هایی به راه انداخته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه یومیوری شیمبون چاپ توکیو نوشت انجمن معابد شینتو که مرکز آن در پایتخت ژاپن است، قصد دارد سال آینده گزارش یا رهنمودهایی را در زمینه استفاده معابد از اینترنت منتشر کند.

این انجمن که بر حدود ‪ ۸۰‬هزار معبد در سراسر کشور نظارت دارد، در ماه ژوییه اعلام کرد" هیچیک از خدایان شینتو در اینترنت وجود ندارند." "یوشیا سنو" رییس بخش تحقیقات انجمن شینتو گفت " خدایان شینتو در مکان و فضای یک معبد جای گرفته‌اند و در نتیجه زیارت‌کنندگان باید عملا معبد را زیارت کنند."
اما برخی از معابد، در زیارت مجازی اشکالی نمی‌بینند.

کاهن اعظم معبد "شینگو" در جنوب ژاپن گفت " خصوصا جوانان از این خدمات استفاده می‌کنند که در بسیاری موارد منجر به بازدید عملی آنان از معبد ما می‌شود."
در سایت اینترنتی این معبد، از بازدیدکنندگان اینترنتی خواسته می‌شود طبق آداب معمول، در حالی که در متن صدای ضرب‌های طبل شنیده می‌شود، با دوبار تعظیم کردن، دوبار کف زدن و یک تعظیم دیگر، دعا کنند.

آنگاه بازدیدکنندگان می‌توانند نام، آدرس ایمیل و دیگر جزییات را وارد کنند و بی‌آنکه هزینه‌ای بپردازند، از معبد بخواهند به نیابت از طرف آنها دعا کند. دعا کردن در یک معبد واقعی معمولا شامل انداختن چند سکه داخل یک جعبه چوبی مخصوص اعانات است.

موریکونی می‌گوید هر ماه معبد او درخواست ده تا بیست دعای اینترنتی دریافت می‌کند.

شینتو، که دینی معتقد به عالم روح و تجسم ارواح مردگان است، دین بومی ژاپن است.

در نخستین روز سال که مردم برای سال رویدادهای خوب در آینده دعا می‌کنند، زیارت معابد به اوج می‌رسد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد