آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

طرح توسعه شبکه دولت با استفاده از اینترنت ملی در شش استان کشور

دبیرشورای عالی فناوری اطلاعات روز چهارشنبه از اجرای طرح توسعه شبکه دولت با استفاده از اینترنت ملی در شش استان کشور خبر داد.


"عبدالمجید ریاضی" در همایش "توسعه شبکه دولت" این استان‌ها را شامل خراسان رضوی، گلستان، یزد، هرمزگان، فارس و همدان ذکر کرد.

وی گفت که با اجرای این طرح، ‪ ۲۶۰‬اداره در ‪ ۲۶‬شهرستان استان‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند.

ریاضی همچنین افزود:در صورت موفقیت،این طرح در تمامی ادارات دولتی و حکومتی سراسر کشور اجرا خواهد شد.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات زمان دقیق اجرای این طرح را ذکر نکرد ولی گفت که مراحل ابتدایی این طرح،با امضای تفاهم نامه‌ای بین نهاد ریاست جمهوری و شورای عالی فناوری اطلاعات آغاز شده است.

وی افزود: سازماندهی عملیات اجرایی این طرح و شناسایی تیم‌ها نیز تا پایان فروردین سال آینده انجام خواهد شد.

ریاضی گفت:در صورت تامین هزینه‌های مورد نیاز برای اجرا، این طرح تا پایان اردیبهشت ماه وارد مرحله نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اظهار این که "هم اکنون شبکه فن آوری اطلاعات دولت در سطح وزارت خانه‌ها و ادارات دولتی در مراکز استان‌ها فعال است"، افزود: توسعه شبکه دولت در ادارات تمامی شهرستان‌های کشور نیازمند الگوی جدیدی است.

دبیرشورای عالی فناوری اطلاعات،اظهار داشت: بر اساس مدل جدید طراحی شده، شبکه استانداری‌ها علاوه بر اتصال به شبکه نهاد ریاست جمهوری، پهنای باندی نیز از شبکه ملی دریافت می‌کنند.

ریاضی افزود: سایر ادارات نیز می‌توانند با مراجعه به مخابرات با اتصال به شبکه ملی، یک خط دیتا دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه از این پس ادارات کل کشور می‌توانند در کنار خط تلفن، یک خط دیتا هم داشته باشند،تعامل بین ادارات و مراکز اطلاعاتی ،کاهش بروکراسی اداری و تسریع در انجام مبادلات اداری را از مزایای این طرح برشمرد.

مدیرکل هماهنگی امور دستگاه‌ها در مرکز فناوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری نیز شفاف‌سازی ،تسریع در نظارت خودکار،توزیع اطلاعات بین مدیران و ایجاد سیستم‌های هوشمند در ادارات،پاسخگویی دولت به مردم و بهبود جریان اطلاعات و آمار از پایین به بالا را از اهداف اجرای طرح توسعه شبکه دولت برشمرد.

"نادر محامد نژاد" گفت:قرار بود این طرح در سطح قوه مجریه اجرا شود، ولی موفقیت عملکرد آن سبب شده است تا ادارات ذیربط با سایر قوا نیز مد نظر قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد