آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

معضل عدم به روز رسانی و ثبت نکردن تاریخ در مطالب اینترنتی

متاسفانه اطلاعات ثبت شده در بسیاری از سایت های دولتی در کشورما فاقد تاریخ است. نویسندگان مطالب نیز معمولا فراموش می کنند که مطالب قبلی را به روز کنند.

با توجه به قابلیت اینترنت در جستجوی سریع٬‌ به نظر می آید این مطالب و به ویژه اخبار قدیمی شده٬ بسیار مضر باشد. به نظر می رسد لازم باشد هم تولیدکنندگان صفحات به این مطلب توجه داشته باشند و در مورد هر مطلب زمان تولید آن را مشخص کنند و به صورت متناوب٬‌ اطلاعات را بررسی و به روز کنند٬‌ و هم خوانندگان به محض برخورد با مطالب قدیمی شده که به ظاهر مربوط به زمان حال است و لذا می تواند گمراه کننده باشد٬‌ مراتب را به گردانندگان سایت اطلاع دهند.

برای مثال در سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی - واحد استانی مازندران خبری در مورد فراخوان تأسیس مراکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی غیر دولتی درج شده است و در پایان آن قید شده که <<مهلت ارسال درخواستها : از زمان اعلام فراخوان بمدت 2 ماه است.>> با توجه به این که هیچ تاریخی در فراخوان قید نشده و تاریخ آخرین به روز رسانی سایت هم تاریخ روز جاری را دارد٬‌ خواننده گمان می کند فراخوان هنوز معتبر است. اما در واقع یک سال از تاریخ فراخوان گذشته استو خبر مربوط به ۲۷ دیماه سال قبل بوده است!

در یک نمونه دیگر٬ پژوهشگاه نیرو آدرس وب سایت های مرتبط با آن سایت را ذکر کرده است که در میان آنها نام < سازمان سازندگی و آموزش > با آدرس http://www.moe.org.ir/otedu به چشم می خورد. در حالی که این سازمان چند سال پیش در دیگر موسسات و شرکتها ادغام شد و سازمانی به این نام وجود ندارد. البته تقریبا همه لینک هایی که در صفحه مذکور ثبت شده٬ کهنه و قدیمی است و عمل نمی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد