آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

شهروندان الکترونیکی تربیت می شوند

به گزارش عصرارتباط‌، پروژه "آموزش شهروند الکترونیکی" از بهار سال 86 اجرا می‌شود.
 مدیر مرکز فناوری اطلاعات سازمان هنری- فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: پروژه آموزش شهروند الکترونیکی (e-citizen) یکی از مهمترین پروژه‌های سازمان است که در جهت آموزش شهروندان برای استفاده از کلیه خدمات الکترونیکی اجرا می‌شود. ثبت‌نام دوره‌های آموزش شهروند الکترونیکی از بهار 86 آغاز می‌شود.
 مهدی اباذری افزود: آموزش‌ها به صورت تئوری و عملی است و از آموزش استفاده از کامپیوتر گرفته تا آموزش‌های مربوط به خرید و پرداخت الکترونیکی را شامل می‌شود.  همچنین در صددیم تا کتاب‌های شهروند الکترونیکی چاپ و برنامه‌هایی پیرامون شهروند الکترونیکی و آموزش آن در تلویزیون ارائه کنیم.
 اباذری در ادامه گفت: آموزش کودکان الکترونیکی (e-kids) نیز از سال آینده آغاز می‌شود. در حال‌حاضر این پروژه تعریف شده و قرار است ابتدا در مراکز فرهنگی فناوری اطلاعات برای کودکان زیر 9 سال اجرا شود و سپس در دیگر مراکز اجرا خواهد شد.
 او در مورد نرم‌افزارهای e-kids گفت: نرم‌افزارهای خارجی ekids گران بودند و وارد کردن آنها چندان به صرفه نبود و حدود 100 میلیون تومان هزینه داشت. به همین دلیل با کمک بخش خصوصی نرم‌افزارهای لازم را درداخل کشور با قیمت پایین‌تر تولید کردیم. در صورت مذاکره و توافق با آموزش و پرورش نیز می‌توان از این نرم‌افزارها در مدارس برای آموزش دانش‌آموزان تا 9 سال استفاده کرد.
 همچنین گسترش نشریات الکترونیکی از دیگر برنامه‌های سازمان است.  اباذری در این زمینه گفت: نرم‌افزاری تهیه کردیم تا از طریق این نرم‌افزار نشریات مرکز خود و نشریات سایر مراکز سازمان را توزیع کنیم.
 همچنین در اله‌سیت مشهد با دیگر شهرداری‌های کشور به این نتیجه رسیدیم تا اخبار IT شهرداری‌ها را در قالب نشریه الکترونیکی به صورت ماهیانه گردآوری کنیم. امیدواریم پیش‌شماره آن تا پایان اسفند 85 آماده شود.
 همچنین ارسال SMS‌ با مضامین فرهنگی، اطلاع‌رسانی و اعلام برنامه‌های سازمان به شهروندان از ابتدای سال 86 از سوی سازمان هنری- فرهنگی شهرداری آغاز خواهد شد. ارسال SMS هایی تحت عنوان یک نکته- یک لحظه با مضامین فرهنگی در داخل سازمان آغاز شده است.  اتوماسیون تحت وب به بخش‌های ستادی سازمان فرهنگی- هنری نیز از سال آینده راه‌اندازی می‌شود.
  اباذری در این خصوص گفت: اتوماسیون تحت وب،یک پروژه زیرساختی است که از چند سال پیش این پروژه تعریف شد و پایلوت اجرایی آن به زودی آماده می‌شود. متولی این پروژه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری است.
 به دلیل هزینه بالای ایجاد زیرساخت، هزینه شارژ، وسعت مناطق و ... اجرای این پروژه فازبندی شد؛ بدین صورت که سال آینده این پروژه در بخش‌های ستادی و فرهنگسراها انجام می‌شود و در سال‌های بعدی در خانه‌های فرهنگ و دیگر مراکز اجرا خواهد شد.
 او ادامه داد: در نظر داریم در داخل پورتال شهرداری تهران (Tehran.ir) پورتال سازمان فرهنگی- هنری را راه‌اندازی کنیم که در درون این پورتال 12 پورتال دیگر در زمینه‌های فرهنگی، هنری، مطالعات، کتابخانه و ... طراحی خواهد شد البته این امکان در صورت تامین بودجه اجرا می‌شود.
 مدیر مرکز IT در پایان گفت: برگزاری جشنواه و لیگ بازی‌های رایانه‌ای از برنامه‌های خارج از سازمانی ماست که در تابستان 86 برگزار خواهد شد .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد