آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

امکان ویرایش دایره‌المعارف "ویکیپدیا" برای کاربران قطری متوقف شد

گردانندگان بزرگترین سایت دایره‌المعارف اینترنت به نام "ویکیپدیا" اعلام کردند در پی تلاش برخی کاربران قطری برای ثبت اطلاعات نادرست در این دایره‌المعارف اینترنتی، امکان ویرایش مقالات این دایره‌المعارف برای کاربران قطری به طور موقت قطع شده است.

به گزارش سایت اینترنتی "بی‌بی‌سی‌نیوز"، "ویکیپدیا" دایره‌المعارف اینترنتی است که میلیونها مقاله با موضوعات مختلف را به صورت رایگان برای کاربران ارائه می‌کند و خود کاربران اینترنت می‌توانند مطالب جدید را به اطلاعات موجود در این دایره‌المعارف بیفزایند و نیز صفحات آن را ویرایش کنند.

"جیمی ویلز" موسس دایره‌المعارف "ویکیپدیا" اعلام کرد تمامی ترافیک اینترنت مربوط به کاربران قطری از یک آدرس "آی‌پی" به سوی سرور این سایت منتقل می‌شود و به همین علت با توجه به ارسال مطالب غیراخلاقی توسط برخی کاربران قطری در روزهای اخیر، مسئولان "ویکیپدیا" مجبور شده‌اند این آدرس "آی‌پی" را مسدود کنند که این امر به طور موقت به متوقف شدن امکان ارسال اطلاعات توسط تمامی کاربران قطری برای "ویکیپدیا" شده‌است.

مسئولان دایره‌المعارف "ویکیپدیا" به طور معمول با شناسایی کاربرانی که مطالب نادرست و غیراخلاقی برای مقالات این دایره‌المعارف ارسال می‌کنند، امکان ویرایش مقالات را برای این کاربران از بین می‌برند، اما با توجه به ساختار شبکه اینترنت در کشور قطر و این مطلب که تمامی اشتراکهای اینترنتی را در این کشور تنها یک شرکت تامین می‌کند، امکان شناسایی کاربران خاطی قطری برای "ویکیپدیا" وجود نداشته و این موسسه مجبور به مسدود کردن تماس تمامی کاربران قطری شده‌است.

سایت دایره‌المعارف "ویکیپدیا" ‬با بیش از ‪۱۰۰‬ میلیون بازدیدکننده در هر ماه یکی از پرکاربرترین وب سایتهای اینترنت محسوب می‌شود. این وب سایت مجموعه‌ای بسیار گسترده از اطلاعات و مقالات را به ‪ ۲۳۰‬زبان مختلف و با استفاده از اطلاعات ارایه شده توسط خود کاربران، جمع‌آوری کرده‌است که کاربران می‌توانند مقالات ارائه شده در آن را ویرایش کنند.

کشور قطر با جمعیت ‪ ۶۳۰‬هزارنفر یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه و همچنین صاحب شبکه الجزیره به عنوان یکی از مهمترین شبکه‌های خبری عربی است.

به گفته "ویلز"، سیاست اصلی دایره‌المعارف "ویکیپدیا" ایجاد امکان ویرایش این دایره‌المعارف توسط همه کاربران است و به همین علت مسئولان این سایت تلاش می‌کنند محدودیت اعمال شده برای کاربران قطری را در کمترین زمان ممکن لغو کنند.

منبع: ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد