آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

طراحی مدل همکاری بین وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و ICT

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات از طراحی مدل همکاری بین وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناوری خبر داد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ریاضی امروز در نشست «نقش دانشگاه‌ها در آموزش و تحقیقات فناوری اطلاعات» اظهار کرد: باید نیروی انسانی علمی پژوهشی به عنوان دانشمند و تکنولوژیست تربیت شود و همچنین باید از سوی دیگر نیروهای انسانی به عنوان نیروی اجرایی برای پیاده سازی فناوری نیز تربیت شوند.

وی افزود: همچنین فرهنگ سازی و توسعه منابع انسانی نیز از دیگر زیر ساخت‌هایی است که باید برای آن راهکارهایی اندیشیده شود و اقداماتی صورت بگیرد که در مقاطع تحصیلات تکمیلی طی فاصله کوتاه نیروی متخصص لازم تربیت شوند.

وی همچنین بر ضرورت وجود نظام حقوقی و قضایی در دنیای مجازی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید قطعا در این زمینه وارد شوند چرا که مقررات و قوانین لازم برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه خط و زبان فارسی در دنیای رایانه‌ای اظهار کرد: در این راستا نیز باید کار علمی و دانشگاهی صورت بگیرد و برای همه این اقدامات برنامه ریزی‌های استراتژیک، ‌اجرایی و نظارت لازم تعریف شود.

دکتر ریاضی با بیان اینکه در دانشگاهها باید تغییر و تحولات اساسی در جهت دانش IT و ICT صورت بگیرد اظهار کرد: ‌بر اساس برآورد اولیه سالیانه به حدود 5 هزار کاردان، 4 هزار کارشناس، یکهزار کارشناس ارشد و 100 دانشجوی دکترا در سطح ملی حوزه فناوری اطلاعات نیاز داریم.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات در خاتمه با اشاره به ضرورت تغییر ظرفیت دانشگاه‌ها به نفع دانش IT و ICT اظهار کرد: همچنین باید در هر یک از استانها حداقل یک مرکز تحقیقاتی در حوزه IT ایجاد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد