آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

امکان اتصال پرسرعت کلیه‌ی مراکز علمی فراهم می‌شود

مدیر پروژه‌ی طراحی شبکه‌ی علمی‌ تهران اعلام کرد: فاز مطالعاتی و طراحی شبکه‌ی علمی‌ تهران در مرکز تحقیقات مخابرات ایران تحت سرپرستی معاونت توسعه‌ی ارتباطات علمی‌ این مرکز به اتمام رسیده و آماده‌ی اجرا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر خرسندی اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح اتصال کلیه‌ی مراکز علمی ‌و پژوهشی در تهران (فاز اول) با کیفیت و سرعت بالا میسر می‌شود و امکان استفاده از کتابخانه‌های دیجیتال، پایگاه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها،‌ آزمایشگاه‌های مجازی، پزشکی از راه دور و آموزش از راه دور به شکل مولتی مدیا و چند رسانه‌یی فراهم می‌آید و محاسبات گرید و پخش زنده‌ و غیره زنده‌ی کلاس‌های درس از طریق این شبکه امکان‌پذیر خواهد شد.

به گفته‌ی خرسندی در اجرای این طرح، بررسی‌های لازم در خصوص وضعیت شبکه‌های علمی‌ موجود در کشور، نیازمندی ارتباطی دانشگاه‌ها،‌ انواع خدمات و کاربردهای پیشرفته که بر روی این شبکه قرار خواهند گرفت و حجم ترافیکی که آن‌ها تولید می‌کنند مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: محاسبات دقیق از نظر میزان پهنای باند و ترافیک کاربرهایی که در شبکه فعالیت می‌کنند انجام شده و نهایتا به یک ماتریس ترافیک دقیق در سطح تهران و یک ماتریس ترافیک تخمینی در سطح کشور رسیده‌ایم.

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران خرسندی تصریح کرد: با مطالعه‌ی دقیق بر روی پنج شبکه‌ی علمی‌ بین‌المللی و شبکه‌های علمی‌10 کشور خارجی و بررسی راه‌کارهای ایجاد شبکه‌های علمی ‌در دنیا، با در نظر گرفتن بیش از 10 معیار مختلف، راهکار فنی اجرای این طرح مشخص شده و راه حل پیشنهادی به مجموعه‌ی وزارت ICT ارایه شده که مورد تصویب نیز قرار گرفته است و به سمت اجرایی شدن در حرکت است.

بنا بر اعلام فاز مطالعاتی این پروژه در مرکز تحقیقات مخابرات ایران با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر به اتمام رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد