آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

ضرورت راه‌اندازی دیتاسنتر در داخل کشور به شدت احساس می‌شود

مدیر کل پیشین دفتر آمار و فن‌آوری اطلاعات وزارت تعاون گفت: اکثر سازمان‌های دولتی پتانسیل راه‌اندازی دیتاسنتر را ندارند و از سوی دیگر این کار بار هزینه‌یی برای آن‌ها خواهد داشت، بنابراین بهترین راه‌کار ایجاد دیتاسنتر توسط بخش خصوصی است.

رمضان میرعباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ضرورت راه‌اندازی دیتاسنتر در داخل کشور به شدت احساس می‌شود؛ در این زمینه اقداماتی انجام شده و ظاهرا شورای عالی فن‌آوری اطلاعات در راستای راه‌اندازی سه دیتاسنتر توسط سه شرکت اقدام کرده است.

وی گفت: اگر میل سرورهای ما برروی دیتاسنترهای داخلی قرار بگیرند، کار مناسبی است اما اگر با راه‌اندازی دیتاسنترهای داخلی باز هم میل سرورها در خارج‌ هاست شود، راه‌اندازی آن‌ها معنا و مفهومی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه کسانی که تولید کننده‌ی ایمیل‌های یاهو هستند، می‌توانند به راحتی به آن وارد شوند و به ایمیل‌ موجود افراد در این سرویس و در هر جای دنیا، دسترسی یابند؛ در صورتی که اگر در داخل کشور دیتاسنتر وجود داشته باشد و سایت‌ها در داخل هاست شوند، دیگر مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت و اطلاعات با امنیت کاملی رد و بدل می‌شود.

وی درباره‌ی علاقه‌ی سازمان‌های دولتی برای میزبانی سایت‌ها در داخل کشور گفت: معتقدم سازمان‌های دولتی خود نباید دیتاسنتر ایجاد کنند و چنانچه شرکت‌های خصوصی با منابع خود این کار را انجام دهند، بهتر است؛ سازمان‌های دولتی می‌توانند دیتاسنترها را توسط شرکت‌های خصوصی ایجاد کنند و به عبارت دیگر سازمان‌های دولتی به شرکت‌های خصوصی پیشنهاد دهند تا آن‌ها در این زمینه اقدام کنند و دولت و وزارت ICT نیز می‌توانند نقش حمایتی داشته باشند، البته باید چارچوب و ساختار کلی توسط بخش دولتی تهیه و آماده شود و پس از آن بخش خصوصی در این زمینه اقدام کند.

میرعباسی گفت: همه‌ی سازمان‌های دولتی نیاز ندارند دیتاسنتر خصوصی داشته باشند، زیرا لزومی برای این کار وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد