آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

یک کارشناس: هنوز درگیر مسایل ابتدایی فناوری اطلاعات هستیم

مشاور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در حالی که کشورهایی نظیر هند در حال انجام جراحی از راه دور هستند، ما هنوز درگیر مسایل ابتدایی فناوری اطلاعات (‪ (IT‬هستیم.

"مهدی شادنوش" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا افزود:
از جمله این مسایل ابتدایی سرعت پایین اینترنت، قطعی پی در پی فیبرنوری و متعاقب آن کندتر شدن اینترنت، نداشتن فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات نظیر پرداخت‌های اینترنتی است که کشور هنوز گریبانگیر آن است.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که ‪ IT‬برای کشورهای توسعه یافته موضوعی فانتزی و لوکس نیست بلکه مهمترین نیاز و ابزار کشورهای در حال توسعه نظیر کشور ایران است که می‌تواند سبب صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌ها و سهولت امور شود.

مشاور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی افزود: باید این موضوع را بدانیم که هزینه کردن در حوزه فناوری اطلاعات اگر چه ممکن است در کوتاه مدت بازدهی نداشته باشد، اما سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و سبب بهبود زیرساخت‌ها می‌شود.

شادنوش عمده‌ترین مشکل حوزه فناوری اطلاعات را زیرساخت عمومی در کل کشور ذکر کرد و گفت: از زمانی که شعار دولت الکترونیک سر داده شده، باید تمامی مجموعه‌ها به سمت الکترونیکی شدن حرکت کنند.

این کارشناس تصریح کرد: کشور می‌تواند از ‪ IT‬بهره بسیاری ببرد که صرفه‌جویی در هزینه‌های اقتصادی خانواده‌ها، صرفه‌جویی در وقت و کاستن ترددهای خیابانی برای گرفتن مشاوره‌های جزیی و پیش پا افتاده از آن جمله هستند.

وی روند بکارگیری فناوری اطلاعات در پزشکی را بسیار کند عنوان کرد و ادامه داد: مشکل عمده این حوزه ضعف فرهنگ‌سازی و زیرساختی است که باید برای آن فکری کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که کاربری چندین بار برای استفاده از یک سیستم اقدام می‌کند اما با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود، طبیعتا دیگر از اقدام خود صرفه‌نظر می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد