آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

اتاق ها و تالارهای گفتگوی فارسی رایگان

امروزه Chat room ها و Forum ها برای تبادل نظر و آموزش یا هم آموزی از طریق اینترنت٬ کاربرد وسیعی یافته است. افراد زیادی بدون آن که در یک قالب ساختار یافته با یکدیگر اشتراک مساعی داشته باشند٬ با استفاده از امکانات رایگان و مناسبی که در این زمینه فراهم شده و روز به روز نیز بیشتر می شود٬ با هم ارتباط برقرار می کنند و به تعلیم و تعلم می پردازند.

به ویژه آن دسته از اتاق ها و تالارهای گفتگو که قابل مدیریت هستند٬ نقش بسیار مثبتی در روند یادگیری ایفا می کنند. در این اتاق ها و تالارها٬ فرد یا افرادی که Modarator محسوب می شوند٬ می توانند افراد مختلف را به اتاق دعوت کنند یا آنها را به صورت موقت یا دائم از جضور و فعالیت در اتاق محروم نمایند. مدیران می توانند به افراد برای صحبت کردن وقت بدهند یا در میان یک صحبت٬ توضیحات مفیدی در موضوع بحث به حاضرین ارائه کنند.

شاید بتوان اتاق گفتگو را شکل زنده ارتباط دانست که می تواند به صورت نوشتاری یا گفتاری باشد٬ اما تالار گفتگو فقط نوشتاری است و لزومی به حضور همزمان افراد در آن وجود ندارد. هر کس می تواند در موضوعی که قبلا تعیین شده یا خودش تعیین می کند٬ مبحثی را ایجاد کند یا درباره مباحث موجود٬ اظهار نظر نماید.

اکنون چند اتاق و تالار گفتگو که دارای امکانات فارسی نویسی هم هست٬ معرفی می شود. از همه عزیزان انتظار دارم چنانچه از اتاق ها یا تالارهای گفتگوی رایگان فارسی دیگر اطلاعی دارند٬ با ثبت در قسمت نظرات یا با ارسال ایمیل٬ دیگران را نیز در اطلاعات خود سهیم کنند:

تالارهای گفتگوی فارسی همگان http://hamegan.ir 

تالار گفتگوی قابل اداره و قابل استفاده برای آموزش مجازی http://www.x7chat.com 

تالار گفتگوی فارسی رایگان Open Source  http://www.phpbb.com/downloads.php

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد