آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

خبرهای تازه از نوت بوک‌های صد دلاری

اولین سری نوت بوک‌های صد دلاری پروژه "یک کودک، یک نوت بوک" تا تیر ماه آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش بی بی سی اولین کشورهایی که قرارداد خرید این نوت بوک های ارزان قیمت را امضا کرده اند برزیل، آرژانتین، اروگوئه، نبجریه، لیبی، پاکستان و تایلند هستند که مجریان پروژه امیدوارند نوت بوک های صد دلاری خود را تا ماه جولای در اختیار کودکان این کشور ها قرار دهند.

قرار است تا ماه فوریه ماشین های آزمایشی در اختیار برخی از کشورها قرار بگیرد تا به کودکان تحویل داده شود.

این ماشین ها که XO نام دارند توسط نیکلاس نگروپونته و با هدف  کمک به رشد سطح دانش کودکان و دانش‌آموزان در کشورهای فقیر طراحی شده و به همین دلیل در طراحی آن سعی شده از هزینه‌های اضافی کاسته شود و حداقل‌ها برای آن در نظر گرفته شود. ولی نکته جالب این است که سیستم امنیتی که برای آن در نظر گرفته ، بسیار قوی و غیر قابل نفوذ شده است.

این نوت‌بوک دارای یک حافظه فلش به جای هارد دیسک است و سیستم بی سیم برای اتصال به شبکه‌های بی سیم بر روی آن تعبیه شده و سیستم عامل لینوکس رایگان بر روی آن نصب است. همچنین دارای یک پردازنده نسبتا کند نسبت به پردازنده‌های روز دنیا است که از الکتریسیته بسیار کمی استفاده می کند.

پروژه "یک کودک، یک نوت بوک" پروژه‌ای جهانی و غیر انتفاعی است که به نیت آموزش و رشد علمی کودکان در کشورهای ضعیف، یک نوت‌بوک رایگان با حداقل امکانات لازم در اختیار در اختیار آنان قرار می دهد.

منبع: همشهری آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد