آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

در عصر اطلاعات٬ فرصتی برای جستجوی اطلاعات نیست!

ما در میان دریایی از اطلاعات٬ ممکن است تشنه بمانیم!‌ واقعیت آن است که می دانیم آنچه را لازم داریم می توانیم از طریق جستجو در اینترنت یا سرزدن به کتابخانه ها به دست آوریم٬ اما از یکسو فرصت برای چنین جستجویی وجود ندارد و از سوی دیگر اطلاعاتی که ما نیاز داریم بسیار زیاد و متنوع است. شاید زمانی مهمترین و شاید تنها اطلاعی که یک انسان نیاز داشت٬ وضعیت کلی آب و هوا در یک فصل سال بود! منجمین می کوشیدند حدس بزنند که آیا خشکسالی در پیش است یا نزولات آسمانی زیاد خواهد بود. اما امروزه در هر لحظه به اطلاعات گسترده ای از همه جا نیاز داریم. مطبوعات٬ بانکهای اطلاعاتی و سایتهای خبری هر لحظه مشغول جمع آوری٬ طبقه بندی و توزیع این اطلاعات هستند. اما آیا این برای ما کافی است؟

امروز اطلاعات پول است! اما مقصود از این جمله آن نیست که اطلاعات را رویهم در جایی انبار کنیم و دیگران را دعوت به بررسی آن نماییم. آقای بینقی ٬ مدیر آموزش و امور دانشجویی موسسه آموزش عالی علمی - کاربردی صنعت آب و برق معتقدند امروزه مدیران وقت نمی کنند اطلاعات موجود را بخوانند٬ پس در عرصه آموزش نیز باید به جای آموزش به طرف رهبری یادگیری برویم. بله٬ امروز اطلاعات پول است. لااقل افراد زیادی هستند که حاضرند به شما پول بدهند تا اطلاعات مورد نیازشان را دقیق و به موقع آماده کنید. این موضوعی است که در آموزش مجازی هم باید در نظر گرفته شود. تنها کافی نیست که وقت افراد را برای آموزش آزاد کنید و در اختیار خودشان بگذارید٬ بلکه این نیز لازم است که نیاز آنان را دقیق بدانید و در همان چارچوب و تا حد امکان به صورت چکیده٬‌ درسهای لازم برای برطرف کردن آن نیاز را در اختیارشان بگذارید. شاید استادان ما نیز بتوانند در این زمینه برای آموزش مدیران صنعت آب وبرق برنامه ریزی کنند.

بانک اطلاعات نشریات کشور در این زمینه دست به ابتکار جالبی زده است. از یکسو نشریات مختلف٬‌ متن نوشته های خود را در اختیار این نشریه می گذارند و از سوی دیگر خوانندگان٬ کلیدواژه های مورد نظر خود را در این سایت اعلام می کنند تا هر روز رایانه در آن نشریات جستجو کند و اگر مطالب مورد نظر وجود داشت٬ عنوان و آدرس آن مطالب و مقالات را از طریق ایمیل برای خواننده ارسال نماید. مطالب و توضیحات بیشتر را در اینجا بخوانید.

البته این هنوز ابتدای راه است. برخی از نشریات در کشورهای پیشرفته٬ به تدریج چیدمان و محتوای نشریه را هم به عهده خواننده می گذارند!‌ یعنی این خواننده است که انتخاب می کند نشریه ای که دریافت می کند٬ فرضاْ پیش بینی هواشناسی داشته باشد؟ و اگر بلی٬ برای کدام شهرها و جند روز آینده؟ آیا اخبار ورزشی داشته باشد؟ و در آن صورت در باره کدام رشته٬ کدام تیم یا کدام بازیکن!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد