آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

کمیته‌های استانی برای اتصال مدارس به شبکه ملی اینترنت

کمیته‌های استانی ‌برای اتصال مدارس به شبکه‌ ملی اینترنت با همکاری شرکت مخابرات استان‌ها، شرکت‌های PAP و سازمان‌های آموزش و پرورش در پنج استان تشکیل خواهند شد.


علی‌اصغر انصاری مدیرکل دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این کمیته‌ها برای بررسی و ارزیابی مشکلات هر یک از مراکز و رسیدگی به نیازهای آنها‌ راه‌اندازی می‌شوند، به عبارت دیگر سازمان‌های آموزش و پرورش به عنوان متقاضی، نیازهای خود را اعلام می‌کنند و شرکت‌های مخابراتی و شرکت‌های PAP، نیازها را بررسی و پاسخ خواهند داد، همچنین همزمان با اجرای این پروژه باید گزارش عملکرد ارائه شود تا روند اجرایی پروژه‌ اتصال مدارس به شبکه به خوبی انجام شود.

او افزود: در حال حاضر مدارس پنج استان، در برنامه‌ اتصال به شبکه‌ ملی اینترنت قرار دارند که تا پایان سال باید از طریق شرکت‌های PAP یا شرکت مخابرات استا‌‌ها به شبکه متصل شوند، شرکت مخابرات استان‌ها زمانی وارد عمل می‌شوند که شرکت‌های PAP، امکان ارائه‌ خدمات در آن نقاط را نداشته باشند.

وی با اشاره به این که اتصال مدارس به شبکه‌، استان‌های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس و اصفهان را شامل می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ امسال، باید 8 هزار و 500 مدرسه، در این استان‌ها به شبکه‌ ملی اینترنت متصل شوند و از سوی دیگر استان‌های دیگر نیز می‌توانند با همکاری شرکت‌های مخابراتی و PAP و سازمان‌های آموزش و پرورش استان خود،‌ این کار را انجام دهند.

انصاری درباره‌ تعداد مدارسی که تا کنون به شبکه متصل شده‌اند، گفت: قبل از اجرای این پروژه یک پایلوت آزمایشی برای 50 مدرسه در تهران انجام شد، البته مدارس به طور متفرقه به شبکه دسترسی دارند اما به شبکه‌ ملی اینترنت تاکنون وصل نشده‌اند که با اجرای این فاز، این امر امکان‌پذیر خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات در پایان خاطر نشان کرد: تا پایان برنامه‌ چهارم، باید 50 هزار مدرسه به شبکه متصل شوند که امیدواریم با اتصال این 8 هزار و 500 مدرسه تا پایان امسال، هرچه سریع‌تر، روند دسترسی مدارس به شبکه امکان‌پذیر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد