آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

کلیه سایت‌های داخلی در داخل کشور‌ هاست خواهند شد.

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات در باره این که چرا هزینه میزبانی سایت‌ها در داخل بیشتر از خارج کشور است، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا به ما اعلام کرده است که تعرفه‌های هاستینگ را بررسی و ارزیابی کنیم تا اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، مورد بازنگری قرار بگیرد.

جواد رادمان در گفت‌وگو با ایسنا، در باره وضعیت میزبانی سایت‌های داخلی در داخل کشور اظهار کرد: شرکت فناوری اطلاعات برای ‌هاستینگ سایت‌ها در بخش دولتی، این آمادگی را دارد که میزبانی سایت‌های داخلی را بپذیرد همچنین به موازات‌ هاست کردن سایت‌ها، ظرفیت‌سازی نیز انجام می‌گیرد.

او با بیان این که در بخش خصوصی سه شرکت پارس‌آنلاین، داده‌پردازی و فن‌آوا ‌هاست کردن سایت‌ها را انجام می‌دهند؛ در باره هزینه ‌هاست کردن سایت‌ها در داخل کشور گفت: تعرفه‌های ‌هاستینگ سایت‌ها در بخش خصوصی بر مبنای پهنای باندی که صرف می‌شود، مشخص است و قیمت‌ها برروی هر یک از سایت‌های این شرکت‌ها قرار دارد.
مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات با اشاره به این که تعرفه‌های‌ هاستینگ سایت‌ها توسط بخش دولتی تا حدودی بیشتر از بخش خصوصی است، تصریح کرد: سیاست‌گذاری ما حمایت از بخش خصوصی است؛ بنابراین تعرفه‌های دولتی را بیشتر از تعرفه‌های خصوصی در نظر گرفته‌ایم تا بخش خصوصی بتواند توسعه بیشتری در این عرصه داشته باشد.

او در باره علت استقبال نکردن از میزبانی سایت‌ها در داخل کشور گفت: این امر در شورای عالی فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات در حال بررسی است تا کلیه سایت‌های داخلی در داخل کشور‌ هاست شوند؛ بر این اساس فراگیری و توسعه این امر نیازمند همکاری تمامی ‌دستگاه‌ها و گروه‌های ذینفع است چرا که زیرساخت‌های فنی لازم در این رابطه تا حدودی آماده و در حال توسعه است اما فرهنگ‌سازی آن و توجه تمامی ‌سازمان‌ها و کاربران به این امر به خوبی انجام نگرفته است.

رادمان در باره این پرسش که چرا با توجه به اهمیت اطلاعات برخی از سایت‌های دولتی که باید حتما در داخل کشور‌ هاست شوند اما باز هم دیده می‌شود که برخی از وزارتخانه‌ها از سرویس دهنده‌های خارجی استفاده می‌کنند، گفت: هماهنگی با کلیه سازمان دولتی برای‌ هاستینگ سایت‌های داخلی در شورای عالی فناوری اطلاعات در حال بررسی است که امیدواریم با همکاری سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دولتی این امر مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد