آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

نگاهی به آینه پژوهش - وبلاگ فرهاد سلطانی فر

از آنجا که آشنایی با مبانی و تعاریف پژوهش ، شرح وظایف کارشناسان پژوهشی ، آشنایی با قوانین ومقررات مرتبط با محققان و اعضای هیئت علمی و .... از جمله مطالب و ضروریات مورد نیاز کارشناسان و همکاران محترم می باشد . بر آنیم تا با ارائه برخی مطالب مقدماتی موضوعات مرتبط را در بوته نقد و بررسی وگفتگو بگذاریم . امیدواریم با همت بلند و همفکری شما دوستان و برخورداری از مطالب جذاب و ارزنده شما عزیزان، فرایند ارتقاء کارشناسی خود را بهبود داده و خدمتی هر چند ناقابل را تقدیم دوستداران پژوهش نماییم.

این مطلبی است که در وبلاگ آینه پژوهش توسط جناب آقای فرهاد سلطانی فر در بیان هدف و انگیزه وبلاگ یادشده آمده است. در آن وبلاگ٬ آیین نامه ها و بخشنامه های متعدد و مختلف مرتبط با هیئت علمی درج شده است که می تواند برای استادان محترم بسیار مفید باشد. مثلا در پست ۶۳۸ در مورد شرکت در سمینارها و کنفرانسها آمده است:

اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه که در داخل و خارج از دانشگاه فعالیتهای تحقیقاتی منجر به ارائه مقاله داشته باشند و بخواهند مقاله خود را به نام دانشگاه در سمینارها و کنفرانسها ارائه نمایند، کلیه هزینه های ریالی بلیط رفت و برگشت ، هزینه خروج ، اقامت و ثبت نام آنها  براساس قوانین مربوط پرداخت خواهد شد و در مدت خروج آنها حکم ماموریت بدون حق ماموریت برای آنها صادر خواهد شد .

شرکت اعضای هیات علمی در دوره های کوتاه مدت تا پانزده روز با استفاده از مرخصی و پرداخت هزینه آنها بجز حق اقامت و ثبت نام بر طبق مقررات بلامانع است. حضور در دوره های طولانی و بیشتر از این مدت باید به تصویب شورای پژوهشی دانشگاه برسد.

اما یک نکته بسیار مهم در اینجا وجود دارد که این وبلاگها را نامعتبر می کند و متاسفانه تلاش جناب آقای سلطانی فر ٬ به اهداف یاد شده نمی رسد. یعنی یک استاد نمی تواند با خواندن این قسمت٬ برای رفتن به یک کنفرانس بین المللی تصمیم گیری کند٬ بلکه باید حتما به سوابق و مکاتبات موجود در دانشگاه مراجعه کند تا به این پرسش ها بتواند پاسخ دهد:

این نوشته به کدام قانون یا آیین نامه یا بخشنامه استناد کرده است؟ مجوز مورد استناد چه شماره و تاریخی دارد و توسط کدام نهاد تصویب شده است؟ آیا دانشگاه مفروض هم تابع این مقررات هست؟ آیا این مقررات در زمان حال نیز معتبر است و اصلاح نشده است؟

وبلاگ آینه پژوهش یک گام مثبت خوب٬ اما ناکامل است که به دلیل عدم ذکر منبع و محدوده مقررات و نیز عدم درج تاریخ هر یادداشت٬ می تواند حتی در آینده٬ پاسخ نادرستی به جستجوکنندگان وب بدهد: آنچه در برابر آینه بوده عوض شده است٬‌ اما آینه همچنان تصویر قبلی را نشان می دهد!

از جناب آقای سلطانی فر و دوستان وبلاگ نویس که در حوزه خاص خود به بیان اخبار و ذکر مستندات می پردازند انتظار می رود ضمن توجه به این دو نکته اساسی٬ امکان ارتباط با خوانندگان و پاسخ به سئوالات آنان را فراهم آورند تا آن اهداف بزرگ انسان دوستانه و فرهنگی بیشتر تحقق یابد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد