آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

پنجاه هزار مدرسه در برنامه‌ی چهارم به شبکه متصل می‌شوند

دبیر شورای عالی فن‌آوری اطلاعات با اشاره به وجود 15 میلیون دانش‌آموز و پنج میلیون دانشجو در کشور و اهمیت فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از IT اظهار کرد: در صورتی که برای این جمعیت 20 میلیونی، کار فرهنگی انجام دهیم بازخوردی چند برابر هزینه‌های انجام شده دریافت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه‌ی خراسان، مهندس عبدالمجید ریاضی - دبیر شورای عالی فن‌آوری اطلاعات کشور - در گردهمایی مدیران سازمان‌های آموزش و پرورش و ادارات کل مخابرات استان‌های مجری طرح اتصال مدارس شبکه‌های ملی به اینترنت با بیان این که تشخیص، تحلیل و تدبیر به عنوان سه عامل اصلی انجام هر کار از راه دور قابل انجام است، ICT را حلال بسیاری از مشکلات کنونی جامعه دانست.

وی زیرساخت، کاربرد و کارکرد را عوامل اصلی استفاده از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات دانست و بر لزوم پیشبرد این عوامل به صورت هم زمان برای رسیدن به هدف نهایی استفاده این فن‌آوری تاکید کرد و گفت: امنیت در قلمرو فن‌آوری اطلاعات و تعامل با دنیا و سنجش رتبه کشورمان در جهان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در اولین قدم تصمیم گرفتیم به وسیله‌ی سیستم‌های مستقر در مدارس توانایی‌های دانش‌آموزان را رشد دهیم و ایجاد حساب‌های اینترنتی گام بعدی در این زمینه بود؛ این طرح با مشکلات بسیاری از جمله متقاعد کردن بانک‌ها و ایجاد ارتباط بین بانکی روبرو شد، اما با ایجاد اتاق پایاپای الکترونیکی بین بانکی توسط بانک مرکزی این مشکلات مرتفع شد.

معاون فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت ICT ادامه داد: مدارس متصل به شبکه، در هسته‌ی اولیه 8 هزار و 500 مدرسه خواهند بود و در سال 86 این مرکز شکل خواهد گرفت؛ در سال 87 این رقم به 16 هزار و 500 مدرسه خواهد رسید و در سال 88 نیز 10 هزار مدرسه جدید به این شبکه متصل می‌شوند که در این صورت طی برنامه‌ی چهارم توسعه 50 هزار مدرسه به صورت شبکه‌یی با یکدیگر ارتباط خواهند داشت.

فیض‌آبادی- قائم مقام و مشاور وزیر آموزش و پرورش در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات - نیز در این همایش بر کاربرد وسیع ICT در امر آموزش و شتاب سریع جهانی در پیشرفت در این مقوله تاکید کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش در برنامه‌های گسترده‌ای با هدف ارتقای بهره‌وری سازمانی و کیفیت آموزش، توجه ویژه‌ای به IT معطوف داشته است.

وی مدل فن‌آوری این وزارتخانه را به صورت سیاست‌گذاری و تعیین خط و مشی متمرکز و اجرای توزیع شده معرفی کرد و ادامه داد: از ابتدای سال 85 تاکنون سند راهبردی توسعه فن‌آوری اطلاعات در آموزش و پرورش تهیه شده و فرآیند یاددهی و یادگیری در امور آموزش و پرورش نیز صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی برای ایجاد زمینه‌ی مساعد جهت به کارگیری ICT در آموزش و پرورش، مهندسی مجدد نظام مدیریت و فرآینده های سازمانی مبنی بر ICT، توسعه‌ی شبکه‌ی ملی مدارس و تحول برنامه‌های آموزشی و درسی کلیه‌ی دوره‌های تحصیلی و برنامه‌های آموزشی معلمان را از عمده‌ترین اصول سند راهبردی توسعه فن‌آوری اطلاعات در آموزش و پرورش برشمرد.

وی در رابطه با تعهدات شرکت مخابرات برای تحقق اهداف توسعه ICT در آموزش و پرورش گفت: این شرکت متعهد شده حداقل 3 درس را به صورت الکترونیکی در بستر شبکه‌ی ملی مدارس ارایه کند و این در حالی است که هم‌اکنون آموزش و پرورش برای 9 عنوان درسی آماده ارایه الکترونیکی است.

فیض‌آبادی تهیه‌ی طرح سازمان‌دهی پنج میلیون دانش‌آموز جهت فعالیت در حوزه IT ، تهیه‌ی پرتال مدرسه و توسعه مدارس الکترونیکی را از دیگر تعهدات شرکت مخابرات ایران در این وزارتخانه اعلام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد