آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

سایت تخصصی مطالعات ارتباطات و فن‌آوری‌های اطلاعات راه‌اندازی شد

سایت تخصصی در حوزه‌ی مطالعات ارتباطات و فن‌آوری‌های اطلاعات به نام فراجو توسط عده‌ای از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علوم ارتباطات راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت تخصصی مطالعات و ارتباطات و فن‌آوری‌های اطلاعات که به همت جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌ی علوم ارتباطات طراحی شده با حضور دکتر معتمد نژاد و برخی از اساتید گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی از روز سیزدهم اسفندماه رسما شروع به کار کرد.

دکتر کاظم معتمدنژاد - استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی - در این مراسم با ابراز خشنودی از راه اندازی سایت فراجو گفت: شما کاری را شروع کردید که ما در مرکز پژوهش‌های ارتباطات مترصد انجام آن بودیم اما به خاطر مشکلات موجود در حوزه‌ی ارتباطات موفق به انجام آن نشدیم و بسیار خوشحالم که شما به سرعت توانستید وارد این کار شوید؛ ما همکاری‌مان را از شما دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم آن چه را که ما موفق به انجام آن نشدیم،‌ شما به سرانجام برسانیم.

معتمدنژاد ابراز امیدواری کرد: پژوهشکده‌های علوم ارتباطات با همکاری این سایت وارد تحقیقات علمی‌ شوند و مقالات این سایت مورد استفاده همه علاقه‌مندان قرار بگیرد.

دکتر محمدمهدی فرقانی - دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی- نیز در این مراسم گفت: این سایت می‌تواند به رشد و بالندگی رشته‌ی علوم ارتباطات منجر شود و حلقه‌ی ارتباطی بین همه کسانی باشد که در داخل و خارج از کشور در حوزه‌ی ارتباطات کار و مطالعه می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: سایت فراجو پرمحتوا، حلقه وصل و منبع دسترسی به اطلاعات و دانش در حوزه‌ی ارتباطات شود.

فرقانی ضمن تبریک به خاطر راه‌اندازی این سایت تخصصی و آکادمیک در حوزه‌ی علوم ارتباطات گفت: امید است سایت فراجو روز به روز بالنده‌تر و کیفی‌تر شود و حتی به عنوان یک سایت مشهور و جهانی در زمینه‌ی ارتباطات،‌ شاهد ارتباطات شاهد ارجاعات بسیاری به این سایت باشیم.

هادی خانیکی- عضو هیات علمی‌ دانشگاه علامه طباطبایی- نیز در این مراسم افتتاح سایت فراجو گفت: من از دست‌اندرکاران این سایت برای پرکردن یکی از خلاء‌های موجود در حوزه ارتباطات آکادمیک تشکر و به عنوان یک محقق و معلم همکاریم را با این مجموعه جدید اعلام می‌کنم.

وی راه‌اندازی سایت فراجو را اقدام بزرگی خواند و تاکید کرد: این سایت را باید جزیی از کارهای دیگر در زمینه‌ی توسعه‌ی ارتباطات تلقی کرد زیرا اگر در کنار آن انجمن‌های علمی‌ و تخصصی شکل نگیرد و استمرار نیابد، این مجموعه ناقص خواهد ماند.

این مدرس علوم ارتباطات افزود: فایده‌مندی کارهایی از این دست (راه‌اندازی چنین سایت‌هایی) برای محققان، دانشجویان و اساتید بسیار زیاد است و باید به گونه‌ای گسترش یابد تا بازتاب دهنده تحقیقات انجام شده در زمینه‌ی ارتباطات باشد این سایت باید در کانون شبکه‌هایی از سایت‌ها، دایره‌المعارف‌ها و نهادهای مختلف قرار بگیرد و در مورد آن‌ها اطلاع‌رسانی کند.

دکتر حسین افخمی‌ - استاد گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی- به عنوان آخرین سخنرانی مراسم گفت: با توجه به آن که در کشور ما سایت‌های اینترنتی بسیاری وجود دارد،‌ تاسیس تارنمای اینترنتی در این حوزه علمی‌ (ارتباطات) بسیار مناسب و به جا به نظر می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: اگر این تارنما جدا از تشکل‌ها و انجمن‌های علمی ‌و یا دانشگاه‌ها حرکت کند، دوام و بقایی نخواهد داشت.

افخمی‌ لازمه‌ی ماندگاری در عرصه‌ی رقابت را خرد جمعی عنوان کرد و گفت: با روحیه جمعی و گروهی، به تداوم کار می‌توان امیدوار بود و به موفقیت دست یافت؛ در سال‌های آینده سایت فراجو منبعی غنی برای ارجاع دانشجویان و محققان شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد