آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت یادگیری دانش‌آموزان را متحول می‌کنند

لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت به‌واسطه‌ی ویژگی‌های به کار گرفته شده در آن‌ها، یادگیری کودکان کشورهای در حال توسعه را متحول می‌کنند.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانش‌آموزان کشورهای در حال توسعه‌ با دریافت رایانه‌های 150 دلاری از پروژه‌ی یک لپ‌تاپ به ازای هر کودک در سال 2007، تجربه متفاوتی را در زمینه‌ی رایانه‌های استاندارد خواهند داشت.

سازندگان این دستگاه‌ها نوعی رابط کاربری را در آن طراحی کرده‌اند تا لپ‌تاپ‌ها برای کودکانی که تا به حال تجربه‌ی استفاده از رایانه را نداشتند، قابل درک و به دلیل استفاده از باتری‌های بسیار ارزان از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه باشد.

بر اساس این گزارش در طراحی این رایانه سعی شده که از نیروی محدود دستگاه حداکثر استفاده برده شود و برای صرفه‌جویی در نیرو و هزینه، از نسخه‌ی کوچک سیستم عامل لینوکس، یک پردازشگر 366 مگاهرتزی و به جای ‌هارددیسک از یک Flash memory با ظرفیت 512 مگابایتی به اضافه‌ی پورت‌های USB2.0 که امکان ذخیره‌سازی بیشتری را می‌دهند،‌ استفاده شده است.

بنا بر اعلام برنامه‌های گسترده‌ای مانند مرورگر وب، پردازشگر word و RSSخوان، نرم‌افزاری که آخرین بروزرسانی سایت‌ها را نشان می‌دهد، در این لپ‌تاپ‌ها قابل اجرا هستند. این دستگاه توسط رایانه‌ی Quanta ساخته می‌شود و پروژه‌ی آن با سرمایه‌گذاری 29 میلیون دلاری شرکت‌های گوگل، News corp و Red Hat انجام گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد