آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

محدودیت های شبکه بی‌سیم Wimax در تهران

قائم مقام شرکتی که روز ‪ ۲۲‬دی ماه اعلام کرده بود تهران تحت پوشش کامل اینترنت پرسرعت بی‌سیم قرار گرفته است، گفت اینترنت پرسرعت بی‌سیم "وای مکس" ‪ WiMAX‬در حال حاضر برای کاربران خانگی ایرانی صرفه اقتصادی ندارد.
"فریبرز نژاددادگر" روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا افزود هزینه اینترنت پرسرعت و بی‌سیم "وای‌مکس" ‪ ۲/۵‬تا ‪ ۳‬برابر خطوط اینترنت پرسرعت (‪ (ADSL‬بوده و ماهیانه حدود ‪ ۴۵‬هزار تومان هزینه دارد، همچنین باید کاربر آنتنی را خریداری کند که قیمت آن ‪ ۴۰۰‬هزار تومان است. وی همچنین تصریح کرد در صورت درخواست کاربر خانگی برای استفاده از این روش برای اتصال به اینترنت بیشتر از ‪ ۱۲۸‬کیلوبیت پهنای باند ارایه نمی‌شود.

وی در توضیح اینترنت پرسرعت و بی‌سیم "وای‌مکس" گفت در این فناوری که حدود ‪ ۵۰‬کیلومتر را می‌توان تحت پوشش قرار دهد، چندین آنتن ‪ BTS‬در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود.

به گفته وی، کاربر نیز با نصب یک آنتن کوچک (‪ (CPE‬به ابعاد ‪۲۰‬ سانتیمتر در ‪ ۲۰‬سانتیمتر در فضای بیرون از منزل خود نظیر پشت بام از این فناوری می‌تواند استفاده کند، کابلی از این آنتن نصب شده در منزل به کامپیوتر فرد وصل می‌شود به این ترتیب کاربر می‌تواند از اینترنت استفاده کند. نژاددادگر ادامه داد در واقع به دلیل اینکه پهنای باند بالا به صورت بی‌سیم و بدون کابل از مرکز دریافت می‌شود، به آن ارتباط "بی‌سیم" می‌گویند.

قائم مقام این شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (‪ (PAP‬با اشاره به اینکه اینترنت پرسرعت بی‌سیم "وای‌مکس" کاربرد حرفه‌ای دارد، افزود البته کاربران خانگی نیز متقاضی این فناوری هستند به طوری که اکنون حدود ‪۳۵۰‬ کاربر خانگی مشترک این سرویس شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد فناوری ‪ 802.16e‬فناوری جدیدی در زمینه اتصال به اینترنت است که قرار است در سال ‪ ۲۰۰۷‬به بازار عرضه شود، با کمک این فناوری در حالی که افراد به اینترنت متصل هستند می‌توانند لپ تاپ خود را به هر مکانی که می‌خواهند، منتقل کنند.

دادگر گفت در روش استفاده از اینترنت پرسرعت توسط فناوری "‪ADSL‬ ای‌دی‌اس‌ال" محدودیت استفاده از سیم مسی وجود دارد ولی در روش فناوری "وای‌مکس" در هر نقطه می‌توان اینترنت را بدون محدودیت ارایه کرد.

"وای‌مکس" فناوری نسبتا جدیدی برای ارسال بی‌سیم سیگنالهای اینترنتی و مشابه فناوری "وای-فای" است که مدتهاست به منظور ارائه اتصالات اینترنتی بی‌سیم و پرسرعت به کار می‌رود، با این تفاوت که برد "وای‌مکس" بسیار بیشتر از برد فناوری اینترنت بی‌سیم "وای-فای" بوده و هر فرستنده آن به جای شعاع چندین متر، شعاع چندین کیلومتر را تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌دهد.

بر خلاف فناوری قدیمی‌تر "وای-فای" که تجهیزات آن می‌تواند تنها برای فضای داخل یک ساختمان و یا مثلا یک اداره، فروشگاه و یا فرودگاه سیگنالهای اینترنت پرسرعت را ارسال کند، با کمک فناوری "وای‌مکس" می‌توان با استفاده از ایستگاههای ارسال‌کننده در سطح یک شهر، تمامی آن شهر را به سادگی زیر پوشش اینترنت بی‌سیم پرسرعت قرار داد.

اخیرا در برخی از کشورهای آفریقایی با توجه به تقاضای فراوان کاربران به اینترنت پرسرعت و امکانات اندک این کشورها برای گسترش اینترنت پرسرعت "ای‌دی‌اس‌ال"، فن‌آوری اینترنتی بی‌سیم و پرسرعت "وای‌مکس" راه‌حل مناسبی برای این کشورها درنظر گرفته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد