آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

اماکن آموزشی به صورت رایگان به هم متصل می شوند

گردهمایی اتصال مدارس به شبکه ملی اینترنت باحضور معاونان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد. قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این گردهمایی گفت: هدف گردهمایی اجرایی کردن این پروژه ملی است.
به گزارش ایتنا٬ سید ذبیح‌الله فیض‌آبادی افزود: بر اساس برنامه چهارم توسعه، وزارت ارتباطات موظف است اماکن آموزشی را به صورت رایگان به هم متصل کند لذا این پروژه یکی از برنامه‌های تعریف شده وزارتخانه است. وی گفت: درهمین راستا وزارت آموزش و پرورش نیز موظف است با تجهیز مدارس بر اساس اعتبارات تعریف شده، سالانه مبلغی را به این موضوع اختصاص دهد.
او افزود: هیچ تبعیضی بین استان‌ها قایل نمی‌شویم اما با توجه به نوع سرمایه‌گذاری استان‌ها در زیرساخت‌ها و نیز کمک‌های مردمی شاید تحقق این امر در برخی مناطق از جمله خراسان رضوی زودتر صورت گیرد. وی گفت: هسته اولیه این طرح با ‪ ۸۵۰۰‬مدرسه که تاکنون آموزش و پرورش آنها را به آزمایشگاه رایانه تجهیز کرده آغاز شده و تا پایان امسال با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرایی می‌شود.
او افزود: در نشست امروز که با مشارکت مدیران مخابرات استانهای و کلانشهرها و نیز رؤسای سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد حاضران با تشریک مساعی و هم‌اندیشی، راهکارهای اجرایی کردن آن را بررسی می‌کنند تا پس از رفتن به استان‌های خود طبق تصمیمات اتخاذ شده آن را اجرا کنند.

وی گفت: اتصال به شبکه ملی اینترنت به این معنا نیست که دانش‌آموزان می‌توانند از شبکه جهانی اینترنت استفاده کنند بلکه این طرح در حکم یک شبکه تعاملی بین مدارس است تا ضمن مبادله علوم مختلف، خودشان در افزایش محتوای علمی آموزشی شبکه نقش داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت: امروز نظم نوین جهانی بر محور توسعه ‪ IT‬استوار است. عبدالمجید ریاضی افزود: تحقق کامل این مهم در ایران نیز می‌تواند بخش اعظم وقت مردم و نیز هزینه‌های دولت را کاهش دهد. وی گفت: البته هنوز بحث علاقه‌مندی مردم به برنامه‌های دولت در حوزه ‪ICT‬ آنطور که باید و شاید مورد استقبال عمومی قرار نگرفته و تنها دانش‌آموزان و دانشجویان هستند که بیشترین مخاطبان این حوزه می‌باشند.

او افزود: برنامه‌های ما در حوزه فناوری اطلاعات حول سه محور تشخیص، تحلیل و تدبیر است و بر همین اساس باید سه مولفه کاربرها، کاربردها و نیز زیرساخت‌ها را دنبال نماییم. ریاضی تاکید کرد: اگر هر کدام از این مولفه‌ها را جداگانه بررسی کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد