آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

بهترین کار، سرمایه‌گذاری روی دیتاسنتر دولتی است

معاون فنی پیشین دبیرخانه‌ی شورای عالی اطلاع‌رسانی معتقد است که بهترین مکان برای ایجاد دیتاسنتر دولتی، با ظرفیت امنیتی فیزیکی بالا، تهران و اصفهان است تا پس از ایجاد آن‌ها، سایر سرورهای خصوصی به آن‌ها وصل شوند و ذخیره‌سازی اصلی اطلاعات در آن مکان‌ها صورت بگیرد.
خسرو سلجوقی در گفت‌وگو با ایسنا، در باره ایجاد ‌دیتاسنتر در داخل کشور، با بیان این که ‌هاستینگ محلی برای ذخیره اطلاعات است، اظهار کرد: به نظر من اگر برروی دو دیتاسنتر دولتی که همه اطلاعات در آن ذخیره شود، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم، بهترین و موثرترین کار است زیرا هزینه ایجاد دیتاسنتر بسیار بالا است و برای بخش خصوصی به صرفه نیست و از طرفی از نظر امنیت فیزیکی، اطلاعاتی و نرم‌افزاری نیز برای آن بخش مفید نخواهد بود.
وی گفت: با اتصال سرورهای خصوصی به دیتاسنتر دولتی، بخش‌های خصوصی، هزینه مورد نیاز ذخیره‌سازی و ساختمان را پرداخت نمی‌کنند زیرا برای این کار و برای محلی جهت ذخیره‌سازی اطلاعات بودجه زیادی مورد نیاز است.
او با بیان این که‌ هاستینگ جایی است که اطلاعات سرور برروی آن قرار دارد و در آن جا ذخیره می‌شود، گفت: این موضوع که سازمان‌های دولتی خود به ایجاد دیتاسنترهای داخلی بپردازند، تصوری اشتباه است زیرا این موضوع از نظر امنیتی به صلاح نیست و هر وزارتخانه‌ای نمی‌تواند در این زمینه اقدام کند.
به گفته وی تعداد زیادی از سازمان‌های دولتی قصد راه‌اندازی دیتاسنترهای خصوصی را دارند و این بحث را مطرح کرده‌اند اما مطرح کردن چنین بحثی درست نیست زیرا در ابتدا باید با مفهوم دقیق دیتاسنتر آشنا شد و پس از آن چنین بحثی را مطرح کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد