آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

چکیده ای از قوانین و آیین نامه های دوره دانشپذیری خواجه نصیر

چکیده ای از قوانین و آیین نامه های دوره دانشپذیری


دوره الکترونیکی کارشناسی: دوره ای است که داوطلب دارای حداقل مدرک دیپلم متوسطه نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید ، به عنوان دانشپذیر کارشناسی در آن ثبت نام می کند.

دانشپذیر: داوطلبی که شرایط اولیه ورود به دوره های الکترونیکی را دارد و در موعد مقرر در اولین نیمسال و در رشته تحصیلی مورد نظر ثبت نام می کند ، دانشپذیر نامیده می شود. دانشپذیر پس از احراز شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه حسب مورد به دانشجو تغییر وضعیت می دهد.دانشپذیر دانشجو نیست و از مزایای دانشجویی بهره مند نمی شود.

سال تحصیلی: مدتی است که شامل دو نیمسال تحصیلی پائیز و بهار و ترم تابستان می باشد.

طول دوره: حداکثر مدت مجاز تحصیل است که در آن دانشجو ، پس از ورود به دانشگاه در یک رشته خاص تحصیل می کند و در آن رشته فارغ التحصیل می شود.

مدرک تحصیلی: ارزشنامه رسمی تحصیلی است که مطالب در امتداد طول آن نوشته می شودو در پایان دوره های رسمی تحصیلی به دانشجو اعطاء می شود.

ضوابط کلی دوره های الکترونیکی:

- هر داوطلب واجد شرایط علمی ، بدون اعمال هیچگونه محدودیتی از جمله ظرفیت رشته تحصیلی ، مجاز به شرکت و ثبت نام در این دوره ها است.

- گذراندن یک نیمسال دانشپذیری برای تبدیل وضعیت دانشپذیر حسب مورد به دانشجو ضروری است .

- ثبت نام در حداقل 14 واحد درسی در نیمسال دانشپذیری الزامی است. این درسها توسط دانشگاه از میان درسهای دوره تحصیلی مربوط سه عنوان درس اختصاصی و دو عنوان درس عمومی تعیین می شود.

- داوطلب باید دارای دیپلم متوسطه نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید مورد تایید وزارت آموزش و پرورش با حداقل میانگین 12 از 20 یا معادل آن در سایر نظام های ارزشیابی در رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی باشد.

- داوطلب موظف است در اولین نیمسال تحصیلی در حداقل 14و حداکثر 16 واحد درسی مشتمل بر حداکثر 8 واحد درس عمومی و حداقل 6 واحد درس اختصاصی مرتبط با با رشته تحصیلی ومورد انتخاب خود که توسط دانشگاه تعیین و ارائه می شود ثبت نام کند.برای تبدیل وضعیت دانشپذیر به دانشجو شرکت در آزمونهای پایان نیمسال دانشپذیری و احراز شرایط ضروری می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد