آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آخرین وضعیت شبکه ملی فیبر نوری کشور اعلام شد.

خبرگزاری موج - شرکت ارتباطات زیرساخت هم اکنون با 35 هزارکیلومترشبکه فیبرنوری و با استفاده از تجهیزات SDH و DWDM امکان برقراری ارتباطات بین شهری وبین الملل هموطنان شامل صوت ، تصویرواینترنت را فراهم می‌‏کند.

به گزارش موج، این شبکه هم اکنون با ظرفیت 100 هزارE1 ارتباطات هموطنان را در30 استان و هزار و 15 شهرتامین می‌‏کند و طول مسیر آن نیز تا انتهای برنامه چهارم توسعه 15 هزار کیلومتر توسعه و ظرفیت آن نیزتا 250 درصد افزایش می‌‏یابد.
علاوه بر این، شبکه یادشده هم اکنون با ظرفیتSTM1 24 بین الملل ارتباط اینترنت را از دو مسیر جنوب و شمال غرب تأمین می‌‏کند و به زودی با نصب تجهیزات از دو مسیرکویت و آذربایجانSTM1 16 به این ظرفیت افزوده خواهدشد.
درخصوص وضعیت اتصال شبکه ملی فیبرنوری به کشورهای همسایه، هم‌‏اکنون ایران با کشورهای همسایه شامل آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان، ترکیه، کویت، امارات و ارمنستان دارای ارتباط مستقیم فیبرنوری است و اتصال با عراق نیز در حال اقدام است.
علاوه براین، شرکت ارتباطات زیرساخت برای اتصال شبکه فیبرنوری با کشورهای پاکستان و عمان در حال مذاکره است و اقدام برای برقراری مسیر دوم فیبرنوری ایران با امارات نیز در دست بررسی است.
لازم به ذکراست؛ با اجرای پروژه فالکون ایران با حلقه‌‏ای از مسیر فیبرنوری که به دورخلیج فارس اجرا می‌‏شود به کشورهای قطر ، عمان ،امارات ، عربستان وکویت مرتبط و از این طریق به شبکه جهانی نیز متصل می‌‏شود.
گفتنی است، از طریق مسیرهای فیبرنوری تمامی نقاط مرزی به شبکه زیرساخت متصل هستند و در طول برنامه چهارم توسعه شمارمسیرها و ظرفیت شبکه برای بهبود کیفی و کمی ارتباطات افزایش خواهدیافت.
برنامه‌‏های جامع زیرساخت برای تبدیل ایران به هاب منطقه: ایران درمرکز منطقه‌‏ای همجوار با 15 کشور با بیش از 350 میلیون نفرجمعیت قرار دارد و به همین دلیل از نظرجغرافیایی موقعیت مناسبی برای تبدیل به مرکز ارتباطی منطقه راداراست.
بدین ترتیب، کشورهای آسیای میانه می‌‏توانند از طریق اتصال فیبرنوری با نزدیک‌‏ترین نقطه مرزی ایران به کشورها وشبکه‌‏های جهانی اطراف کشورمان متصل شوند.
گفتنی است؛ علاوه بر35 هزارکیلومترفیبرنوری زیرساخت که استان‌‏ها ومراکز مخابراتی بین شهری ناحیه‌‏ای و منطقه‌‏ای را به یکدیگرمتصل می‌‏کند، حدود 30 هزارکیلومتر مسیر فرعی فیبرنوری نیز در نواحی شهری و روستایی اجرا شده است که تمامی مراکز مخابراتی را در شهرها و روستاها به یکدیگرمتصل می‌‏کند و در مجموع 65 هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری درکشورمان امکان ارتباطات شهری، بین شهری وبین الملل را برای هموطنان در انتقال صوت، تصویر و دیتا فراهم می‌‏‏کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد