آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

ارایه خدمات آموزشی مجازی در5 شهر و تاسیس کتابخانه مجازی

رییس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت:‌ ثبت‌نام دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه تا پایان دی ماه ادامه دارد و متقاضیان تا پایان دی ماه مهلت دارند با مراجعه به سایت دانشگاه  نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دکتر ناصر مزینی، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی‌آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مرکز مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران برای نیمسال دوم سال تحصیلی در رشته‌های کارشناسی مهندسی صنایع و IT و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشجو می‌پذیرد.

وی با اشاره به سیاستهای مرکز در توسعه کیفی اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در ترم بهمن در جهت ارتقای کیفی آموزشی، افزایش نیافته است.

رییس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت در مورد شهریه این دوره‌ها نیز افزود: شهریه یک دوره آموزشی در مقطع کارشناسی برای کل دوره در حدود 5 میلیون تومان و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 5/6 میلیون تومان است.

به گفته وی، مدرک دوره‌های مجازی، مدرک رسمی دانشگاه علم و صنعت و مورد تایید وزارت علوم است.

دکتر مزینی با بیان اینکه تمام هزینه‌های این دوره‌های آموزشی به طور کامل از شهریه‌های دانشجویی تامین می‌شود، اظهار کرد: هزینه‌های اولیه این دوره‌ها بسیار بالاست و امیدواریم در فرایند چند ساله با ختصاص بودجه، شهریه ‌این دوره‌ها کاهش یابد که در این راستا پیشنهاد کاهش شهریه را به هیات رییسه دانشگاه ارایه کرده‌ایم که هم اکنون در دست بررسی است.

رییس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت همچنین با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته شده برای داوطلبان مرکز، گفت:‌ با امضای تفاهمنامه‌ای با سازمان شهرداری‌های مقرر شد خدمات آموزشی این مرکز نظیر پرکردن فرم‌های اولیه، گرفتن کارت دانشجویی، برگزاری کلاس‌های حضوری و کارگاه‌های آموزشی و امتحانات و ... به داوطلبان و دانشجویان شهرهای مشهد، اهواز، سنندج، ‌بروجرد و رشت نیز ارائه شود.

وی با اشاره به مشکلات دانشجویان دوره‌های مجازی دانشگاه علم و صنعت، گفت: بعضی از مسائل دانشجویان مجازی همانند وام دانشجویی هنوز تعریف نشده‌ است.

وی در عین حال گفت:‌ کتابخانه مجازی دانشگاه تا هفته دیگر راه‌اندازی می‌شود و دانشجویان از این ترم می‌توانند از حدود 10 هزار کتاب ارزشمند به صورت الکترونیکی استفاده کنند.

دکتر مزینی در مورد همکاری با دانشگاه‌های دیگر نیز اظهار داشت: با دانشگاه‌های تهران، شیراز و خواجه نصیر در زمینه آموزش الکترونیکی تبادل اطلاعات داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزشی منوط به توسعه زیرساختهای مخابراتی کشور است، اذعان کرد: اگر زیرساخت‌ ارتباطی بین دانشجو و مراکز آموزشی روند رو به رشد خود را ادامه دهد و سرعت ارتباطات بیشتر شود و به همراه آن محتوای علمی بیشتر و بهتری تولید شود، همره با توسعه کیفی، توسعه کمی نیز خواهیم داشت و از مهر ماه آینده گرایشهای جدیدی ایجاد می‌شود.

وی در مورد روند توسعه کمی مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت گفت:‌ ایده شکل گیری مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه به دلیل محدود بودن ظرفیت‌های دانشگاهی و عدم پاسخگویی ظرفیت دانشگاه‌ها به نیاز دانشجویان و بالا بردن تعداد پذیرش دانشگاه‌ها،‌ از اواخر سال 1382 شکل گرفت و در بهمن 83 نیز در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرفت.

رییس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در این روش مشکلات پیش بینی شده‌ای داشته و خواهیم داشت به ایسنا گفت: آموزش الکترونیکی در کشور حمایت زیادی از دانشگاه‌ها و متولیان دولتی و وزارت خانه‌هایی مثل علوم، تحقیقات و فناوری و ICT، مخابرات و ... را می‌طلبد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد