آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

نظام ملی همکاری در حوزه آموزش الکترونیکی تدوین می شود

خبرگزاری سلام-شورای عالی اطلاع رسانی نظام ملی همکاری را در حوزه آموزش الکترونیکی تدوین خواهد کرد به واسطه آن شان سیاست گذاری و شان اجرا کاملا مشخص و تفکیک می شود.
دکتر شهریاری، دبیر شورای عالی اطلاع رسانی،در جلسه شورای راهبری کارگروه آموزش و علم الکترونیکی با اشاره به وظیفه شورا در حوزه اطلاع رسانی بیان داشت: شورای عالی اطلاع رسانی، تنها شورای عالی است که زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه اطلاع رسانی و با مسئولیت سیاست گذاری تعیین شده است و تحت هیچ شرایطی وارد کار اجرا نخواهد شد.
در ادامه دکتر بهروز مینایی، معاون فنی شورای عالی اطلاع گفت: دولت مکلف شده است بستر مناسبی برای ورود به بازارهای جهانی فرهنگ و هنر و عرضه محصولات فرهنگی، ایجاد کند که از جمله آنها، راه اندازی محیط های رایانه ای و اینترنتی و پایگاه های اطلاع رسانی و شبکه های صوتی و تصویری از طریق ماهواره و شبکه های کابلی است.
وی گفت: با توجه به موافقت نامه هایی که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شده است، یک چهارم برنامه های موجود تبصره 13 قانون بودجه کل کشور باید در جهت تقویت و توسعه مهارت ها و سواد دیجیتالی منابع انسانی در وزارت خانه های مرتبط تخصیص پیدا کند.
دکتر مینایی گفت: در این راستا با تغییر ماموریت شورای عالی اطلاع رسانی، طرحی به نام طرح تسما(تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران) معرفی شده است که در 14 حوزه، اعم از بحث آموزش تعریف اولیه آن انجام شده است.
کارگروه آموزش و علم الکترونیکی در دبیرخانه شورا با هدف گردآوری مجامع علمی- تحقیقاتی و بخش دولتی و خصوصی به منظور ساماندهی محیط آموزش الکترونیکی و ایجاد هم اندیشی های لازم و به عنوان نهادی سیاست گذار در این حوزه تشکیل شده است و با معرفی تسما سبب ساز تمرکز بخشیدن به حرکت های نا هماهنگ در این حوزه خواهد بود.
وی وظایف این کارگروه را در 5 گروه اعم از نظارت، سیاست گذاری و هدایت فرایند آموزش الکترونیکی در سطح کلان کشور به عنوان یک سازمان فرا بخشی، استاندارد سازی در زمینه های مرتبط با آموزش الکترونیکی، شناسایی توانمندی های موجود و پشتیبانی و توسعه قابلیت ها، فرهنگ سازی گروه های فعال درفرآیند آموزش الکترونیکی و تولید دانش و ارتقای سطح آگاهی های دست اندرکاران برشمرد.
دکتر مینایی این کارگروه را شامل بر گروه های تخصصی شامل: آموزش برای همه، دانشگاه الکترونیکی و مجازی، مدارس الکترونیکی و هوشمند، آموزش برای طبقات مختلف اجتماعی و گروه های سنی، آموزش سازمانی و ضمن خدمت، آموزش از طریق رسانه ملی، ابزارهای کمک آموزشی، کتابخانه دیجیتال دانست .
بر اساس آیین نامه پیشنهادی شورا ترکیب اعضای شورای راهبری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت-درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم- تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،سازمان صدا وسیما، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان نظام صنفی، کمیسیون ملی یونسکو، پنج نفر از اساتید دانشگاه های کشور، روسای کارگروه های تخصصی، دبیر و معاون فنی شورای عالی اطلاع رسانی خواهد بود.
گفتنی است در این جلسه مهندس مهدی افراسیابی معاون سازمان صدا وسیما و مدیر موسسه سروش رسانه ،دکتر جهانگیربیابانی مدیر شبکه آموزش سیما ، مهندس مهدی نوید رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، دکتر غلامعلی منتظرعضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس ،  و مهدی صاحب نسق از دانشگاه شهید بهشتی نیز حضور داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد