آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

اتصال 247 دانشگاه کشور به فیبر نوری

مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات گفت: 247 دانشگاه کشور به فیبر نوری متصل شده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد 75 درصدی مواجه است.

جواد رادمان در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: میزان دانشگاه‌هایی که به فیبر نوری متصل بودند در خردادماه جاری در حدود 25 دانشگاه بود اما این میزان در حال حاضر به 247 دانشگاه رسیده است.

او افزود: وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات این آمادگی را دارد تا هر میزان که دانشگاه‌ها درخواست پهنای باند داشته باشند، در اختیار آن‌ها قرار دهد و به دنبال آن هستیم که حساسیت لازم در میان دانشگاه‌های کشور ایجاد شود تا از امکانات فیبر نوری که برای آن‌ها مهیا شده است، استفاده‌ی بیشتری کنند و متناسب با آن سرویس‌های کاربردی را طراحی و پیاده‌سازی کنند.

رادمان در پاسخ به این پرسش که آیا تنها وزارت ارتباطات وظیفه دارد فیبر نوری را تا در دانشگاه‌ها بکشد، گفت: این پروژه با همکاری شرکت فن‌آوری اطلاعات و شرکت‌های مخابرات استان‌ها در حال انجام است و تا کنون بسیاری از دانشگاه‌های کشور به فیبر نوری متصل شده‌اند، از این رو وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات هزینه‌ی بالایی را برای این امر صرف کرده است. دانشگاه‌ها نیز برای استفاده از این امکانات این فیبر نوری باید هزینه‌ی سرویس‌های مورد نیاز خود را بپردازند.

او افزود: با توجه به این امکانات جدید شبکه‌ی علمی دانشگاه‌ها با ظرفیت‌ها بالاتری ایجاد و توسعه پیدا می‌کند و سرویس‌های علمی و نرم‌افزاری می‌توانند در این بستر به آسانی توسعه پیدا کنند، ارتباطات آنلاین علمی در سطح کشور و بین‌المللی توسعه پیدا خواهد کرد.

او در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی در استفاده‌ی دانشگاه‌ها از پهنای باند وسیع، شرکت فن‌آوری اطلاعات در این زمینه بستر لازم را فراهم می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد